کد خبر: 66905 A

مدونا، خواننده زن

نقاشی سرقتی در خانه مدونا چه می‌کند؟

نقاشی سرقتی در خانه مدونا چه می‌کند؟

مدونا در سال ۱۹۸۹، یک نقاشی را در حراجی به قیمت ۱.۳ میلیون دلار خرید؛ اثری که می‌تواند همان نقاشی باشد که در سال ۱۹۱۸ پس از بمب‌گذاری در موزه پیکاردی در آمیان فرانسه ناپدید شد.

ایران آرت: در ۲۱ مارس ۱۹۱۸، ارتش آلمان عملیاتی را برای شکستن خطوط دفاعی متفقین آغاز کرد که طی آن شهر آمیان در شمال فرنسه بمباران می‌شود و بسیاری از ساختمان‌ها، مانند موزه پیکاردی، تحت تأثیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، یکی از  نقاشی‌های مهم موزه پیکاردی، «دیانا و اندیمیون» اثر «ژروم ـ مارتین لانگلوا» بود که توسط لویی هجدهم برای کاخ ورسای سفارش داده شد، در سال ۱۸۷۳ توسط دولت خریداری شد و پس از پنج سال به آمیان منتقل شد اما پس از سال ۱۹۱۱ دیگر اثری باقی نمانده بود و کارشناسان فرض کردند که این اثر طی بمباران نابود شده است.

اما در سال ۲۰۱۵ یکی از کارشناسان موزه آمیان، در گزارشی که در پاریس درباره مدونا منتشر شده بود این نقاشی را شنایی کرد.

در ژوئیه همان سال، شکایتی از طرف موزه پیکاردی به دلیل سرقت ثبت شد که مربوط به نقاشی «دایانا و اندیمیون» و همچنین ۱۴ نقاشی دیگر است و به اداره مرکزی مبارزه با قاچاق اموال فرهنگی، مرجع ذیصلاح برای رسیدگی ارسال شد.

در ۲۴ اکتبر ۱۹۸۹، حراجی ساتبیز در نیویورک، بوم نقاشی تقریباً مشابهی را به حراج گذاشت که قیمت آن بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار تخمین زده شده بود و در نهایت مدونا این نقاشی را به قیمت ۱.۳ میلیون دلار خریداری کرد؛ البته فروش این نقاشی در آن زمان مشکلی نداشت چرا که این به عنوان اثر «ژروم-مارتین لانگلوا» شناخته نشده بود اما این تردید همچنان ادامه دارد که آیا خواننده معروف یک اثر دزدی را در اتاق نشیمن خانه‌اش نصب کرده یا این اثر دیگری است و ربطی به نقاشی گمشده موزه پیکاردی ندارد.

مدونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین