کد خبر: 67653 A

معماری، معماری مدرن، آسمانخراش

ببینید: آسمانخراش مکعبی جدیدترین ابر پروژه معماری در عربستان سعودی

ببینید: آسمانخراش مکعبی جدیدترین ابر پروژه معماری در عربستان سعودی

آسمان خراش مکعبی بخشی از پروژه «مربع جدید» عربستان سعودی است که می‌تواند 20 ساختمان به اندازه Empire State را در خود جای دهد.

ایران آرت: یکی از بزرگترین سازه‌های مربع جدید، یک آسمان خراش مکعبی بزرگ به ارتفاع ۴۰۰ متر به نام «مکعب» خواهد بود که قرار است در عربستان ساخته شود. این سازه به اندازه ای بزرگ است که می‌تواند ۲۰ ساختمان امپایر استیت را در خود جای دهد.

به گزارش تکناک، در بیانیه مطبوعاتی آمده است که آسمان خراش مکعب با الهام از سبک معماری نجدی، اولین تجربه چندبعدی در نوع خود  است که به لطف فناوری‌های دیجیتال و مجازی پیشرفته با جدیدترین تکنیک هولوگرافیک ارائه می شود.

در قسمت بالای سازه مکعب یک برج با پایه مارپیچی قرار دارد که میزبان جاذبه های گردشگری، واحدهای مسکونی و هتلی، فضاهای تجاری و امکانات تفریحی خواهد بود. یک آسمان خراش فوق العاده بلند به طول ۴۰۰ متر در هر طرف است که پس از ساخت، در آینده به بلندترین ساختمان شهر تبدیل خواهد شد.

 

آسمان-خراش-مکعبی-عربستان-1-1068x601

 

پروژه «مربع جدید» که توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی تامین مالی می شود، یکی از پروژه های بزرگی است که در حال حاضر در عربستان سعودی در دست ساخت است. این پروژه بخشی از برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور است.

این پروژه در مساحتی حدود ۱۹ کیلومتر مربع در تقاطع جاده ملک سلمان و ملک خالد در شمال غربی ریاض احداث خواهد شد.

پروژه مربع جدید با هدف پذیرش صدها هزار نفر از ساکنان، دارای بیش از ۱۰۴،۰۰۰ واحد مسکونی، ۹،۰۰۰ اتاق هتل، بیش از ۹۸۰،۰۰۰ متر مربع برای فضای فروشگاه های خرده فروشی ، ۱.۴ میلیون متر مربع برای  فضای اداری، ۶۲۰،۰۰۰ متر مربع فضای مربوط به امکانات تفریحی و ۱.۸ میلیون متر مربع فضای اختصاص داده شده به تسهیلات اجتماعی است.

 

آسمان-خراش-مکعبی-عربستان-2-1068x601 (1)

ادعا می شود که این پروژه حول محور توسعه پایدار، با فضاهای سبز و مسیرهای دوچرخه سواری ساخته خواهد شد، اما هنوز نمی توان فهمید که این معماری چقدر سازگار با محیط زیست است.

شرکت توسعه مربع جدید قصد دارد تا سال 2030 بزرگترین مرکز شهر جهان در ریاض را توسعه دهد، که چندان دور نیست. در ضمن، پروژه NEOM عربستان سعودی و The Line به دلیل تأثیرات زیست محیطی و ادعای نقض حقوق بشر مرتبط با توسعه ،مورد انتقاد گسترده قرار گرفته‌اند.

 

آسمان-خراش-مکعبی-عربستان-3-1068x601

معماری آسمانخراش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین