کد خبر: 51138 A

محسن چاوشی در یک سال و ۱۰ ماه غوغا کرد/ ۸۰ نفر در نوبت گلریزان

محسن چاوشی در یک سال و ۱۰ ماه غوغا کرد/ ۸۰ نفر در نوبت گلریزان

چاوشی زندانی‌ها را آزاد می‌کند، اما چگونه و با چه شرایطی؟ برای انتخاب افراد اولویت‌هایی مثل سن زندانی مهم است و عمد یا غیرعمد بودن یا برخی حساسیت‌ها و ملاحظات عرفی و فرهنگی.

ایران آرت: امروز تولد محسن‌ چاوشی است، او قدم به چهل و یکمین سال عمرش می‌گذارد در حالی که در کمتر از دو سال گذشته یا به عبارت دقیق‌تر در یک سال و ۱۰ ماه اخیر موفق شده ۴۴ زندانی را آزاد کند و در مورد آخرین زندانی رکورد بی‌نظیری به ثبت برساند. به استناد توضیحات بهمن بابازاده، مشاور رسانه‌ای محسن‌چاوشی طی پنج ساعت با حمایت طرفداران چاوشی مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان جمع‌آوری شد تا خانم‌جوانی که از ۱۸ سالگی در زندان بوده و ۱۶ سال پشت میله‌ها مانده‌ بود، آزاد شود و به جمع خانواده‌اش‌برگردد.

​به گزارش جام جم، در جهان هنرمندان و دیگر چهره‌های سرشناس که طرفدارانی دارند و می‌توانند از اجماع این طرفداران برای انجام کارهای بزرگ سود ببرند، دست به اقدامات خیرخواهانه می‌زنند؛ اما به‌نظر می‌رسد کاری که محسن‌چاوشی موفق به انجام آن شده، یکی از متفاوت‌ترین نمونه‌ها در کشورمان باشد. چند و چون ماجرا را از بهمن بابازاده که به صورت مستقیم در برنامه گلریزان به همت چاوشی برای آزادسازی زندانی‌ها مشارکت دارد، بخوانید.

آغاز گلریزان برای آزادسازی زندانیان محکوم به اعدام

خانواده چند زندانی تلاش کردند از همراهی و کمک محسن‌چاوشی برای گلریزان برخوردار شوند و بتوانند دیه مورد نظر خانواده مقتول را گردآوری کنند. این درخواست‌ها به ثمر نشست و چند زندانی محکوم به قتل با جمع‌آوری دیه مقتول آزاد شدند. کم‌کم نهادهایی مانند سازمان‌زندان‌ها هم وارد میدان شدند و ماجرایی آغاز شد که همچنان ادامه دارد. این توضیحات را بهمن بابازاده ارائه می‌کند که مشاور رسانه‌ای محسن‌چاوشی است و تاکید دارد می‌توان فیلم‌های مربوط به آزادی برخی از این زندانیان را در فضای مجازی دید که توسط خود افراد منتشر شده‌ است.

نکته قابل‌توجه این است که چاو‌شی و طرفدارانش توانسته‌اند زندانی‌هایی را از شهرهای مختلف ایران، از اعدام برهانند. بابازاده می‌گوید با دادستانی شیراز، تبریز، اردبیل، گرگان و خیلی جاهای دیگر همکاری کرده‌اند و در تمام این شهرها موفق به پرداخت دیه مقتول شده‌اند.

مشاور رسانه‌ای چاوشی می‌گوید: هر مبلغی که هست به لطف طرفداران آقای چاوشی جمع‌آوری شده‌ است. معمولا پیامک حساب بانکی گیرنده وجه دیه، به شماره تماس ما متصل می‌شود و می‌توانیم ببینیم چه رقم‌هایی واریز می‌شود و به محض آن‌که رقم مورد نظر فراهم شد به سرعت از طرفداران خواهش می‌کنیم دیگر چیزی واریز نکنند.

گویا گروه محسن‌چاوشی در پروژه آزادسازی زندانیان، می‌توانند ارقام واریز شده را ببینند، اما مشخص نیست چه کسانی واریز کرده‌اند. نکته اینجاست که در میان ارقام واریز شده حتی هزارتومان هم دیده می‌شود. به عبارتی هر کسی به اندازه وسع خودش کمک می‌کند. به قول بابازاده این افراد، کسانی هستند مثل بسیاری از ما نه خیلی ثروتمند و نه حتی جزو خیرین. آنها فقط دوستداران و طرفداران آقای چاوشی هستند.

روال آزادسازی به چه ترتیب است؟

گردآوری میلیاردها ریال وجه نقد و پرداخت آن به خانواده مقتول برای گرفتن رضایت و آزادی یک زندانی محکوم به اعدام، اصلا کاری پیش‌پا افتاده‌ نیست. در این مسیر محسن‌چاوشی از مشاوره‌های حقوقی بهره‌می‌گیرد و آن طور که بهمن بابازاده می‌گوید، برای تمام مراحل مدارک قابل استناد تهیه و گردآوری می‌شود.

روند کار طبق توضیحات مشاور رسانه‌ای چاوشی به این ترتیب است که خانواده مقتول نامه‌ها و مجوزهای مورد نیاز را با تایید رسمی و مهر و امضای دادستانی آماده می‌کند. این پروسه گاهی چند ماه زمان می‌برد. ولی‌دم باید یک ویدئو تهیه کند و در اختیار گروه چاوشی قرار دهد که بر اساس آن اعلام رضایتش را با نام و مشخصات دقیق قاتل و مقتول اعلام کرده‌ باشد. بعد از دریافت همه مجوزها و اعلام رضایت، شماره تماس گروه چاوشی در اختیار بانک قرار می‌گیرد تا پیامک‌های واریزی به حساب ولی‌دم، یعنی همان رقم‌هایی که طرفداران واریز می‌کنند به شماره تلفن‌همراه گروه چاوشی ارسال شود و آن وقت است که محسن‌چاوشی به طرفدارانش شماره حساب بانکی را اعلام می‌کند و گلریزان آغاز‌می‌شود.

تا امروز ۴۴ نفر به این ترتیب آزاد شده‌اند و نزدیک به ۸۰ نفر هم در نوبت گلریزان چاوشی هستند. بابازاده می‌گوید: برای انتخاب افراد اولویت‌هایی داریم مثلا سن زندانی مهم است، عمد یا غیرعمد بودن یا برخی حساسیت‌ها و ملاحظات عرفی و فرهنگی.

او امیدوار است خیلی زود این عدد به ۵۰‌برسد و می‌گوید اگر عمری باشد، قرار است تا همیشه این کار را به سرانجام برساند و اینجاست که می‌توان آرزو کرد محسن‌چاوشی هشتم مرداد سال‌های زیادی را ببیند و عدد عمرش به سه رقم برسد.

 

محسن چاوشی
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    سلام دختری دارم که از پوکی استخوان رنج می‌بره و همش 14سالش اگر میتونید کمکش کنید

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین