کد خبر: 29434 A

خواننده‌ای که آهنگ تیم ملی برای جام ملت‌ها را می‌خواند

خواننده‌ای که آهنگ تیم ملی برای جام ملت‌ها را می‌خواند

مدیران فرهنگی فوتبال علی زندوکیلی را برای خواندن آهنگ ویژه جام ملت‌های آسیا به بنیاد رودکی پیشنهاد دادند.

ایران آرت: وقتی پول نباشد، مجموعه‌ای در حد و اندازه فدراسیون فوتبال هم برای انجام برنامه‌های خود با مشکل روبه‌رو می‌شود. شاید باور نکنید اما برای این‌که علی‌ زند‌وکیلی سرودی را که ارکسترسمفونیک ایران می‌سازد، بخواند‌، گویا فدراسیونی‌ها لنگ ١٠٠‌میلیون تومان پول هستند! پولی که حتما باید از طریق حامی مالی پرداخت شود؛ نه بودجه فوتبال!

خبری از اجرای برنامه در امارات نیست

به گزارش شهروند، فدراسیون فوتبال برای ساخت سرود ویژه جام‌جهانی با این‌که به گفته مسئولانش حتی یک ریال هم هزینه نکردند، اما ریخت‌وپاش زیادی داشت. هزینه نوشته‌شدن شعر،‌ نوشتن نت ترانه،‌ ساخت و اجرای آن توسط ارکسترسمفونیک ملی ایران و درنهایت خواندن ترانه توسط سالار عقیلی با حمایت‌ هاکوپیان که اسپانسر اصلی تیم‌ملی بود، پرداخت شد. به این ترتیب با برنامه‌ریزی حامی مالی فدراسیون حتی تمام اعضای ارکسترسمفونیک ایران با هزینه‌های سرسام‌آور به روسیه اعزام شدند و در این کشور هم به اجرای برنامه و سرود مخصوص تیم‌ملی پرداختند. حالا اما از چند ماه پیش مدیران فرهنگی فدراسیون اقداماتی را برای ساخت سرود جدید تیم‌ملی برای جام ملت‌های آسیا در دستور کار خود قرار دادند که به خاطر سختگیری اماراتی‌ها و هزینه‌های سرسام‌آور برنامه اعزام ارکسترسمفونیک به این کشور منتفی شده است.

فدراسیون علی زند‌وکیلی را پیشنهاد داد

متن شعر و متن ملودی آهنگ تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا از چند ماه قبل آماده شده بود و مدیران فرهنگی جلساتی را هم برای ساخت آهنگ با بنیاد رودکی برگزار کردند. در ابتدای مذاکرات قرار بر این بود که بنیاد رودکی خواننده سرود را با هماهنگی فدراسیون انتخاب کند اما چندی قبل از طرف مسئولان این بنیاد به فدراسیون فوتبال اعلام شد که آنها به خاطر نبودن اسپانسر هیچ هزینه‌ای برای ساخت این آهنگ تقبل نمی‌کنند. در چنین شرایطی از سوی مدیران فرهنگی فوتبال علی زندوکیلی به بنیاد رودکی برای خواندن آهنگ ویژه پیشنهاد شد و مذاکراتی هم با این خواننده مطرح پاپ انجام شد.

لنگ ١٠٠‌میلیون پول!

شنیده‌ها از این مسأله حکایت دارد که در مذاکرات ابتدایی پیشنهاد مالی هنگفت نزدیک به نیم‌میلیارد برای ساخت نهایی آهنگ به فدراسیون ارایه شد و از آنجا که فوتبالی‌ها با اسپانسر خود قطع همکاری کرده‌اند و از ابتدا هم برنامه‌ای برای هزینه‌کردن و ریخت‌وپاش مالی برای ساخت آهنگ نداشتند،‌ فعلا همه چیز روی هوا معلق مانده است. البته با رایزنی و مذاکرات ویژه و گرفتن تخفیف ویژه توافق‌شده در صورت پرداخت چیزی حدود ١٠٠‌میلیون تومان آهنگ توسط علی زندوکیلی خوانده می‌شود اما در حال حاضر فدراسیون توان پرداخت چنین پولی را برای ساخت آهنگ ندارد.

گروه سنتی و پاپ ماهور گزینه دوم!

درست است که مدیران فدراسیون تاکنون هیچ شفاف‌سازی خاصی درباره جزییات مراحل ساخت سرود جدید تیم‌ملی نداشته‌اند و درباره روند مذاکرات با بنیاد رودکی و خواننده مورد نظر توضیحاتی ارایه نداده‌اند،‌ اما منابع خبری به خبرنگار شهروند اطلاع دادند که گروه موسیقی سنتی و پاپ ماهور هم دیگر گزینه فدراسیونی‌ها برای اجرای سرود هستند. البته گویا یک نمونه کار هم برای بررسی اولیه آماده شده که به خاطر ریتم کُند با مخالفت فدراسیون فوتبال روبه‌رو شده است و باید دید آیا توافق با این گروه انجام می‌شود یا خیر!

سرود مخصوص با سبک بیت باکس

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که پیشنهادی هم به مسئولان فرهنگی داده شده تا یک سرود ریتمیک حماسی زیبا هم با سبک بیت باکس ایرانی که بدون استفاده از ابزارآلات موسیقی انجام می‌شود، ساخته و آماده پخش شود تا یک کار ماندگار در امور فرهنگی فدراسیون فوتبال باشد و جزیی از آن هم به‌ عنوان تشویق مخصوص تیم‌ملی با دست در ورزشگاه‌ها اجرا شود که هنوز این موضوع به مرحله اجرا در نیامده است.

تمام برنامه‌های فرهنگی تحت‌ تأثیر بی‌پولی

در شرایط کنونی همان‌طور که اشاره شد همه چیز تحت ‌تأثیر منابع مالی برای ساخت سرود جدید قرار دارد. گفتنی است کمیته فرهنگی فدراسیون یک برنامه ویژه چهار روزه در دهه اول دی ماه هم در برج میلاد تهران در دستور کار خود قرار داده و بنا دارد با گرفتن اسپانسر از آن درآمدزایی هم داشته باشد و در حاشیه این مراسم‌ از داوران،‌ مربیان و چهره‌های بزرگ فوتبال ایران و همچنین خبرنگاران باسابقه رسانه‌ای تجلیل و قدردانی با هدف وحدت در فوتبال ملی ایران شود. منتهی تا وقتی پول نباشد هیچ‌کدام از این برنامه‌ها که در این گزارش به آن اشاره شد، اجرا نخواهد شد.

تیم ملی ایران جام ملت های آسیا علی زندوکیلی سرود تیم ملی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین