کد خبر: 68808 A

تیلور سوئیفت

اتفاق باورنکردنی در کنسرت تیلور سوئیفت | هواداران تیلور سوئیفت آن شب رویایی را به یاد نمی‌آورند

اتفاق باورنکردنی در کنسرت تیلور سوئیفت | هواداران تیلور سوئیفت آن شب رویایی را به یاد نمی‌آورند

تقریباً باورنکردنی به نظر می‌رسد، اما بسیاری از طرفداران تیلور سوییفت ادعا می‌کنند که دچار «فراموشی پس از کنسرت» شده‌اند.

ایران آرت: شما صدها دلار برای خرید یک بلیت پرداخت کرده‌اید و باران سیل‌آسا را به جان خریده‌اید تا اجرای هنرمند مورد علاقه‌تان را در شبی فراموش نشدنی تماشا کنید.

اما پس از گذشت سه ساعت و شنیدن بیش از ۴۰ آهنگ، به خانه می‌رسید و متوجه می‌شوید که نمی‌توانید چیزی را به خاطر بیاورید.

تقریباً باورنکردنی به نظر می‌رسد، اما بسیاری از طرفداران تیلور سوییفت ادعا می‌کنند که دچار «فراموشی پس از کنسرت» شده‌اند.

روان‌شناسان می‌گویند احساسات و زمان ممکن است پشت این پدیده باشد.

به گزارش بی بی سی، هواداران تیلور سوییفت - یا به قول خودشان سوییفتی‌ها - در روزهای اخیر برای ابراز تجربه خروج از بدن تا وارد شدن به حالتی رؤیاگونه، سراغ رسانه‌های اجتماعی رفته‌اند که احساس گناهشان را به خاطر به یاد نیاوردن لحظه‌های کلیدی کنسرت خواننده محبوبشان بیان کنند.

فراموشی می‌تواند یک علامت کاملاً جدی باشد که به از دست دادن خاطرات، تجربیات و اطلاعات اشاره دارد.

اما دکتر میشل فیلیپس، مدرس ارشد روان‌شناسی موسیقی از کالج سلطنتی شمالی، می‌گوید که ایده فراموشی پس از کنسرت آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ترسناک نیست.

به ندرت پیش می‌آید که طرفداران مطلقاً هیچ خاطره‌ای از حضور در کنسرت نداشته باشند.

دکتر فیلیپس می‌گوید: «در واقع، احتمالاً این یکی از مواردی است که آنها تا آخر عمر به یاد خواهند داشت که در آن حضور داشته‌اند.»

«به شکل خلاصه و ساده این است که آنها برخی از جنبه‌های رویداد را در حافظه ثبت می‌کنند و برخی دیگر را نه.»

بنابراین، چه تمایل داشته باشید بیشتر روی حرکات رقص هنرمند مورد علاقه خود تمرکز کنید، یا فقط از حضور در یک برنامه با عزیزان خود لذت ببرید، مردم به هر چیزی که برای آنها مهم است توجه می‌کنند - و به جای موسیقی، خاطرات این چیزها را ثبت می‌کنند.

ضرب‌المثل قدیمی «وقتی به تو خوش می‌گذرت زمان مانند برق و باد سپری می‌شود» راهی آسان برای فکر کردن به ایده فراموشی پس از کنسرت است.

به گفته دکتر فیلیپس، وقتی طرفداران هیجان‌زده می‌شوند و در یک لحظه غوطه‌ور می‌شوند، می‌توانند احساس کنند که «زمان ناگهان گذشته است» و آنها قادر به پردازش درست همه چیزهایی که به تازگی دیده، شنیده و احساس کرده‌اند، نیستند.

آن روزها که نوازندگان تنها با میکروفون و ساز خود روی صحنه‌های خالی اجرا می‌کردند، گذشته است.

این روزها طرفداران با نمایش‌های خیره کننده، با نورافکن‌ها، لوازم عظیم صحنه و تغییرات لباس‌های بیشتر از آنچه که بتوانید دنبال کنید، سرگرم می‌شوند - بنابراین جای تعجب نیست که شما پس از این که مجبور به پردازش این همه چیز هستید هستید، همه آنچه را که تجربه کرده‌اید به خاطر نمی‌آورید.

آنوشکا سری در ۱۱ مه در لس آنجلس اجرای سوگا را از گروه بی‌تی‌اس پاپ کره‌ای تماشا کرد.

او می‌گوید که بیشتر کنسرت‌هایی که می‌رود «همیشه عناصر شگفت‌انگیز» و همچنین رقص نور شدید و آتش‌بازی دارند که فکر می‌کند «به نوعی باعث از دست دادن حافظه می‌شود».

آنوشکا احساس می‌کند می‌تواند «یکی دو لحظه» از کنسرت را برای دوستانش تعریف کند، اما نمی‌تواند کل اجرا را به خاطر بیاورد زیرا «فقط تصویری مبهم است».

دکتر هلن پریور، مدرس ارشد دانشگاه هال، علاقه‌مند است ببیند آیا طرفداران تیلور سوئیفت می‌توانند برخی از خاطرات و احساساتی که فراموش کرده‌اند را با گوش دادن به آهنگ‌های او در آینده به یاد بیاورند یا نه.

خواه گوش دادن به اولین آهنگ جشن ازدواج‌تان باشد یا پخش مکرر سرود جدایی‌تان، موسیقی نوعی هنر است که این قدرت را دارد که شما را به زمان خاصی از زندگی‌تان ببرد.

بنابراین برای سوییفتی‌ها که نگران فراموش کردن بخش‌هایی از کنسرت و اجرا هستند، گوش دادن دوباره به مجموعه آهنگ‌ها ممکن است باعث شود همه آن خاطرات دوباره زنده شوند.

 

تیلور سوئیفت کنسرت تیلور سوئیفت
نظرات خوانندگان
  • پاسخ

    عاطفه جالب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و

  • Atena
    پاسخ

    معلوم نیس چ غلطی میکنن با مردم بعد میگن طبیعیه!
    خدا عالمه

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین