کد خبر: 67286 A

ایرج کلانتری ، معماران ایرانی

درگذشت ایرج کلانتری/ مهم ترین آثار

درگذشت ایرج کلانتری/ مهم ترین آثار

معمار شناخته شده ایرانی درگذشت.

ایران آرت: ایرج کلانتری ـ معمار ایرانی ـ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، امیرمسعود انوشفر ـ معمار ـ خبر درگذشت ایرج کلانتری را در فضای مجازی اعلام کرد.

ایرج کلانتری در سال ۱۳۱۶ در تهران چشم به جهان گشود. او تحصیلات خود را در رشته معماری ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران را در سال ۱۳۴۱ اخذ کرد. 

ایرج کلانتری طالقانی در سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شد. پس از گذراندن دوره‌های ابتدایی و دبیرستان، در سال ۱۳۳۵ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و در سال ۱۳۴۲ در رشته معماری این دانشکده با مدرک فوق لیسانس فارغ‌التحصیل شد.

کلانتری پیش از شروع فعالیت‌های اجرایی، در زمینه مشاوره در وزارت کشور به کار تخصصی مشغول بود و به عنوان نماینده‌ی این وزارتخانه در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و کمیته بررسی و تجدید نظر در قانون نوسازی و عمران شهری فعالیت داشت.

او همچنین بیشتر از ۲۰ سال دروس طراحی را در دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی تدریس کرده است.

از جمله آثار این هنرمند می‌توان به بنای سفارت ایران در گرجستان، مدیریت و طراحی پروژه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مدیریت و طراحی دانشگاه بین المللی قزوین امام خمینی (ره)، مدیریت و طراحی سفارت ایران در گرجستان، طراحی اقامتگاه سفیر ایران در ایروان، مجموعه چایکنار تبریز و ... اشاره کرد.

 

معماران ایرانی ایرج کلانتری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین