کد خبر: 65005 A

قیمت بلیت کنسرت، مهران غفوریان، ماهور الوند، جواد عزتی، دلنیا آرام

بلیت ۷۰۰ هزار تومانی کنسرت در کیش ۶۹۵ هزار تومانی سی صد در تهران/پای مهران غفوریان، ماهور الوند و دلنیا هم به صحنه باز شد

بلیت ۷۰۰ هزار تومانی کنسرت در کیش ۶۹۵ هزار تومانی سی صد در تهران/پای مهران غفوریان، ماهور الوند و دلنیا هم به صحنه باز شد

به‌طور حتم تماشاگری که در جایگاه 70هزار تومانی نشسته نمی‌تواند لذت تماشای کنسرت – نمایش را به اندازه کسی که در جایگاه 700هزار تومانی نشسته تجربه کند

ایران آرت: فهیمه پناه آذر در همشهری نوشت: همین چند وقت پیش بود که پیش‌بینی افزایش بلیت‌های کنسرت عملیاتی شد. سقف قیمت بلیت کنسرت‌های پاپ در تهران به 450هزار تومان رسید. این درحالی است که پاپی‌ها با قیمت بلیت 700هزار تومانی در جزیره کیش کنسرت خود را برگزار می‌کنند.

به‌دنبال همین افزایش قیمت، در تئاتر هم با درصدی از افزایش روبه‌رو هستیم. میانگین قیمت بلیت تئاتر در سالن‌ها به70هزار تومان رسید و برخی از نمایش‌ها که بازیگران چهره دارند یا در نمایش‌های خود، برخی از خوانندگان حضور دارند، قیمت بلیت‌هایشان به 300هزار تومان رسیده است.

اما آنچه در این چند روز خبرساز شده، قیمت بلیت کنسرت - نمایش «سی‌صد» به‌کارگردانی امیر جدیدی است؛ کاری که قرار است در آن رضا بهرام بخواند و بازیگرانی چون جواد عزتی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، ماهور الوند، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی روی صحنه بروند. این اتفاق را مانند پروژه «سی» سهراب پورناظری رقم می‌زند و قرار بود در این پروژه همایون شجریان هم حضور داشته باشد که این همکاری منتفی شد.


حذف تدریجی علاقه‌مندان به تئاتر و موسیقی 
این افزایش بلیت با توجه به افزایش قیمت‌ها در همه کالاهای مصرفی و به‌دنبال آن اقلام فرهنگی حرف تکراری است، اما تنها نکته قابل‌توجه و تامل این است که از این به بعد خیلی از علاقه‌مندان به کنسرت و تئاتر نمی‌توانند هر ماه و حتی هر دو ماه به سالن‌های سینما و تئاتر بروند و تئاتر و موسیقی به مرور از سبد فرهنگی خیلی از خانواده‌ها حذف شده و خواهد شد.

تجربه «سی» و «سی‌صد» در سعدآباد
با اینکه افزایش قیمت در کنسرت‌ها دیده می‌شود، این چند روز قیمت بلیت نمایش – کنسرت «سی‌صد» سر زبان‌ها افتاده است؛  کنسرت- نمایشی که قیمت بلیتش از 70هزار تومان شروع می‌شود و تا سقف 695هزار تومان هم می‌رسد. محل اجرای کنسرت - نمایش فضای باز کاخ سعدآباد است؛ جایی که یادآور اجرای نمایش «سی» با همکاری مشترک همایون شجریان و سهراب پورناظری در سال96 بود. آن موقع هم به نسبت تورم همان سال، قیمت بلیت «سی» خبرساز شد و در نهایت با حضور تماشاگران زیاد روی صحنه رفت؛ هر چند آن زمان هم خیلی‌ها دوست داشتند و نتوانستند به تماشای نمایش بنشینند. حالا هم خیلی‌های دیگر نمی‌توانند به تماشای این کنسرت - نمایش بروند! نمایش «سی» با آواز همایون شجریان و نوای‌ ساز سهراب پورناظری و بازی صابر ابر، بهرام رادان، سحر دولتشاهی، دلنیا آرام، مهدی پاکدل، بانیپال شومون و حسین صوفیان اجرا شد.

«سی‌صد» در جواب «سیصد»
بعد از 5سال، سهراب پورناظری این بار با کارگردانی امیر جدیدی قرار است کنسرت - نمایش «سی‌صد» را که به‌گفته سازندگانش پاسخی به پروژه ضد‌ایرانی «سیصد» است از اواخر خرداد اجرا کند. «سی‌صد» براساس نوشته‌ای از ری بردبری طراحی و تدوین شده است و به موضوع کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در نیشابور می‌پردازد. در این پروژه تهمورس پورناظری، برادر سهراب هم حضور دارد و سهراب پورناظری امیدوار است این پروژه را هر سال ادامه دهد. امیر جدیدی در مقام کارگردان هم درباره حضورش می‌گوید: «من علاقه عجیبی به کارگردانی نداشتم، اما چون این پروژه درباره ایران است و چون دوست دارم کار مثبتی برای کشورم داشته باشم، به همین دلیل علاقه‌مندم کارهایی را انجام دهم که بتواند مورد توجه قرار گیرد.»

سی‌صد چقدر پیش‌فروش داشته؟
روزهای خرید بلیت این کنسرت – نمایش در سایت اعلام شده و نشان می‌دهد که هنوز خرید بلیت‌هایش کامل نشده و جایگاه تماشاگران فروش کاملی در فضای باز کاخ سعدآباد به‌دست نیاورده است.

کف بلیت این کار 70هزار تومان است که براساس جایگاه‌های مختلف به 150 و 170هزار تومان می‌رسد. جایگاه اصلی 695هزار تومان است و البته به‌نظر هر جایگاه مشخص شده قیمت مختلفی دارد که از 600هزار تومان شروع می‌شود. برای جایگاه‌های میانی هم قیمت بلیت 300 تا 500هزار تومان تعیین شده که وقتی اقدام به خرید می‌کنید این رده قیمت در 3روز اول اجرا تقریبا پر شده است.

با توجه به تعیین قیمت بلیت توسط گروه اجرایی، انگار تلاش شده که دست تماشاگر برای خرید با توجه به بودجه‌ای که دارد باز باشد، اما به‌طور حتم تماشاگری که در جایگاه 70هزار تومانی نشسته نمی‌تواند لذت تماشای کنسرت – نمایش را به اندازه کسی که در جایگاه 700هزار تومانی نشسته تجربه کند. با این حال قرار است این کنسرت – نمایش با همه ستارگانش اجرا شود و اگر کسی می‌خواهد برای تماشای این کار ساعت21 به کاخ سعدآباد برود، حتما لباس گرم همراه داشته باشد!

مهران غفوریان جواد عزتی ماهور الوند قیمت بلیت کنسرت کنسرت تئاتر سی صد دلنیا آرام
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ


    تا لال نمردید یک کلمه هم متذکر شوید ای ایران خواندن جمعیت چند هزار نفری شکم سیر کنسرت نمایش لاکچری و بی مایه شب های سعدآباد با مافیای موسیقی و دزدان سر گردنه فرهنگ و هنر، یادآور حکایت خر برفت و خر برفت خواندن در قصه معروف مولوی است!

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین