کد خبر: 63658 A

رویای شهرزاد را به روایت ندا طاهری بشرویه در گالری ویستا ببینید

رویای شهرزاد را به روایت ندا طاهری بشرویه در گالری ویستا ببینید

گالری ویستا عصر جمعه هشتم بهمن میزبان اکران ویدئو آرت « رویای شهرزاد » اثر ندا طاهری بشرویه خواهد بود.

ایران آرت: این اثر که در گالری ویستا پلاس اکران می شود در واقع تصویرسازی با نمک روی مقوا و متحرک‌سازی از طریق انتقال تصاویر به محیط دیجیتال است که در سال ۱۳۹۷ خلق شده است.

ندا طاهری بشرویه ، متولد 1364 در مشهد، فارغ التحصیل مهندسی معماری از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران است. او فعالیت های مستقل در زمینه تصویرسازی ( بصورت تک فریم و داستانی در زمینه طراحی جلد، تصویرگری آموزشی برای کودک و موضوعات فرهنگی و هنری به ویژه موسیقی) را در رزومه خود دارد. ضمن اینکه موسیقی را به صورت حرفه ای به عنوان نوازنده و همکاری با مجموعه های ارکسترال در مشهد و تهران ادامه می دهد

در استیتمنتی که برای اکران ویدئو آرت ندا طاهری بشرویه در گالری ویستا منتشر شده است، امده است: «

برون رفت موسیقی از مرز مادیات و گام نهادن در جهانی که در حلقه زمان و مکان نمی‌گنجد و پیوسته در حال انبساط است، و نمایش این تعلیق و ناپایستگی مرا برآن داشته تا از طریق تصویر، رنگ جسمیت بر پیکره موسیقی نشانده و از طرفی تصویر را وارد قلمروی جهان غیرمادی بنمایم.

گریز از سلطه مادیات و مساله هستی یافتن در عین نیستی، ماده‌ای را طلبیده که وجودی خارجی داشته باشد، خود اتفاق لحظه‌ای را رقم زند و سپس محو گردد. بلورهای ریز نمک این قابلیت را در اختیارم قرار می‌دادند تا با گذر موسیقی و ذات لحظه و ماهیت جنبش درونی‌شان همراه شوم و به تصاویر غیرمادی ذهن، جامه عینیت بپوشانم.

رویای شهرزاد در حقیقت، روایتی موسیقایی است که بر پایه داستان‌های هزارویک‌شب و سمفونی شهرزاد کورساکف شکل گرفته است. همراه با جهانی از تصاویر ناپایدار که چونان موجی از دل یکدیگر سربرون آورده و بار دیگر در هم فرو می‌غلتند. نقشی از هزارتوی موسیقی و داستان که به واسطه‌اش نگاهتان را بربایم و شما را در سرزمین ناشناخته‌های شهرزاد بیدار نمایم.

در این اثر به دنبال نگاهی کودکانه و ماجراجویانه بوده‌ام. همان‌گونه که در فرآیند شکل‌گیری تصاویر برایم اتفاق افتاد. امکان بازی و تجربه کردن و در نهایت تسخیر تصاویر در لحظه پدیدار شدن. در روایت پیش رو، موسیقی بیان دیگری است از جریان تصاویر صامت و ساکن که در همنشینی با ارتعاشات موسیقی به حرکت آمده‌اند و معنای خود را در سلسله مراتب نمودشان، پدیدار شدن تدریجی و همراهی نوای موسیقی، به گونه‌ای دیگر بازگو می‌کنند. »

گفتنی ست گالری ویستا هم زمان با اکران این ویدئو ، افتتاحیه نمایشگاه نقاشی و اینستالیش ندا جلیلی با عنوان « نقشه ریشه » را نیز برگزار می کند.

 

گالری ویستا گالری ویستا پلاس ندا جلیلی ندا طاهری بشرویه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین