کد خبر: 64234 A

شیرشاه، جیمز باند و گلادیاتور شنیدنی شدند/ کنسرتی برای زنان شگفت‌انگیز واقعی!

شیرشاه، جیمز باند و گلادیاتور شنیدنی شدند/ کنسرتی برای زنان شگفت‌انگیز واقعی!

زیمر در کنسرت سه-ساعته‌اش قطعاتی از شوالیه تاریکی، شیر شاه، تلقین، دزدان دریایی کارائیب، گلادیاتور و وقتی برای مردن نیست را اجرا کرد.

ایران آرت: هانس زیمر، آهنگساز فیلم‌هایی چون شوالیه تاریکی (The Dark Knight)، گلادیاتور (Gladiator)، و اخیراً تل‌ماسه (Dune) و وقتی برای مردن نیست (No Time to Die)، از اعضای اوکراینی ارکسترش که کشورشان را ترک کردند تا در کنسرت آهنگساز در لندن به او ملحق شوند قدردانی کرد.

زیمر در کنسرت سه-ساعته‌اش قطعاتی از شوالیه تاریکی، شیر شاه، تلقین، دزدان دریایی کارائیب، گلادیاتور و وقتی برای مردن نیست را اجرا کرد. او در این رویداد با یک ارکستر اپرای اوکراینی همکاری کرد که با تشویق ایستاده حضار مواجه شد. 

به گزارش ۳۰نما، زیمر روی صحنه لحظاتی از اعضای این ارکستر و دیگر همکارانش که هنوز در اوکراین به سر می‌برند ادای احترام کرد. موزیسین‌هایی از سراسر اروپا به این کنسرت پیوسته بودند.

آهنگساز ۶۴ ساله می‌گوید: «لعنت بر شیطان، دنیا از بسیاری جهات تغییر کرده. اما موضوع مهم برای موسیقی و همه افرادی که این بالا می‌آیند این است که به اندازه کافی فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کرده‌ایم، و می‌خواهیم بی‌آنکه بیمار شویم در کنار هم باشیم. اما ۸۸۵ روز قبل وقتی کووید مانع شد که بیاییم، اعضای ارکستری از اوکراین، از اودسا، را دعوت کردیم، و فقط موفق شدیم ۱۰ نفر از آن‌ها را [از آن کشور] بیرون بیاوریم.»

زیمر پیش از اجرای قطعی از موسیقی متن فیلم «زن شگفت‌انگیز» (Wonder Woman)، گفت تمایلی به سیاسی شدن این کنسرت نداشته است: «نمی‌خواهم یکسره غم‌انگیز شود. می‌خواهم همان چیزی باشد که موسیقی قرار بوده انجام دهد، اینکه ما را کنار هم جمع کند تا از چیزی تجلیل کنیم.»

زیمر می‌گوید: «یکی مسائل ستودنی در مورد افرادی که از اوکراین بیرون آمدند، و افرادی که از ارکستر جا ماندند، این بود که بسیاری از آن‌ها زن بودند و به من آموختند که زن شگفت‌انگیز واقعی چه کسی است. بنابراین اگر موافق باشید مایلم با تصنیف کوچکی به نام «زن شگفت‌انگیز» از آن‌ها تجلیل کنم.»

زیمر در مراسم اسکار امسال با «تل‌ماسه» نامزد اسکار بهترین موسیقی متن است. او در سال ۱۹۹۴ برای «شیر شاه» برنده این جایزه شد.

 

هانس زیمر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین