کد خبر: 65676 A

رامین جوادی، بازی تاج و تخت، خاندان اژدها

رامین جوادی برای پیش‌درآمد «بازی تاج و تخت» موسیقی جدید می‌سازد؟

رامین جوادی برای پیش‌درآمد «بازی تاج و تخت» موسیقی جدید می‌سازد؟

آیا رامین جوادی برای «خاندان اژدها» که پیش درآمدی بر «بازی تاج و تخت» است موسیقی تیتراژ تازه‌ای خلق کرده است؟ آهنگساز ایرانی تبار پاسخ می‌دهد.

ایران آرت: رامین جوادی آهنگساز ایرانی-آلمانی «بازی تاج‌وتخت» به تازگی در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» از تمایزهای موسیقی متن فصل چهارم «وست‌ورلد» با فصل‌های پیشین و بازگشت به «وستروس» با پیش‌درآمد «خاندان اژدها» گفته است.

جوادی می‌گوید: «هشت یا نه سال در سریال اصلی [«بازی تاج‌وتخت»] بودم. برایم بسیار عزیز است. از اینکه شنیدم قرار است برگردد و فرصت نوشتن موسیقی بیشتری به دست می‌آید بسیار خوشحال شدم.»

این آهنگساز در مورد فصل چهارم «وست‌ورلد» می‌گوید: «به نظر من این فصل نمونه‌ای بی‌نقص است برای اینکه چگونه صدا و موسیقی متن می‌تواند در کنار هم عمل کند. از همان ابتدا، وقتی هنوز در حال فیلمبرداری بودند، در مورد اینکه آن تم کنترل و آن صدا چیست گفت‌وگو کردیم. بنابراین در موسیقی متن منعکس شده، این موتیف سه-نتی که در اوج سازهای زهی می‌شنوید، و بعد به صدای متلاشی شدن ترجمه می‌شود. و بعد در طول سریال، همیشه ترک‌های افکت صوتی را به‌روزرسانی می‌کردم، یعنی همیشه می‌دانستم که چه زمانی موسیقی متن را متوقف کنم و چه زمانی افکت‌های صوتی واضح‌تر شنیده شوند و از این قبیل.»

به گزارش ۳۰نما، یکی از جنبه‌های لذت‌بخش موسیقایی «وست‌ورلد» کاور ارکسترال ترانه‌های محبوب از جمله آثاری از «متالیکا» و «ریدیوهد» است. جوادی می‌گوید: «نمی‌دانم [چند بار از ترانه‌های «ریدیوهد» استفاده کردیم. اما بدون تردید «ریدیوهد» در صدر فهرست قرار دارد. فکر می‌کنم ترانه‌های آن‌ها را بیش از دیگران کاور کرده‌ایم. چرا؟ دلیل شماره ۱ این است که ما هوادار این گروهیم. همه عوامل «وست‌ورلد» عاشق این گروه‌اند. و شاید، ترانه‌هایشان از لحاظ فضا، چیزی است که با سریال همخوانی دارد. موسیقی بسیار خوبی است.»

جوادی در پاسخ به این پرسش که آیا موسیقی تیتراژ جدیدی برای «خاندان اژدها» ساخته یا نه می‌گوید: «راستش نمی‌دانم که در مقطع فعلی اجازه دارم به این سؤال پاسخ دهم یا نه. متأسفانه فکر می‌کنم باید کمی صبر کرد.» او اضافه می‌کند: «همین قدر می‌توانم بگویم که ما می‌خواستیم دی‌ان‌ای سریال اصلی را برای «خاندان اژدها» زنده نگه داریم. تم‌هایی می‌شنویم که از سریال اصلی به یاد داریم، اما با توجه به اینکه شخصیت‌هایی به کلی جدید وجود دارند، به ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد، موسیقی جدید بسیار زیادی نوشته‌ام، تم‌های جدیدی که خواهیم شنید.»

 

جوادی در ادامه توضیح می‌دهد که فیلمنامه‌های «خاندان اژدها» را پیش از خلق موسیقی نخوانده است. این آهنگساز می‌گوید ساز اصلی موسیقی متن این پیش‌درآمد مانند «بازی تاج‌وتخت» ویولنسل است: «مهم‌ترین صدای «بازی تاج‌وتخت»، ساز اصلی ویلنسل بود، و ما قطعاً دوباره صدای این ساز را می‌شنویم. امیدوارم با توجه به روشی که آهنگسازی می‌کنم، مردم بشنوندش و فکر کنند: «آشناست. به وستروس برگشته‌ایم.» نیت ما همیشه این بود.»

«خاندان اژدها» یکشنبه، ۲۱ آگست از اچ‌بی‌او پخش خواهد شد.

 

بازی تاج و تخت رامین جوادی خاندان اژدها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین