کد خبر: 57318 A

تعطیلی دوباره تئاتر و تلاش‌های چند ماهه‌ای که بر باد رفت

تعطیلی دوباره تئاتر و تلاش‌های چند ماهه‌ای که بر باد رفت

در شرایطی که چند گروه نمایشی خود را آماده می‌کردند تا بعد از چند ماه تمرین در شرایط دشوار کرونایی، نخستین اجرای خود را در شامگاه هشتم فروردین روی صحنه ببرند، انتشار خبر تعطیلی سینما و تئاتر، ناگهان آب سردی بر تن این گروه‌ها ریخت.

ایران آرت: تعطیلی مقطعی سینما و تئاتر در دوران کرونا اتفاقی تکراری است که البته چیزی از تلخی آن هم کاسته نشده است ولی فعالان این دو حوزه امید داشتند که مدیران وزارت ارشاد بتوانند ستاد ملی مقابله با کرونا را مجاب کنند تا سینما و تئاتر از مشاغل گروه سه خارج شوند و جزو مشاغل گروه دو قرار بگیرند؛ امیدی که فعلا رنگی از آرزو به خود گرفته و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش ایسنا قرار بود چند گروه نمایشی در مجموعه تئاتر شهر و بعضی از سالن‌های خصوصی همچون عمارت نوفل لوشاتو از امشب ـ ۸ فروردین ماه ـ اجرای خود را آغاز کنند اما تنها چند ساعت به اجرای نخستین آنها باقی مانده بود که دریافتند این اجرا فعلا اولین و آخرین اجرایشان خواهد بود؛ چراکه سینما و تئاتر از فردا، ۹ فروردین ماه تعطیل می‌شوند.

در همین زمینه مدیر مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد که نمایش‌های این مجموعه اجرای امشب خود را انجام می‌دهند.

ابراهیم گله دارزاده در این زمینه به ایسنا گفت: امشب در مجموعه تئاتر شهر دو نمایش "مرفی" و "جنگ و صلح" روی صحنه می‌روند؛ چراکه ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا از فردا اجرایی می‌شود. ضمن اینکه برای اجرای این دو نمایش بلیت فروخته شده و امشب تماشاگران به سالن‌های اجرا مراجعه می‌کنند و گروه‌های اجرایی ناچار هستند این تک اجرا را روی صحنه ببرند.

او ادامه داد: قول داده بودیم در اجراهای تئاتر شهر چند نمایش عروسکی را هم پیش‌بینی کنیم. نمایش "جنگ و صلح" از جمله آثار شرکت‌کننده در هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک است ولی متاسفیم که فعلا چنین شرایطی برای اجراهای نمایشی پیش آمده است.

گله‌دارزاده با تاکید بر ضرورت انتقال سینما و تئاتر به مشاغل گروه دوم، اضافه کرد: فعلا چاره‌ای جز تعطیلی نیست ولی امیدواریم در جلسه‌ای که پایان هفته جاری میان وزارت ارشاد و وازرت بهداشت در زمینه انتقال سینما و تئاتر از گروه سه به گروه دو برگزار می‌شود، این موضوع به نتیجه برسد تا دیگر شاهد تعطیلی مقطعی این دو حوزه نباشیم و فعالان این دو شاخه با مشکلات کمتری به کار خود ادامه بدهند.  

از اسفند سال ۹۸ که همه‌گیری کرونا، فصل تازه‌ای را در زندگی‌مان رقم زد، سینما و تئاتر بارها و بارها در مقاطع گوناگون تعطیل شده‌اند. جالب اینجاست که حالا دیگر فعالان این دو حوزه در زمینه اطلاع از تعطیلی‌ها به مهارت بالایی دست یافته‌اند. آنان متوجه شده‌اند که لازم نیست منتظر بخش‌نامه‌ها یا ابلاغیه‌های وزارت ارشاد بمانند. همین که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند رنگ شهر تهران (از نظر ابتلا به کرونا) به نارنجی متمایل شده، یعنی سینماداران و تئاتری‌ها باید درِ سالن‌ها را بندند و انتظار پیشه کنند.

 

تئاتر تعطیلی تئاتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین