کد خبر: 69954 A

معماری| معماری مدرن| شهر چوبی

ببینید: اولین شهر تمام چوبی در جهان

ببینید: اولین شهر تمام چوبی در جهان

آیا می‌توان کل شهر را با چوب ساخت؟ شاید در نگاه اول کمی دور از ذهن به نظر برسد اما یک شرکت سوئدی اینطور فکر می کند

ایران آرت: شرکت توسعه شهری اتریوم لیونگ برگ از طرح هایی برای ساخت بزرگترین شهر چوبی جهان در استکهلم پرده برداری کرده است. ساخت و ساز در سال 2025 آغاز می شود و انتظار می رود اولین ساختمان ها در سال 2027 نصب شوند.

به گزارش تکناک، این یک پروژه بلندپروازانه است و این شرکت قصد دارد زندگی شهری را از طریق پایداری، نوآوری و تعالی زیبایی‌شناختی بازتعریف کند.

اولین-شهر-تمام-چوبی-سوئد-1

برنامه ریزی شهری پایدار

پروژه شهر تمام چوبی برای پاسخ دادن به چالش های زیست محیطی شهرهای سوئد استفاده کرده است. چوب باعث انتشار کربن بسیار کمتری نسبت به فولاد و بتن می شود و سازه های چوبی آلاینده های کمتری را تولید می کنند. علاوه بر این، الوارها نسوز هستند، که با توجه به افزایش آتش سوزی جنگل ها به دلیل تغییرات آب و هوایی این امر مهم است.

آنیکا آناس مدیرعامل شرکت اتریوم لیونگبرگ که مجری این طرح است گفت: ما مفتخریم که شهر چوبی استکهلم را معرفی کنیم: این نه تنها یک گام مهم برای ما به عنوان یک شرکت است، بلکه یک نقطه عطف تاریخی برای ظرفیت نوآوری سوئد است. شهر چوبی استکهلم آینده ما را نشان می دهد. از سوی مستاجرین، تقاضای شدیدی برای راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار وجود دارد و ما به خواسته‌ های آنها با این ابتکار عمل می‌کنیم.

اولین-شهر-تمام-چوبی-سوئد-3

کمبود فضا اداری در استکهلم

پروژه شهر تمام چوبی مزایای زیست محیطی دیگری نیز دارد. اتریوم لیونگ برگ تاکید زیادی بر ایجاد فضاهای اداری دارد زیرا شهر داخلی استکهلم کمبود فضاهای اداری دارد. این پروژه بر انرژی که توسط خود تولید، ذخیره و به اشتراک خواهد گذاشت تمرکز خواهد کرد.

آناس ادامه داد: صنعت ما اثر بزرگی بر جای می گذارد و برای ما مهم است که در کوتاه مدت و بلندمدت تفاوت مثبت ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم محیطی ایجاد کنیم که مشتریان ما، کسانی که در اینجا زندگی و کار می‌کنند، بتوانند در توسعه و طراحی منطقه شهری آینده مشارکت کنند.

اولین-شهر-تمام-چوبی-سوئد-3

به روشی مشابه و به دلایل مشابه، دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور (NTU) بزرگترین ساختمان چوبی آسیا را در یک تأسیسات 43500 متر مربعی ساخت.

 

معماری معماری مدرن معماری جهان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین