کد خبر: 33793 A

فرهاد فخرالدینی: اگر بگویم وضعیت موسیقی خوب است خیانت کرده‌ام / نباید به زمان جنگ برگردیم

فرهاد فخرالدینی: اگر بگویم وضعیت موسیقی خوب است خیانت کرده‌ام /  نباید به زمان جنگ برگردیم

فرهاد فخرالدینی گفت: اگر بگویم که امروز شرایط موسیقی ما مطلوب است، قطعا خیانت کرده‌ام. زیرا اهالی موسیقی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که اسف‌بار است.

ایران آرت: فرهاد فخرالدینی، آهنگساز و رهبر ارکستر در سال جدید برای مردم آرزو‌هایی دارد. او از حال بد جامعه و هنرمندان می‌گوید. فخرالدینی حال خوب، دوستی و عشق در جامعه را توصیه می‌کند. این موسیقیدان مطرح می‌گوید که جامعه آینه همه چیز است و چه بهتر که یکدیگر را عاشقانه دوست داشته باشیم.

فرهاد فخرالدینی در مورد آرزوهایش برای مردم به اعتمادآنلاین گفت: «مهم‌ترین چیزی که امروز مردم نیاز دارند و آروزی من است ایجاد آرامش و حال خوب برای همه است. این روز‌ها هر جا که می‌روم و با هر فردی که صحبت می‌کنم به اتفاق از گرفتاری و مشکلات متفاوت صحبت می‌کنند. این حال جامعه را دوست ندارم. زیرا من هم از این مردم تاثیر می‌گیرم و حال بد آنها حال من را نیز بد می‌کند.»

این موسیقیدان مطرح درباره وضعیت این روز‌های اهالی موسیقی گفت: «اگر بگویم که امروز شرایط موسیقی ما مطلوب است، قطعا خیانت کرده‌ام. اهالی موسیقی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که اسف‌بار است. چرا موسیقیدانان جوان برای برگزاری یک کنسرت با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند؟ این همه خبر‌های ناگوار چه دلیلی دارد؟ چرا ما این همه معضل حل‌نشدنی در جامعه هنری داریم؟ من می‌دانم که دل هنرمندانمان به درد آمده است.»

او با اشاره به اهمیت توجه به نسل جوان ادامه دارد: «در عجبم که چرا بهایی به جوانان مطرح ما در حوزه موسیقی داده نمی‌شود. بعضا دوستانی را در این رابطه می‌شناسم که سال‌های سال است کار می‌کنند اما در زمان لازم این امکان را ندارند که کنسرت برگزار کنند و این بیشترین خیانت به یک موسیقیدان است. سال جدید سالی توام با آرامش و حال خوب برای هنرمندان و مردم خواهد بود، چرا که این دو قشر زمانی که حالشان خوب باشد در کنار هم زیست بهتری خواهند داشت.»

فخرالدینی در انتها گفت: «جامعه آینه همه چیز است، اما رسانه‌ها و مخصوصا تلویزیون به آن چیزی که در جامعه می‌گذرد توجه نمی‌کنند. به خوبی زمان جنگ را به یاد دارم. ما صدمات زیادی از آن سال‌ها دیدیم. دوست ندارم به آن دوران بازگردیم. به عقیده من جامعه‌ای که خشن باشد در وضعیت جنگی قرار دارد. من می‌خواهم همه را دوست داشته باشم و با همه عاشقانه رفتار کنم.»

 

فرهاد فخرالدینی موسیقی کلاسیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین