کد خبر: 67607 A

سعید روستایی، نوید محمدزاده، برادران لیلا، ترانه علیدوستی، توقیف

۳۰ میلیون بیننده برای برادران لیلا؟/ فیلمی که در نوروز نقل مجالس شد

۳۰ میلیون بیننده برای برادران لیلا؟/ فیلمی که در نوروز نقل مجالس شد

سید جمال ساداتیان که مسئولیت پخش فیلم «برادران لیلا»در ایران را به عهده دارد، عنوان می‌کند: امروز قاطعانه می گویم این حواشی به وجود آمده باعث شد ظرف مدت خیلی کوتاهی ،بالای 30 میلیون فیلم را ببینند.

ایران آرت: اعتماد آنلاین نوشت: فیلمی که در خوشبیانه‌ترین حالت می‌توانست صحنه ای باشکوه از صف طویل مخاطبان مقابل سینماها ترسیم کند  و مخاطبان بیشماری را به سالن ها جذب کند اما نشد آنچه باید میشد ، با عرضه فیلم در پلتفرم های خارجی ، نسخه باکیفیت فیلم« برادران لیلا» به سادگی آب خوردن در فضای مجازی و اینترنت دست به دست شد و مردمی که ولع تماشای آن را داشتند.

به گزارش اعتماد آنلاین، در روزهای گذشته هم دیدیم که دو طرف ماجرا (سازمان سینمایی و سازندگان فیلم )چگونه جوسینما را ناآرام کردند وبه جان هم افتادند و انتشار نسخه غیرقانونی فیلم را به گردن یکدیگر انداختند . تنها نکتهای که هم که در لابهلای نامه پراکنی ها وصحبت هایشان دیده نشد  نجات سینمای بی‌مخاطب بحران زده بود و این علامت سوال را در ذهن به وجود میآورد که چرا کسی به فکر سینما نیست؟ آقایان متوجه هستند که متضرر اصلی این وسط سینماست؟

سید جمال ساداتیان که مسئولیت پخش فیلم «برادران لیلا»در ایران را به عهده دارد، به اعتماد آنلاین می‌گوید: پرسش من این است چرا یک فیلم را با مباحث امنیتی آغشته میکنند ، چرا یک فیلم باید با حواشی غیر معمول  آنقدر بزرگ می شود که نتوان برای اکران آن تصمیم قاطع گرفت؟ همه میدانستند فیلم «برادران لیلا »به کمپانی خارجی فروخته شده ، طبق قراردادی هم  که با طرف خارجی دارند بعد از نمایش سینمایی باید کپی نمایش خانگی  آن عرضه شود. ازسه ماه قبل سازندگان فیلم  این موضوع را به وزارت ارشاد اطلاع رسانی کرده بودند و می دانم مصرانه  خواهان کسب تکلیف نمایش  برادران لیلا در ایران بودند.»

به گفته ساداتیان اگر فیلم «برادران لیلا »در سینماها نمایش داده میشد  انگ توقیف از وزارت ارشاد رفع میشد و نحوه استقبال مخاطب از فیلم طور دیگری شاهد بودیم و قطعا با نمایش فیلم در سالن های سینما جلوی هر گونه سو استفاده از فیلم از همه سلب میشد:« امروز قاطعانه می گویم  این حواشی به وجود آمده باعث شد ظرف مدت خیلی کوتاهی ،بالای 30 میلیون فیلم را ببینند.

ساداتیان میگوید:« در ایام عید  دیدن فیلم « برادران لیلا»  نقل مجالس دید و بازدیدهای  نوروز شده بود با این ولعی که مردم فیلم را غیرقانونی دیدند اگر به صورت قانونی به تماشای آن مینشستندو  هر نفر بابت نمایش فیلم هزار تومان به تهیه کننده فیلم پرداخت میکردندقطعا تهیه کننده به درآمدی بالای 30 میلیارد تومان می رسید.این بسیار باعث تاسف است که  چرا شرایطی فراهم نکردیم که ابتدا فیلم در سینماها نمایش داده شود  و بعد به صورت قانونی در نمایش خانگی عرضه شود.»

ساداتیان می گوید:« در خوشبیانه ترین حالت «برداران لیلا» بالای 70 میلیارد می‌فروخت ، این رقم فروش برای خود وزارت ارشاد هم خوب بود و هم برای اقتصاد بحران زده سینما. از همه مهمتر سینماداران که با انواع و اقسام مشکلات مالی دست به گریبان هستند  و وضعیت اسفناکی دارند که نمایش این فیلم به سهم خود پای عموم  مردم را به سینماها باز می کرد.»

 

سعید روستایی برادران لیلا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین