کد خبر: 64202 A

مارینا آبراموویچ با پرفورمنس معروفش برمی‌گردد/ چشم تو چشم با مردم غریبه‌ به نفع جنگ‌زده‌ها

مارینا آبراموویچ با پرفورمنس معروفش برمی‌گردد/ چشم تو چشم با مردم غریبه‌ به نفع جنگ‌زده‌ها

مارینا آبراموویچ پرفورمنس مشهور «هنرمند حاضر است» را پس از ۱۲ سال و برای کمک به مردم اوکراین اجرا می‌کند

ایران آرت: در سال ۲۰۱۰ مارینا آبراموویچ هنرمند صربستانی پرفورمنس «هنرمند حاضر است» را در موزه هنر مدرن نیویورک اجرا کرد. آبراموویچ حدود سه ماه و هشت ساعت در روز روی یک صندلی نشست و به چشمان مردم غریبه‌ای که به نوبت روی صندلی روبه‌رویش نشستند چشم دوخت و با انها ارتباط بدون کلام برقرار کرد. 

مشهورترین بخش این اجرا در ایران ویدیویی از لحظه‌ای است که اولای (فرانک اُوِه لیزیپن) همکار و یار قدیمی ابراموویچ بعد از ۲۲ سال روبه‌رویش می‌نشیند. 

حالا قرار است ابرامویچ این پرفرمونس را برای کمک به مردم اوکراین و بعد از ۱۲ سال دوباره اجرا کند. 

 

IMG_20220320_084833_011

 

به نوشته موتیف مگزین، داوطلبان حضور در این پرفورمنس می‌توانند از طریق پلتفرم حراج ارتسی ثبت نام کنند. عکس‌های این اجرای مجدد که در گالری Sean Kelly برگزار می‌شود توسط مارکو انیلی عکاسی که در اجرای قبلی با ابراموویچ همراه بود گرفته می‌شود و نسخه‌ای از ان به صورت قاب شده و با امضای مارینا ابراموویچ و مارکو انیلی به شرکت‌کنندگان تحویل داده می‌شود. 

از زمان انتشار این خبر پیشنهاد قیمت برای حضور در این اجرا به ۴ تا ۵ هزار دلار رسیده است که تمام ان صرف کمک به مردم اوکراین خواهد شد.

 

IMG_20220320_084835_163

این روزها گالری Sean Kelly میزبان نمایشگاهی است که به بررسی فعالیت‌های ابراموویچ می‌پردازد. در بخشی از گالری میز و صندلی چوبی پرفورمنس هنرمند حاضر است به همراه عکس کسانی که در سال ۲۰۱۰ در این اجرا حضور داشتند قابل بازدید است. ایده اجرای مجدد پرفورمنس و جمع اوری کمک مالی برای مردم اوکراین هم توسط دو کارمند این گالری مطرح شد.

نمایشگاه کنونی آبراموویچ در گالری Sean Kelly با عنوان "Performative" که تا ۱۶ اوریل ادامه دارد، اثار مهم این هنرمند از ۵۰ سال فعالیت حرفه‌ای او را گرد هم ‌آورده.

در بیانیه گالری آمده: «ارائه این مجموعه‌ در کنار هم، نشان می‌دهند که چگونه آبراموویچ مسیر هنر پرفورمنس را در پنج دهه گذشته شکل داده است و درک عمومی و تعامل با این هنر را تغییر داده است.»

 

IMG_20220320_084838_312

 

 

IMG_20220320_084836_381

پرفورمنس مارینا آبراموویچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین