کد خبر: 68315 A

معماری| معماری مدرن| موزه آینده دبی

ببینید: ۱۰ پروژه معماری شگفت‌انگیز ۲۰۲۲/ از موزه آینده دبی تا بلندترین ساختمان دایره‌ای شکل جهان

ببینید: ۱۰ پروژه معماری شگفت‌انگیز ۲۰۲۲/ از موزه آینده دبی تا بلندترین ساختمان دایره‌ای شکل جهان

از طرحی ساخت یک شهر بزرگ شناور به شکل لاک پشت گرفته تا آسمانخراشی در بیابان به طول ۱۷۰ کیلومتر ،طرح های معماری شگفت انگیزی بود که سال ۲۰۲۲ به خود دید.

ایران آرت: در این مطلب ۱۰ مورد عجیب و غریب آثار معماری سال ۲۰۲۲ را با هم مرور می کنیم.

نگاه ما به غیرمعمول‌ترین آثار معماری سال ۲۰۲۲ طیف وسیعی از پروژه‌هایی را که هیچ شانسی برای تحقق ندارند تا پروژه‌هایی که واقعاً تکمیل شده و در حال استفاده هستند را شامل می‌شود.

مجموعه آثار معماری سال ۲۰۲۲ در زیر بدون ترتیب خاصی ارائه شده‌اند و از سراسر جهان می‌آیند. اروپا، چین و آمریکای شمالی همگی دارای ویژگی های خاصی هستند، و همانطور که انتظار دارید، بیش از یک پروژه مستقر در دبی نیز وجود دارد. برخی دیوانه‌اند، برخی مضحک، اما برخی نیز توسط منتقدان معماری در سراسر جهان رتبه‌بندی بالایی دارند، از جمله یک آسمان‌خراش مسکونی غیرمعمول  و موزه‌ای که یک شاهکار مهندسی اصیل است.  بنابراین به هیچ‌وجه این پروژه ها رویا پردازی نیستند.

شهر شناور۸ میلیارد دلاری به شکل لاک پشت

1

پیرپائولو لازارینی مطمئناً با طراحی های غیرعادی غریبه نیست، اما پانجیوس (شهر لاک پشتی) بلندپروازانه ترین پروژه او تا به امروز است. با در نظر گرفتن شکل یک لاک پشت غول پیکر، یک شهر متحرک ایجاد می شود که بزرگترین سازه شناور جهان است.

آبگرم ضد جاذبه یک دهکده کوهستانی

NOA یک استخر شنا و سونا چشم نواز را به یک هتل موجود در تیرول جنوبی ایتالیا اضافه کرده است. این پروژه به شکل دهکده ای در دامنه کوه است که از چندین کلبه تشکیل شده است، از جمله برخی که وارونه شده اند.

2

بازسازی تجربه سفر به ماه بر روی زمین

حتی اگر در نهایت در دسترس باشد، سفر در تعطیلات به ماه از نظر مالی برای بسیاری دور از دسترس خواهد بود. با این حال، یک پیشنهاد معماری ۵ میلیارد دلاری با هدف ارائه یک طعم کوچک از زندگی در ماه اینجا روی زمین به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

3

بلندترین ساختمان دایره‌ای شکل جهان

ZNera Space در نظر دارد بلندترین ساختمان جهان را با یک ساختار دایره ای عظیم به نام داون تاون سیرکل احاطه کند. این ساختمان با کاربری های ترکیبی، محله ای جدید در آسمان دبی در ارتفاع چشمگیر 550 متری ایجاد می کند.

4

هتل های درختی به شکل خانه پرندگان

در ماه مارس، گزارشی از یک هتل جدید و قابل توجه به سبک خانه های درختی کروی طراحی شده توسط گروه Bjarke Ingels ارائه شد که قرار بود به شکل خانه پرندگان ساخته شود. این پروژه منحصر به فرد اکنون کامل شده است و به روی بازدیدکنندگان در سوئد باز شده است.

5

ساخت آسمان خراش ۱۷۰ کیلومتری در صحرای عربستان

عربستان سعودی طرح هایی را برای یک پروژه معماری به قدری جاه طلبانه فاش کرده است که تقریباً ناباورانه است. پروژه لاین به‌عنوان آسمان‌خراشی به طول ۱۷۰ کیلومتر پیش‌بینی می‌شود که تقریباً ۹ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. تقریباً به اندازه جمعیت نیویورک.

6

فضای شناور به شکل چشم ماهی در یک دره

در نمونه ای از طراحی یک ساختمان که هدف کاربردی آن را منعکس می کند، یک فضای شناور به شکل چشم ماهی که به پرورش ماهی قزل آلا اختصاص داده شده ساخته شده است. چشم سالمون با ۹،۵۰۰ فلس استیل ضد زنگ ساخته شده است که شبیه پوست نقره ای ماهی است.

7

دره ناهموار MVRDV

Emporis برنده جایزه آسمان خراش امسال را معرفی کرد. این جایزه معتبر فرصتی عالی برای دیدن بهترین آسمان خراش های جدید جهان را ارائه می دهد و برنده امسال دره کوهستانی MVRDV واقع در شهر آمستردام است.

8

ترمینال کشتی‌های آینده‌نگر

معماران MAD که برای تبدیل یک ترمینال باری موجود در چین به ترمینال کشتی‌ها سفارشی را پذیرفته اند. در این پروژه از جرثقیل‌های دروازه‌ای موجود برای طراحی مجموعه‌ای آینده‌نگر و بیگانه‌مانند که بر فراز زمین بلند می‌شود، الهام گرفته شده است.

9

موزه آینده در دبی نظرها را به خود جلب می کند

دبی از نظر ساختمان‌های شگفت‌انگیز کمبودی ندارد، اما موزه آینده مطمئناً نظرها را به خود جلب می کند. این ساختمان شکل کلی یک چشم نقره ای بزرگ را به خود می گیرد و نمای پیچیده ای دارد که با خط عربی پوشانده شده است.

10

معماری معماری مدرن موزه آینده دبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین