کد خبر: 64804 A

نمایش دیو و دلبر در تالار وحدت/ ماهان حیدری، النا خلیلی و دیو و دلبر تمام موزیکال

نمایش دیو و دلبر در تالار وحدت/ ماهان حیدری، النا خلیلی و دیو و دلبر تمام موزیکال

نمایش دیو و دلبر از نوستالژیک ترین افسانه های عاشقانه دنیا به صورت موزیکال در تالار وحدت به صحنه می رود.

ایران آرت: «دیو و دلبر» نمایشی تمام موزیکال و بدون دیالوگ‌های نثرگونه است که به کارگردانی ماهان حیدری از خرداد ماه در تالار وحدت اجرا خواهد شد و تمامی بازیگران آن از خوانندگان حرفه‌ای کشور هستند.

تئاتر موزیکال «دیو دلبر» نوشته و کار ماهان ‌حیدری از 18 خرداد ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. 
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، تئاتر موزیکال «دیو دلبر» نوشته و کار ماهان ‌حیدری با ترجمه آرش نعیمیان و تهیه‌کنندگی ماهان ‌حیدری و النا خلیلی از 18 خرداد ماه ساعت 18 در تالار وحدت روی صحنه است و پیش فروش بلیت‌های آن از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود. 
حمید حامی، بهزاد عمرانی، آرش نعیمیان، خسرو ‌پسیانی، کامران جهانبانی، نیکا افکاری، امیررضا توانایی، ثمیلا تحویلداری، مدیا هاشمی، رها میرمیثاقی و مایسا مظلومی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. 

در خلاصه داستان نمایش آمده است: داستان شاهزاده جوانی که در قالب یک هیولا زندانی شده است و تنها عشق واقعی است که می‌تواند این طلسم را نابود کند.
دیگر عوامل نمایش «دیو دلبر» عبارتند از: آهنگساز: بهزاد ‌عبدی، طراح صحنه و لباس: پیام قربانی، طراحان حرکت: علی‌رضا شریفی، محمدرضا ‌شریفی، مجری طرح: لیلا ‌جعفری، مدیر اجرایی: فرزام ‌شکاری، طراح صدا: بهروز ‌سیفی، سولو اسکیت:  محمود نیک‌پور، نوازنده_ بازیگر؛ فلوت: سارا پارسایی، ساکسوفن: ثمیلا تحویلداری، درامز، کاخن، شیکرز و ملودیکا: سحر ‌شاطری، هارمونیکا: لیلا حق‌جو، ویولن: تینا یوسفی پیانو: مدیا هاشمی، گروه کارگردانی؛ دستیار کارگردان:علیرضا ‌ملک‌محمودی، منشی صحنه: یلدا پیری، دستیار برنامه‌ریزی: دریا مهرابی، دستیاران کارگردان: امین باقرزاده و پریسا قنبری، دستیار تولید: علیرضا ‌ملک‌محمودی، مشاور رسانه و روابط‌عمومی: آیدا ‌اورنگ، مدیر مجازی: آرین امیرخان، موشن گرافی: پیمان امدادی، طراح تیزر: شهاب جعفرنژاد، فیلمبرداری مستند: جاوید علیپور، مدیر تدارکات: بیژن نصرتی، دستیار تدارکات: حسین بشیری‌محب، ساخت آکسسوار: محمد ‌رسولی، مدیر اجرایی لباس: الیکا شاهوردی و صبا معراجی و گروه حرکت: محمدامین ‌پازوکی، فرشته رضازاده، محمد اکبری، تارا گراگوری مالخاصیان، سینا ساعتیان، سامان توحیدی، امیرحسین اسفندیاری، حمیدرضا غلامحسینی، دیبا پورعزیزی، طلا تهرانی، رستا میرمیثاقی، سانیا مسعودی، نهال سرخابی و درسا پنجه.

«دیو و دلبر» (beauty and the beast) افسانه‌ای است که برای نخستین بار توسط رمان نویس فرانسوی گابریل سوزان باربوت دوویلنوو در سال ۱۷۴۰ نوشته شده است و سپس در سال ۱۷۵۶ ژان ماری لپرنس دوبومونت آن را خلاصه و بازنویسی کرد. این افسانه تحت تاثیر داستان هایی از اساطیر یونان باستان مانند «کوپید و سایکی» و افسانه های ایتالیایی مانند «پادشاه خوک» است.

از آنجایی که این داستان جزو معروف‌ترین اقسام قصه های شفاهی محسوب می شود، در کشورهای مختلف نسخه های مختلفی از آن روایت می شود.

برای سالیان طولانی «دیو و دلبر» موضوع مورد علاقه آرتیست های مختلفی در زمینه های تصویرسازی، تئاتر، باله، ادبیات، اپرا و سینما بوده و خواهد بود.

افرادی همچون هنری فورد، ماریانا و مرسر مایر، جان دیکسون باتن، النور ور بویل و والتر کرین تحت تاثیر این افسانه تصویرسازی هایی را انجام داده اند.

در سال ۱۹۴۶ ژان کوکتو شاعر و فیلمساز فرانسوی فیلمی را با اقتباس از «دیو و دلبر» به نام la belle et la Bête ساخت و در همان سال برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن شد. فیلیپ گلس یکی از تاثیرگذارترین آهنگسازان اواخر قرن بیستم در سال ۱۹۹۴ اپرایی بر اساس این فیلم ساخت و روی صحنه های فیلم اجرا کرد.

استودیوی والت دیزنی در سال ۱۹۹۱ تصمیم گرفت تا «دیو و دلبر» را در قالب انیمیشنی موزیکال با همکاری هوارد اشمن (ترانه سرا) و آلن منکن (آهنگساز) ارائه کند. «دیو و دلبر» دیزنی، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی شد و تبدیل به اولین انیمیشنی شد و همچنین اولین انیمیشنی بود که توانست نامزدی بهترین فیلم اسکار را به دست بیاورد و در ادامه برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین آهنگ اورجینال شد. همچنین «دیو و دلبر» اولین انیمیشنی بود که دیزنی در سال ۱۹۹۴ آن را روی صحنه برادوی برد.

والت دیزنی پیکچرز در سال ۲۰۱۷ اقتباس لایواکشن از انیمیشن را به کارگردانی بیل کاندون منتشر کرد. با بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری، این فیلم جزو یکی از گران‌قیمت‌ترین فیلم هایی‌ است که تاکنون ساخته شده است.

نمایش موزیکال «دیو و دلبر» خرداد و تیر سال جاری روی صحنه تالار وحدت اجرا خواهد شد و تهیه‌کنندگان مشترک این اثر ماهان حیدری و النا خلیلی هستند.

 

تالار وحدت نمایش دیو و دلبر ماهان حیدری النا خلیلی
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین