کد خبر: 66206 A

سیما تیرانداز،بهنام تشکر، حامد کمیلی، نمایش های روی صحنه

۹ نمایش روی صحنه/ از سیما تیرانداز تا بهنام تشکر، علی صبوری،حامد کمیلی و دو نمایش کمدی

۹ نمایش روی صحنه/ از سیما تیرانداز تا بهنام تشکر، علی صبوری،حامد کمیلی و دو  نمایش کمدی

حسین سلیمانی - ۹ نمایش در تماشاخانه شهرزاد، تالار مولوی، پردیس تئاتر تهران و عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه هستند.

ایران آرت: همشهری نوشت: اغلب مجموعه‌های تئاتری در این روزها همچنان غیرفعالند و گروه‌های تئاتری تکلیفشان برای ادامه اجراها مشخص نیست.

دژاوو

همشهری آنلاین، شقایق عرفی‌نژاد: مجموعه تئاتر شهر این روزها کاملا تعطیل است و تمام اجراها و فعالیت‌ها به زمان دیگری موکول شده است. 

تماشاخانه ایرانشهر هم تصمیم ادامه اجراها را به گروه‌ها واگذار کرده است و طبیعی است که در شرایطی که نه تماشاگر چندانی وجود دارد و نه امکان تبلیغ از طریق رسانه‌های اجتماعی، گروه‌ها تمایلی به اجرا نداشته باشند.

در این میان از هفته گذشته تماشاخانه شهرزاد، تالار مولوی، پردیس تئاتر تهران و همینطور عمارت نوفل لوشاتو اجراهایشان را از سر گرفتند. در سالن شهرزاد  ۵ نمایش روی صحنه است، دو کمدی، یک اجرای کافه ای و دو نمایش دیگر. بقیه سالن‌ها هم با یک یا دو اجرا به فعالیت ادامه می‌دهند:

 

پیشنهاد برای تئاتر | همه نمایش‌هایی که روی صحنه هستند

پردیس تئاتر شهرزاد

در سالن شماره یک شهرزاد کنسرت-نمایش کافه عاشقی از ۴ آبان  روی صحنه است. این نمایش نوشته و کار جلال‌الدین دری است و مهدیه ‌کوهستانی، فرداد صفا خو، سپیده صباغ، صدف بهشتی و سعید بحر العلومی در آن بازیمی‌کنند. کافه عاشقی قرار است تا ۱۳ آبان به اجراهایش ادامه دهد.  

در همین سالن از اول آبان نمایش مبارک در ژاپن با عنوان شادی آورترین نمایش سال قرار است اجراهایش را شروع کند.  نویسنده و کارگردان این کار علی فتحعلی است که پیش از این هم در سالن سنگلج روی صحنه رفته بود. در این کار به جز خود علی فتحعلی، داوود داداشی، محمود ‌موسوی، حمیدرضا ‌لازمی، نگار ‌مقدسی، حمیدرضا جهانگیری، حمیدرضا مرادی، محمد ‌حاج ‌محمدی بازیمی‌کنند. داود فتحعلی بیگی چهره شناخته شده نمایش سنتی ایرانی هم مشاور کارگردان است. در خلاصه این نمایش آمده: در دهه شصت پس از تعطیلی سالن‌ها در لاله زار بعضی از هنرمندان برای امرار معاش به همراه یک موج اجتماعی راهی ژاپن می‌شوند و در آنجا با مشکلاتی روبه رومی‌شوند

 

 

پیشنهاد برای تئاتر | همه نمایش‌هایی که روی صحنه هستند

سالن شماره ۲  تماشاخانه شهرزاد» کمدی اکتشافات «از ۱۴ مهر روی صحنه است. نویسنده این نمایش امید طاهری و کارگردان آن حامد وکیلی است.  

بازیگران این کار هم عبارتند از: علی صبوری، علی ‌اسدیان، تکتم ‌اخجوانی، پرویز ‌زیدی، با حضور آرش نوذری و حامد وکیلی.

داستان این نمایش در باره دریا سالار کریستوفر بار کلمبوس معروف به کریستف کلمب است که با کشتی معروف خودش سانتا ماریا به قصد کشف مسیر تازه ای به هند راهی اقیانوس شد.

 

 

پیشنهاد برای تئاتر | همه نمایش‌هایی که روی صحنه هستند

دوستان کُمُدی هم پیش از این اجراهایش متوقف شده بود از ۱۷ مهرماه اجراهایش را شروع کرده است و تا سوم آبان روی صحنه خواهد بود. نویسنده این کار گابور راسوو و مترجم آن ساناز فلاح فرد است. کارگردان این نمایش هم بابک توسلی است و بهنام ‌تشکر، سیما ‌تیرانداز، سینا ‌رازانی و معصومه ‌رحمانی در آن بازی می‌کنند.  

داستان این نمایش درباره ژک و اودیل است که  در آستانه جدایی از یکدیگر با یک آگهی شرکتی که دوستمی‌فروشد، مواجه   می‌شوند.

در کافه تریای این تماشاخانه هم نمایش کافه‌ای» فیلادلفیا «تا سوم آبان اجرا می‌شود. نویسنده این نمایش دیوید ‌آیوز  است که شادی جلیلیان آن را به فارسی برگردانده است. طراح و کارگردان آن هم ایمان ایرانمنش است.  

محمدرضا میرحسینی، کاوه احمدی و منیر صمدانی نیا بازیگران فیلادلفیا هستند و در خلاصه آن آمده است: آل و مارک بعد ازمدتها قرار است در کافه ای هم را ببیند بی خبر از آنکه اتفاقات عجیبی انتظار آنها را می‌کشد.

اما در سالن شماره ۳ این تماشاخانه نمایش کمدی شبی در طهران، نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی شایان مستوفی روی صحنه است.  

در این نمایش ساغر روزبهانی، شیوا ‌شهدایی، پرنیا لرنی، نگار طاهری، ابوالفضل ‌حضرتی، مهرزاد ‌نیکنام، شایان ‌مستوفی، امیر ‌قسیم، امیر ‌طایفه و حسن ‌شفیعی بازی می‌کنند.  

در خلاصه این نمایش نوشته شده: طهران سال ۱۳۲۰- ژاندارمری فروشنده گوشت خر مظنون اصلی پرونده ای که اتفاقات عجیبی را در ژاندارمری رقم می‌زند.

 

پیشنهاد برای تئاتر | همه نمایش‌هایی که روی صحنه هستند

تالار مولوی


«زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت...» نمایش رضا با این شعر که در معرفی آن نوشته شده، در سالن اصلی تالار مولوی تا ۲۹ مهر روی صحنه است.  

متن این نمایش نوشته مائده اسداللهی، محدثه رمضانی، فاطمه زارعی و فائزه امیرحسینی است و امیرحسین ‌آقایی آن را کارگردانی کرده است.  

زهرا ‌آقاپور، صفورا خوش طینت، شادی ‌شاه ‌علی، منصور ‌عربی، سالار ‌کریم ‌خانی و پیمان ‌محسنی در این نمایش ماجراهای هتلی در مشهد را روایت می‌کنند.

پیشنهاد برای تئاتر | همه نمایش‌هایی که روی صحنه هستند

پردیس تئاتر تهران


در سالن محمود استادمحمد پردیس تئاتر تهران نمایش» می‌خواهم میوسوف را ببینم «روی صحنه است. نویسنده متن این نمایش  تامارا دالمات است که  دکتر محمود عزیزی آن را ترجمه کرده است.  
کارگردان این نمایش محمد ‌جواد ‌حبیبی است و بهار شفیعی، هستی جعفری، عرفان شیخ حسین، متین تاجیک، محمد اختیارزاده، مهدی کاظم لو، سمانه ‌عباسی، حدیث نجات، سحر رجبی، سلمان سلیمی و داوود عباسی بازیگران آن هستند.

در خلاصه نمایش آمده:  زائیت شوف برای گرفتن امضای کوپن رنگ سفید از آقای میوسوف به استراحتگاه گل‌های آفتابگردان مراجعهمی‌کند. اما این استراحتگاه که مخصوص افراد برجسته و سرشناس است، اجازه ملاقات با میوسوف را به او نمی دهد. زائیت شوف که بسیار وظیفه شناس است خود را به دروغ شوهر معروفترین چهره زن آن روزهای شوروی، یعنی کلاوا معرفیمی‌کند تا بتواند وارد آسایشگاه شود. حال آنکه کلاوا نیز در همان روز برای دیدن شوهرش، در همان استراحتگاه قرار گذاشته است.  

دژاوو

در سالن اصلی این تماشاخانه هم نمایش دژاوو به نویسندگی و کارگردانی مهدی زعفرانی تا اول آبان روی است.  

  بازیگران این نمایش مهدیار زمانی فر، رضا عادلی، محمدحسین کاشانی، محمدطاها عبداللهی، محمدرضا احمدلو و علیرضا شمائی هستند و داستان آن در براه چند غریبه است که در مکانی عجیب و نا آشنا با یکدیگر برخورد می کنند و به دنبال راه خروجی هستند.

عمارت ‌نوفل‌لوشاتو، اتاق کوکی


 تا ۳۰ مهر نماش اتاق کوکی به نویسندگی  امیر ‌جاسمیان ‌آزاد و کارگردانی مهران ‌مکاری و امین ‌سنجربیگی روی صحنه است. در این نمایش رامیار ‌محمودی، مهران ‌مکاری، الهه ناظری و یگانه ‌شمس ‌آبادی بازی می‌کنند

پیشنهاد برای تئاتر | همه نمایش‌هایی که روی صحنه هستند

حامد کمیلی سیما تیرانداز بهنام تشکر اعتراضات خیابانی نمایش کمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین