کد خبر: 70032 A

واکین فینیکس| ریدلی اسکات| ناپلئون

واکین فینیکس در دنیای ناپلئون سردرگم شد/ روایت جالب ریدلی اسکات

واکین فینیکس در دنیای ناپلئون سردرگم شد/ روایت جالب ریدلی اسکات

ریدلی اسکات می‌گوید خواکین فینیکس دو هفته قبل از آغاز فیلمبرداری «ناپلئون» به او گفته است: «نمی‌دانم چه کار کنم؟».

ایران آرت: ریدلی اسکات در مصاحبه با مجله امپایر گفته است خواکین فینیکس دو هفته قبل از اینکه دوربین‌های حماسه تاریخی «ناپلئون» روشن شوند، در قبال کاری که باید در نقش این شخصیت می‌کرد، احساس ناآگاهی می‌کرد. این کارگردان و بازیگر برنده اسکار که بیش از دو دهه پیش در فیلم «گلادیاتور» با هم همکاری داشتند، در این فیلم هم بار دیگر در کنار هم قرار گرفته‌اند تا فینیکس در نقش امپراتور فرانسه در مقابل ونسا کربی در نقش همسرش، ژوزفین دو بوهارنا، ظاهر شود.

اسکات در مورد فینیکس گفت: او می‌آید و ۲ هفته پیش از شروع کار می‌گوید «نمی‌دانم چه کار کنم؟». من می‌گویم، «چی؟! نمی‌دانم چه کار کنم!» خدایا. گفتم: «بیا داخل، بنشین.» ۱۰ روز، تمام وقت نشستیم و صحنه به صحنه صحبت کردیم. به یک معنا تمرین کردیم. کاملاً مو به مو.

به گزارش مهر، اسکات در ادامه فینیکس را بهترین بازیگر نقش شخصیت‌های آسیب‌دیده خواند و افزود به همین دلیل او برای بازی در نقش ناپلئون بسیار عالی بود.

این بازیگر هم گفته است برای بازی در فیلم دیگری به کارگردانی اسکات لازم نیست خیلی فکر کند. فینیکس گفت: حقیقت این است که کار دوباره با ریدلی برایم نوستالژیک بود. من تجربه فوق‌العاده‌ای از کار با ریدلی در «گلادیاتور» داشتم و آن موقع خیلی جوان بودم و آن فیلم اولین کار بزرگ من بود. واقعاً آرزو داشتم آن تجربه یا چیزی مشابه آن را دوباره انجام دهم. او در گذشته برای چیزهای دیگری به من مراجعه کرده است، اما من واقعاً از ایده پریدن به دل چنین کاری به کارگردانی ریدلی خوشم آمد.

اسکات قبلاً هم گفته بود انتخاب فینیکس در نقش ناپلئون موجب شد تا او به بازنویسی کامل فیلمنامه بپردازد تا بازیگر راحت‌تر باشد. فیلمنامه «ناپلئون» توسط دیوید اسکارپا نوشته شده که نویسنده فیلمنامه فیلم «همه پول‌های دنیا» به کارگردانی اسکات نیز بود.

اسکات گفت: خواکین تقریباً تا آنجا که بشود از حالت معمولی دور است. نه عمداً، بلکه از روی شهود. این چیزی است که او را متمایز می‌کند. اگر چیزی او را آزار دهد، به شما اطلاع می‌دهد. او با پرسش‌های مداومش «ناپلئون» را خاص کرد.

ریدلی اسکات خواکین فینیکس واکین فینیکس ناپلئون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین