کد خبر: 70112 A

واکین فینیکس| ریدلی اسکات| ناپلئون| ونسا کربی

سیلی واکین فینیکس به خانم بازیگر دردسرساز شد/ واکنش فدراسیون امداد زنان

سیلی واکین فینیکس به خانم بازیگر دردسرساز شد/ واکنش فدراسیون امداد زنان

فینیکس برای «غافلگیر کردن» ونسا کربی به او سیلی زده است.

ایران آرت: فیلم «ناپلئون» (Napoleon) «ریدلی اسکات» پیش از اکران بحث‌برانگیز شد. در یکی از صحنه‌های این فیلم «واکین فینیکس» در نقش «ناپلئون بناپارت» به همسرش جوزفین با بازی «ونسا کربی» سیلی می‌زند. این سیلی در فیلمنامه وجود نداشته اما کربی و فینیکس توافق کرده بودند که یکدیگر را «غافلگیر» کنند.

«فدراسیون امداد زنان انگلستان» با این حال با انتشار بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای این سیلی هشدار داده است.

به گزارش ۳۰نما، اسکات در مصاحبه با «امپایر» اعتراف کرده بود: «[فینیکس] ناگهان به او سیلی زد. [کربی] هم نمی‌دانست که قرار است سیلی بزند، تمام اتاق [نفسش را حبس می‌کند]. آنچه که می‌توانست صحنه‌ای خسته‌کننده باشد ناگهان جادویی شد.»

فینیکس به «امپایر» گفته بود: «[کربی] گفت: «ببین، هر کاری که احساس می‌کنی [درست است] بکن.» گفتم: «تو هم همین‌طور.» گفت: «می‌توانی به من سیلی بزنی، من را بگیری، بکشی، هرچه که باشد.» توافق کردیم که یکدیگر را غافلگیر کنیم و سعی کنیم لحظاتی خلق کنیم که وجود نداشتند، چون هر دوی ما می‌خواستیم از کلیشه درام‌های تاریخی دوری کنیم. و منظورم لحظاتی است که به خوبی برنامه‌ریزی و طراحی شده‌اند.»

در بیانیه «امداد زنان» آمده است: «هرچند نمایش خشونت و بدرفتاری خانگی در سینما و تلویزیون می‌تواند آگاهی و بحث بیشتری ایجاد کند، بسیار حیاتی است که با آگاهی کامل از تجربیات قربانیان و تنها با هدف آموزش بیننده، مسئولانه – نه با رمانتیزه کردن بدرفتاری – با این مسئله برخورد شود. در حالی که ممکن است توافقی در این مورد میان بازیگران شده باشد، اما توصیفاتی از این قبیل می‌تواند بیشتر سنجیده و این واقعیت که آزار و خشونت خانگی در جامعه ما کاملاً غیرقابل تحمل است به صراحت بیان شود.»

کربی در مصاحبه «امپایر» گفته بود: «داشتن یک همکار خلاق بهترین اتفاق است و باعث می‌شود که بگویی:‌ «هیچ خطری وجود ندارد. من در کنارت هستم. و با هم به جاهای تاریکی می‌رویم.»»

ونسا کربی واکین فینیکس ناپلئون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین