کد خبر: 67772 A

کنسرت، کنسرت در مشهد

کنسرت در مشهد رسمی شد؟

کنسرت در مشهد رسمی شد؟

نخستین جشنواره کنسرت در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

ایران آرت: روزنامه جهان صنعت نوشت: جشنواره بین‌المللی «ماه امت» به مناسبت عید فطر از ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت امسال در مشهد برگزار خواهد شد که در این فستیوال، خواننده‌های داخلی و خارجی در مشهد روی صحنه خواهند رفت.

انتشار این خبر که به صورت رسمی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، موجی از واکنش‌ها را در پی داشته است و به نظر می‌رسد با این تفاسیر، نخستین جشنواره کنسرت در این شهر برگزار خواهد شد.

بر‌اساس اطلاعات منتشرشده در پوستر این جشنواره، غلامرضا صنعتگر، مجید اخشابی و تعدادی از خواننده‌ها از کشورهای ترکیه، سوریه، افغانستان و… قرار است در این فستیوال به اجرای زنده بپردازند. موضوعی داغ و خبرساز که به نظر می‌رسد می‌تواند شروعی بر اتمام ممنوعیت کنسرت در این شهر مذهبی در ایران باشد.

اوایل سال گذشته خبری در فضای مجازی دست به دست شد مبنی بر اینکه کنسرت گروه‌های موسیقی خارجی از جمله سه گروه قوالی پاکستانی، سرود لبنانی و منقبت‌خوانی افغانستانی در حاشیه شهر مشهد برگزار خواهد شد که در پی آن برخی از هنرمندان موسیقی مشهد نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند.

یوسف اسماعیل‌زاده (معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد) درباره این حواشی اعلام کرد: «رویداد بین‌المللی ماه امت در جهت توانمندسازی حاشیه شهر مشهد برگزار می‌شود. تاکنون چنین برنامه‌های فرهنگی فاخری در نقاط حاشیه شهر مشهد کمتر برگزار شده و ویژگی این برنامه این است که موضوع جهان‌شهر را با حضور گروه‌های بین‌المللی مطرح کرده است. برگزاری این برنامه تحت عنوان کنسرت را کاملا تکذیب می‌کنم؛ چراکه این برنامه یک رویداد و جُنگ فرهنگی است که جنبه مذهبی، ملی و بین‌المللی دارد و گروه‌های خارجی که برای اجرا در آن حضور دارند، گروه‌هایی با ماهیت اجرای سرودهای مذهبی هستند که کاملا هدفمند دعوت شده‌اند و متناسب با روز قدس و عید فطر اجرا خواهند کرد. البته که چند گروه‌ خراسانی نیز با هماهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز هماهنگ شده‌اند و در این برنامه به اجرا خواهند پرداخت. با توجه به اینکه ماهیت اجرای آنها مدح اهل بیت(ع) است، جنبه موسیقی زیادی نخواهد داشت. همان‌طور که در بسیاری از رویدادهای دیگری که در مشهد برگزار می‌شود، ساز نمایش داده نمی‌شود، در حین اجرای این گروه‌های موسیقی نیز بر روی صحنه ساز نمایش داده نخواهد شد. در واقع این برنامه یک جُنگ فرهنگی و مذهبی است که منطبق با قواعد فرهنگی کشور و فضای شهری مشهد مقدس برگزار می‌شود و با توجه به اینکه ما دست‌اندرکار موضوعات فرهنگی هستیم تلاش می‌کنیم تا قواعد را رعایت کنیم.»

با گذشت یک سال از آن جشنواره پرسروصدا، حالا دومین دوره این فستیوال با اعلام رسمی شهرداری مشهد، با حضور گروه‌های ایرانی و خارجی قرار است نخستین فستیوال کنسرت در مشهد را برگزار کنند. فستیوالی که به نظر می‌رسد با هماهنگی کامل نهادها و ارگان‌های دولتی برنامه‌ریزی شده و این بار طلسم کنسرت در این شهر را خواهد شکست.

انتخاب چهره‌هایی چون مجید اخشابی و غلامرضا صنعتگر به عنوان خواننده‌های این جشنواره هم از نکات حائز اهمیت است. چهره‌هایی که به لحاظ مقبولیت در بین نهادهای مذهبی، با توجه به آثار منتشرشده از سوی آنها، مقبولیتی قابل توجه و ویژه است.

به خصوص انتخاب خواننده‌ای چون غلامرضا صنعتگر که آثاری در مدح امام هشتم شیعیان امام‌رضا‌(ع) را تولید و منتشر کرده می‌تواند تمام حاشیه‌های احتمالی را از این جشنواره دور کند.

 

کنسرت در مشهد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین