کد خبر: 66879 A

کنسرت، تعطیلی کنسرت ها

واکنش روزنامه دولت به تعطیلی ۵ ماهه کنسرت‌ها/ گروه‌های فشار دست از سر هنرمندان موسیقی برنمی‌دارند

واکنش روزنامه دولت به تعطیلی ۵ ماهه کنسرت‌ها/ گروه‌های فشار دست از سر هنرمندان موسیقی برنمی‌دارند

روزنامه ایران با اشاره به تعطیلی ۵ ماهه کنسرت‌ها در ایران نوشت: نهادهای مسئول، وارد شوند و در تعامل با خبرنگاران، آنان را قانع کنند که ادامه فعالیت‌های هنری برای کشور لازم است.

ایران آرت: ایران نوشت: چند سالی است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدام روی دست‌انداز می‌افتند و هر بار به علتی نظیر کرونا، آلودگی یا این اواخر هم اغتشاش‌ها، دچار تعطیلی‌های موقت می‌شوند. اما حالا که با فروکش کردن نسبی کرونا و آرام شدن فضای اجتماعی، فرصتی برای نفس کشیدن فعالیت‌های هنری و فرهنگی پیش آمده، گروه‌های فشار به عوامل مضاعفی برای سست کردن چرخه فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل شده‌اند.

به نوشته روزنامه رسمی دولت، ظرف ماه گذشته اما در حالی که همه شاخه‌های هنری به حیات اقتصادی و سیاسی خود برگشته‌اند، موسیقی و کنسرت‌ها آخرین حرفه‌ای هستند که انگار گروه‌های فشار قصد ندارند دست از سر هنرمندان‌شان بردارند. یکی از خبرنگاران شناخته‌شده این عرصه، مؤثرترین چهره‌ای است که تلاش می‌کند فشارها روی هنرمندان غیرهمسو با نگاه خودش را به شکل مداوم، بالا نگه دارد تا آنها مجبور به عقب‌نشینی یا ابراز تأسف از اقدامات خودشان شوند.

ایران در ادامه نوشت: اما این گروه‌های فشار و فعالیت غیرقابل توجیه‌شان از حیث فرهنگی را نباید تنها عامل وضعیت کنونی دانست. هرچند که به نظر می‌رسد عدم رسیدگی به این وضعیت می‌تواند تا فلج کردن همه فعالیت‌های فرهنگی در کشور و ایجاد سرخوردگی و یأس و ورشکستگی اقتصادی در هنرمندان و فعالان این عرصه پیش برود و لازم است که نهادهای مسئول در این زمینه وارد شوند و در تعامل با این خبرنگاران، آنان را قانع کنند که ادامه فعالیت‌های هنری برای کشور لازم است.

 

پایان مطلب روزنامه ایران

کنسرت تعطیلی کنسرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین