کد خبر: 52546 A

هانس زیمر ترانه "پینک فلوید" را کاور کرد

هانس زیمر ترانه "پینک فلوید" را کاور کرد

تریلر "تل‌ماسه" سبب شد دانلودهای قطعه‌ "خسوف" (Eclipse) پینک فلوید ۱۷۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

ایران آرت: انتشار تریلر فیلم "تل‌ماسه" توسط استودیوی برادران وارنر در هفته‌ی گذشته، پیوند میان رمان علمی-تخیلی "فرانک هربرت" و گروه راک "پینک فلوید" سرانجام برقرار کرد. در دهه‌ی ۱۹۷۰، وقتی "آلخاندرو خودوروفسکی" می‌خواست از این رمان اقتباس کند، به دنبال گروه "پینگ فلوید" بود تا موسیقی متن فیلمش را خلق کند. آن فیلم هرگز ساخته نشد، اما "پینک فلوید" با انتشار تریلر "تل‌ماسه" با کارگردانی "دنی ویلنوو" به دنیای هربرت راه پیدا کرد چرا که وینلوو در تریلر فیلمش از کاور قطعه‌ی "خسوف" (Eclipse) آلبوم "نیمه‌ی تاریک ماه" (Dark Side of the Moon) این گروه استفاده کرد.

در گزارشی که "ورایتی" به تازگی منتشر کرده، فاش شده است که "هانس زیمر" شخصاً تمایل داشته از کاور "خسوف" برای تریلر "تل‌ماسه" استفاده کند. این آهنگساز برنده‌ی اسکار بیشتر وقت خود در قرنطینه را صرف خلق موسیقی متن "تل‌ماسه" کرده و در همین حین وقفه‌ای کوتاه ایجاد کرده تا بر ضبط کاور "خسوف" نظارت کند. زیمر در آن زمان با یک گروه کر ۳۲ نفری همکاری کرد. 

"ادی لمان بادیکر" رهبر گروه کر به "ورایتی" می‌گوید: "زیمر می‌خواست به اثر اصلی ادای دین کند، و اصواتی بک-فریزد، و کمی فضایی خلق کند، تا صدای وکال‌ها تیز نباشد. نوعی حس لذت در این قطعه وجود دارد، امیدواری بسیار. محزون نیست، بلکه بسیار آرام‌بخش است و به نظر به این سیاره تعلق ندارد."

بادیکر که در "شیر شاه" (The Lion King) هم با زیمر همکاری کرده اضافه می‌کند: "ما تمامی پروتکل‌ها [کووید-۱۹] را دنبال کردیم. همه ماسک به صورت داشتند به جز وقتی که در اطاقک‌های شیشه‌ای جداگانه با میکروفن‌های اختصاصی بودند، و همه‌چیز بین جلسات پاکسازی می‌شد."

«هانس زیمر» برای کاور ترانه «پینک فلوید» در تریلر Dune با یک گروه کر «فیس‌تایم» کرده است

به گزارش 30نما زیمر هرگز برای این کاور به استودیو نرفت و در عوض با فیس‌تایم با وکالیست‌ها در ارتباط بود. او اگرچه "خسوف" را به صورت کامل ضبط کرد اما تنها از ۱۳ خط آن در تریلر استفاده کرد. بنابر نوشته‌ی "ورایتی"، زیمر در این کاور با "استیون دور"، "تینا گوئو" نوازنده‌ی ویولن چینی-آمریکایی، "خوان گارسیا-هرروس" نوازنده‌ی بیس کلمبیایی و "گاتری گووان" گیتاریست انگلیسی همکاری کرده است. 

تریلر "تل‌ماسه" سبب شد که فروش قطعه‌ی "خسوف" اصلی اثر "پینک فلوید" را تا ۱۷۵۰ درصد افزایش داده است. این تریلر در اولین هفته ۲۲ میلیون مرتبه مشاهده شد. "تل‌ماسه" ویلنوو ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) اکران خواهد شد.

 

هانس زیمر پینک فلوید تل ماسه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین