کد خبر: 28351 A

چالش الهام‌ پاوه‌نژاد با زنی خشن و سنگدل

چالش الهام‌ پاوه‌نژاد با زنی خشن و سنگدل

الهام پاوه‌نژاد از چالش‌های بازی در نقش زنی خشن و سنگدل در نمایش "شاه لیر" گفت.

ایران آرت: الهام پاوه نژاد بازیگر و کارگردان تئاتر که قرار است از امروز یکشنبه ۲۰ آبان در نقش ریگان یکی از دختران لیر در نمایش "شاه لیر" مسعود دلخواه روی صحنه برود، درباره این شخصیت گفت: ریگان یکی از جاه طلب ترین شخصیت های شکسپیر در نمایشنامه "شاه لیر" است و در برخی مواقع رنگ هایی از لیدی مکبث دارد. به طور کلی وقتی نمایشنامه "شاه لیر" را می خوانید، شخصیت های این اثر رنگ آمیزی ای از شخصیت های دیگر آثار شکسپیر را هم دارند.

وی ادامه به مهر گفت: قدرت طلبی در شخصیت ریگان به شدت محسوس است و برای همین خشن و سنگدل‌تر از دیگر خواهران خود و شخصیت های دیگر "شاه لیر" است و می تواند دستورهای سنگدلانه ای صادر کند و بی پروا پای دستورات خود می ایستد.

پاوه نژاد درباره دیگر ویژگی های شخصیت ریگان در نمایش "شاه لیر" توضیح داد: ریگان شبیه ترین دختر به لیر در میان دخترانش است و این ویژگی در دراماتورژی تقویت شده است. ریگان می خواهد سیطره قدرت طلبی خود را گسترش دهد و وجه تفاوت لیر با ریگان این است که لیر هوشمندی ریگان را ندارد.

وی درباره نگاهی که خود و مسعود دلخواه به عنوان کارگردان "شاه لیر" به شخصیت ریگان اضافه کرده اند، اظهار کرد: با مشورت دکتر دلخواه رنگ آمیزی هایی فرامتنی نیز بین شخصیت ریگان و همسرش دوک کورنوال با بازی حمیدرضا هدایتی در راستای همین قدرت طلبی اضافه کردیم.

این بازیگر تئاتر درباره نوع نگاهی که بازیگر برای ایفای شخصیت های آثار شکسپیر باید مدنظر داشته باشد، تاکید کرد: نگاه کارگردان و تحلیلی که از متن می شود، دستور صحنه بازیگر است. نگاه دکتر دلخواه ترکیبی از نگاه کلاسیک و نگاه مدرن است یعنی می توانیم ما به ازای شخصیت ها را در زندگی روزمره نیز پیدا کنیم. این نوع نگاه کار بازیگر را سخت تر می کند و کشف لایه های پشت پرده شخصیت ها باعث می شود که نقش از سطحی و تیپ بودن، خارج شود.

پاوه نژاد که پیش از این به عنوان بازیگر با مسعود دلخواه همکاری داشته و این اولین تجربه همکاری با او در مقام کارگردان است، در پایان سخنان خود درباره روند تمرین های "شاه لیر" بیان کرد: روند تمرین ها سخت بود زیرا به دلیل زمانی که داشتیم، تمرین ها خیلی فشرده برگزار شد. پروژه "شاه لیر" برای تمرین نیازمند سالنی بزرگ بود زیرا تعداد بازیگران و عوامل کار بسیار زیاد است و پلاتوهای تمرین تئاتر شهر برای این کار کوچک بودند.

نمایش "شاه لیر" از امروز یکشنبه ۲۰ آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

الهام پاوه نژاد شکسپیر مسعود دلخواه شاه لیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین