کد خبر: 69505 A

استقلال| مهدی قائدی

فوری؛ استقلال مهدی قائدی را از دست داد

فوری؛ استقلال مهدی قائدی را از دست داد

شباب الاهلی ظاهرا رقمی در حدود یک میلیون و 200 هزار دلار از استقلالی‌ها خواسته تا رضایتنامه قایدی را صادر کند. رقمی که با نرخ روز ارز در ایران حدود 60 میلیارد تومان می‌شود و البته که با بودجه باشگاه استقلال اصلا همخوانی ندارد.

ایران آرت: یکی از ابهام‌های مهم درباره لیست بازیکنان استقلال در فصل پیش‌روی لیگ برتر درباره مهدی قایدی است. ستاره آبی‌ها که در لیگ بیست و دوم یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های این تیم بود و با نمایش‌های خوب توانست هواداران را راضی کند،‌ حالا قرارداد قرضی‌اش با استقلال تمام شده و با شرایط موجود بی‌راه نیست اگر بگوییم در آستانه جدایی قرار گرفته است.

حفظ مهدی قایدی در هفته‌های گذشته و حتی قبل از آنکه سرمربی استقلال معرفی شود،‌ یکی از اولویت‌های حجت کریمی و همکارانش در استقلال بود و حتی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در چند مصاحبه اعلام کرد برای این مسئله تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

موضوع تمدید قرارداد قایدی اما به چند مسئله مهم گره خورده که به همین خاطر بعید است صورت بگیرد. اگرچه قایدی خودش هم اعلام کرده به خاطر همسرش دوست دارد در ایران به فوتبالش ادامه بدهد و از طرفی حجت کریمی و جواد نکونام مشتاق به ادامه همکاری هستند اما مسائل مالی بعید است چنین اجازه‌ای را به استقلالی‌ها بدهد.

به گزارش ورزش سه، مسئله اصلی قرارداد قایدی با باشگاه شباب الاهلی امارات است. قایدی فصل پیش هم به صورت قرضی به استقلال آمد و با اتمام قرارداد به امارات رفته تا خود را به کادرفنی معرفی کند. نکته قابل توجه این است که باشگاه شباب الاهلی رقم بالایی را برای رضایتنامه درخواست کرده است. شباب الاهلی که پارسال هم بابت دریافت پول از استقلال به مشکلاتی خورد، ظاهرا رقمی در حدود یک میلیون و 200 هزار دلار از استقلالی‌ها خواسته تا رضایتنامه قایدی را صادر کند. رقمی که با نرخ روز ارز در ایران حدود 60 میلیارد تومان می‌شود و البته که با بودجه باشگاه استقلال اصلا همخوانی ندارد.

از سوی دیگر حتی اگر استقلالی‌ها بتوانند مبلغ مذکور را بابت رضایتنامه قایدی به باشگاه شباب الاهلی پرداخت کنند، باید پولی را بابت قرارداد به خود این بازیکن بدهند که رقم بالایی خواهد بود.

این در حالی است که باشگاه اتحاد کلباء با هدایت فرهاد مجیدی یکی از مشتریان پر و پا قرص مهدی قایدی است. این باشگاه اماراتی برای جذب قایدی از شباب الاهلی اقدام کرده و حاضر است به غیر از پرداخت مبلغ رضایتنامه، مبلغ قابل توجهی نیز به خود بازیکن بدهد. موضوعی که می‌تواند انتقال قایدی به تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی را جدی‌تر جلوه بدهد و دور شدن او از استقلال را تایید کند.

با همه این تفاسیر جدایی قایدی و استقلال از یکدیگر قریب به واقعیت است. مدیران استقلال با توجه به مشکلات مالی پابرجا مانده از گذشته و البته بودجه محدودی که برای فصل جاری دارند، قادر به پرداخت این مبالغ هنگفت برای حفظ قایدی نیستند و با وجود علاقه کریمی و نکونام، بعید است این مسئله اجرایی شود.

 

استقلال مهدی قائدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین