کد خبر: 64874 A

تئاتر های روی صحنه، سعید روستایی، سیامک صفری، حسن معجونی

نمایش های تازه با قیمت های تازه! / از دستپخت سعید روستایی تا سیامک صفری، حسن معجونی، سعید داخ و پروین اعتصامی

نمایش های تازه با قیمت های تازه! / از دستپخت سعید روستایی تا سیامک صفری، حسن معجونی، سعید داخ و پروین اعتصامی

نکته قابل توجه هم قیمت بلیت‌های نمایش است که بخشی از تماشاگران تئاتر به واسطه افزایش قیمت دیگر نمی‌توانند به تماشای نمایش بنشینند؛ حتی برخی از تماشاگران تئاتر هم که هر ماه چندین تئاتر برای تماشا انتخاب می‌کردند، حالا به یک نمایش اکتفا می‌کنند.

ایران آرت: فهیمه پناه آذر در همشهری نوشت: هنوز یک ماه به آغاز تابستان مانده و گروه‌های نمایشی، اجراهای جدید خود را آغاز کرده‌اند؛ ترافیک اجراها در تماشاخانه‌های خصوصی بیش از همیشه است. نکته قابل توجه هم قیمت بلیت‌های نمایش است که بخشی از تماشاگران تئاتر به واسطه افزایش قیمت دیگر نمی‌توانند به تماشای نمایش بنشینند؛ حتی برخی از تماشاگران تئاتر هم که هر ماه چندین تئاتر برای تماشا انتخاب می‌کردند، حالا به یک نمایش اکتفا می‌کنند.

قیمت بلیت چند؟
کف فروش بلیت در تماشاخانه‌ها به 60هزار تومان رسیده و گاهی سقف فروش بلیت‌ها به 200هزار تومان هم می‌رسد، اما بیشتر تئاترها با قیمت 70و 80هزار تومان به نمایش درمی‌آید. کف فروش بلیت در سالن‌های دولتی هم 40هزار تومان و سقف آن 70 هزار تومان است.

پروین در تئاترشهر
«آهنگ مرگ» به کارگردانی فاطیما جودکی، از هشتم خردادماه در خانه هنر آبان روی صحنه می‌رود. همینطور «پروین» به کارگردانی حسین کیانی و تهیه‌کنندگی داوود نامور از هشتم خرداد در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد.«شب‌بخیر مادر» به کارگردانی احسان حسین‌خانی و تهیه‌کنندگی سعید روستایی از سوم خرداد در سالن شماره ۲پردیس تئاتر سپند اجرا می‌شود. «دیدار کاملا اتفاقی» از دیگر نمایش‌هایی است که از هشتم خردادماه اجرایش در سپند شروع می‌شود.

سیامک صفری و پرسه در تاریکی
«پرسه در تاریکی» به کارگردانی سیامک صفری در خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود. نمایش برداشتی از 3نمایشنامه «سوءتفاهم»، «خرده‌جنایت‌های زن و شوهری» و «اتاق ورونیکا»ست. «دِلاو» با طراحی و کارگردانی جعفر مهیاری از ۱۸خرداد در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد رفت. گروه «لیو» به سرپرستی حسن معجونی در جدیدترین تجربه‌ خود نمایش «باغ» را اجرا می‌کند .این نمایش شب گذشته اجرایش را آغاز کرد.

عمارت قدیمی داخ روی صحنه
اجرای «درهم‌تنیدگی» به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی در سالن شماره ۲پردیس تئاتر شهرزاد آغاز ‌شد. از دیگر نمایش‌هایی که در شهرزاد اجرا خواهد شد، عمارت قدیمی به کارگردانی سعید داخ است. «رافلسیا» عنوان نمایش دیگری است که در سالن شماره 3 شهرزاد اجرا دارد. «بی چرا زندگان»، نوشته لیلی عاج و با کارگردانی الهام شعبانی از دوم خردادماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. «قاره هفتم» از سوم خرداد هر روز ساعت ۱۹ در عمارت سیمرغ روی صحنه می‌رود. در همین عمارت، نمایش «تازه وارد» هم اجرایش را از روز گذشته آغاز و به‌مدت 10شب روی صحنه است.

شام آخر در ایرانشهر

مسعود دلخواه این روزها مشغول اجرای نمایش «شام آخر» در ایرانشهر است؛ نمایشی که 30بازیگر دارد و در سالن ناظرزاده اجرا می‌شود. دلخواه می‌گوید چند سالی بود که دغدغه اجرای این نمایش را داشتم. وی با اشاره به اینکه 4سال پیش قرار بود نمایش را اجرا کنم، ادامه می‌دهد: «همیشه پرداختن به موضوع زندگی پیامبران و در این مورد حضرت مسیح(ع) جذابیت خاصی داشته است و خوشبختانه پس از گذشت چندین سال شرایطی فراهم شده که «شام آخر» اجرا شود.» وی درباره مستند بودن موضوع «شام آخر» توضیح داد: «در این اثر روایت خاص خودم را دارم؛‌ البته در تولید به روایت‌های مختلفی که وجود دارد، هم توجه شده است. ما روایت‌های متفاوت را خوانده‌ایم و هم از منابع اسلامی و هم مسیحیت و هم از رمان‌ها و نمایشنامه‌ها پژوهش‌هایی انجام شده تا در نهایت «شام آخر» به روایت مسعود دلخواه به اجرا در‌آید. این اثر چکیده‌ای از روایت‌های تاریخی است که وجود دارد.» یکی دیگر از صحبت‌های دلخواه شیوه مدرن اجرای این نمایش است که دراین باره می‌گوید: «در این اجرا با توجه و احترام به نمادهای اصیل و کلاسیک درباره این واقعه تاریخی، از المان‌های دنیای مدرن برای تماشاگر مدرن بهره گرفته شده است. در المان‌هایی چون طراحی لباس و نوع بازی‌ها محدودیتی نسبت به رویکرد سنتی و کلاسیک وجود ندارد، بلکه رگه‌های پست‌مدرنیستی در کار دیده می‌شود؛ ‌طوری‌که سنت و مدرنیته کنار هم قرار گرفته‌اند و المان‌های سنتی در کنار سمبل‌ها و نمادهای مدرن جای گرفته است. در عین حال بخش‌های موسیقی در نمایش باعث ایجاد فاصله‌گذاری شده که شیوه اجرایی را تکمیل می‌کند.»
این کارگردان تئاتر که در آثار پیشینش هم از حضور دانشجویان و بازیگران جوان در کنار پیشکسوتان بهره گرفته درباره بازیگران این اثر می‌گوید: گروه اجرایی نمایش ترکیبی از نقش‌آفرینان پیشکسوت، حرفه‌ای‌های جوان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است.» دلخواه درباره جذابیت این اثر برای اقلیت‌های مذهبی هم می‌گوید: «معتقدم همانقدر که برای مسیحیان حضرت مسیح(ع) اهمیت دارد برای ما مسلمانان هم مهم است؛ بنابراین رویکردم کاملا عاشقانه و براساس ارادتی است که به حضرت مسیح(ع) دارم؛ از این رو فکر می‌کنم وقتی زندگی حضرت مسیح(ع) توسط یک مسلمان روی صحنه می‌رود و با حفظ حرمت و احترام لازم اجرا می‌شود، اقلیت‌های مذهبی و مسیحیان هم قطعا «شام آخر» را دوست خواهند داشت.» وی درباره محدودیت‌ها در پرداختن به حضرت مسیح(ع) هم توضیح می‌دهد: «به‌نظرم کسانی که سراغ چنین مضامینی می‌روند،باید احترام و توجهی در پرداختن به شخصیت‌های برجسته داشته باشند و من هم به چنین مواردی آگاه هستم.»

 

حسن معجونی سعید روستایی تئاتر های روی صحنه سیامک صفری نمایش های روی صحنه تهران قیمت بلیت تئاتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین