کد خبر: 63724 A

سیراک ملکونیان و فرصت ۴ ساعته تماشای یک اثر از او/ دومین رویداد یک گالری، یک هنرمند، یک اثر، یک جمعه، ۱۵ بهمن در گالری ویستا

سیراک ملکونیان و فرصت ۴ ساعته تماشای یک اثر از او/ دومین رویداد یک گالری، یک هنرمند، یک اثر، یک جمعه، ۱۵ بهمن در گالری ویستا

دومین رویداد « یک گالری، یک هنرمند، یک اثر، یک جمعه » عصر جمعه ۱۵ بهمن بر پا می شود و علاقمندان ساعت ۱۶ تا ۲۰ فرصت دارند یک اثر زیبا و چشمگیر از سیراک ملکونیان را از نزدیک ببینند.

ایران آرت: این دومین دور این رویداد متفاوت است و علاقمندان می توانند چهار ساعت ( ۴ تا ۸ بعد از ظهر ) از یک نقاشی زیبا که انگار شکوهی از زایشى ازلى را به تصویر می کشد از نزدیک دیدن کنند.

ارتقا نگاه بصری مخاطبان، شناخت بیشتر نسل جوان از آثار بزرگان هنر ایران و تماشای یک اثر هنری اصیل از نزدیک، از جمله اهداف این طرح است که تا پایان سال هر سه هفته یک بار برگزار خواهد شد.

بهنام کامرانى، هنرمند تصویری و استاد هنر درباره سیراک ملکونیان و این اثر شاخص نوشته است:

سیراک ملکـونیان از هنرمندان مدرن ایرانی است که نه با آرایه‌ها و جنبه‌های برگـرفته از هنر گـذشته بلکه با رویکـردی کـه مدرنیست‌های اصیل مانند پیت موندریان Piet Mondrian در ساده‌سازی طبیعت داشتند. 

ملکـونیان شاید خالص ترین و کـمینه گـراترین هنرمند نوگـرای ایرانی است . او با خط به ساده‌سازی طبیعت می‌پردازد اما همین خطوط به تنوع و بیانگـری جذابی می‌رسند. آنها هم افق و کـرت بندی‌ها و تقسیمات زمین را مشخص می‌کـنند هم می‌توانند به شکـل انتزاعی ناب از خطوط در نظر گـرفته شوند. رنگ در آثار ملکـونیان عنصری اصلی نیست و بیشتر آثار او در تنالیته‌های خاکـستری دیده می‌شوند.

در این اثر ملکـونیان ، هم انگـار دوخت واره‌اى را مى‌بینیم هم تا خوردگى‌ها و تقسیماتى که به زمین و خاک اشاره مى‌کند. شکوهى مى‌بینیم از زایشى ازلى و پالوده شده. در عین حال انگـار آسمان و زمین یکى شده‌اند و ترکیب بندى عمودى از ریزش یا رشد خطوطِ و جدول بندى‌هایى تشکیل مى‌شود که مى‌توان در آن بیانگـرى حسى والا و غیر قابل بیان را یافت.

گالری ویستا

گفتنی ست در اولین نمایش این طرح، نقاشی زیبا با عنوان « پرتره پری » اثر مهدی ویشکایی از پیشگامان مدرنیسم ایرانی در گالری ویستا به روی دیوار رفته بود

گالری ویستا در نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ واقع است.

                                               

                                                                  

 

گالری ویستا سیراک ملکونیان یک گالری ،یک هنرمند، یک اثر، یک جمعه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین