کد خبر: 70649 A

سود سهام عدالت| واریز سود سهام عدالت| سود سهام عدالت 1402

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد | سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد | سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

رئیس سازمان بورس توضیحاتی درباره پرداخت سود سهام عدالت در سال 1402 اعلام کرد.

ایران آرت: سهام عدالت که بنابر نظر دولت محمود احمدی‌نژاد از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود نوعی یارانه است. سود سهام عدالت هر ساله به سهامداران پرداخت می شود. در سال 1401 بنا بود سود سهام عدالت طی دو مرحله واریز شود که مرحله نخست واریز شد اما مرحله دوم هنوز واریز نشده است. حدود 20 میلیون ایرانی سهام عدالت ندارند که به آنها جاماندگان سهام عدالت گفته می شود.  سهام عدالت امسال نیز در چند مرحله پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به زمان بندی پرداخت سود توسط شرکت‌ها قطعا سود سهام عدالت یک‌مرحله‌ای قابل پرداخت نیست.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به زمان بندی پرداخت سود توسط شرکت‌ها قطعا سود سهام عدالت یک مرحله‌ای قابل پرداخت نیست چرا که شرکت‌ها زمان بندی پرداخت یکسان ندارند لذا برنامه ریزی شده و اکنون شرکت سپرده‌گذاری مامور است که سود‌ها را دریافت کند .​

او افزود: با توجه به میزان دریافت سود توسط  شرکت سپرده گذاری، شورای عالی بورس در خصوص نحوه توزیع و زمان آن تصمیم می‌گیرد.

عشقی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سود شرکت‌های غیر بورسی هم گفت: همه شرکت‌ها هم اکنون بر این اساس است و مصوبه شورای عالی بورس این بوده که شرکت سپرده گذاری مرکزی مامور است سود سهام عدالت را دریافت کند در خصوص نحوه و زمان آن در جلسه بعد تصمیم گیری خواهد شد.

سود سهام عدالت

سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، عسگر توکلی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در مورد نقش شرکت‌های تعاونی در مدیریت سهام عدالت و سود سهام عدالت امسال گفت: در گذشته افرادی با دست بردن به نحوه اجرای قانون و تفسیر به رای مانع اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی شدند هر یک از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت باید نسبت به تعداد کل اعضای سهامدار خرد، اعضایی در شرکت‌های تعاونی شهرستانی و استانی داشته باشند، اما متأسفانه در دولت‌های قبل کم‌کم شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار گذاشتند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی درست شد که مردم مالک سهام شرکت‌های استانی شدند.

وی گفت: با توجه به خلائی که در دولت قبل در زمینه سهام عدالت ایجاد شده بود، دولت سیزدهم پیگیری کرد اما باز هم به دلیل کارشکنی برخی افراد از جریان‌های نفوذی، مانع اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مواد 34 تا 38 قانون آزادسازی سهام عدالت شدند، اما رئیس‌جمهور با صراحت در همایش اقتصاد تعاونی نسبت به تقویت بخش تعاون و اقتصاد مردمی که یکی از اساسی‌ترین و رکن اصلی این موضوع تقویت و حمایت از شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است، تأکید کرد.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اظهار داشت: بیش از 70 درصد مردم از دهک‌های اول تا ششم کم‌درآمد عضو شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت هستند. در حال حاضر 360 شرکت تعاونی در کشور داریم که بیش از 49 میلیون نفر عضو دارند و بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصاد کشور به‌شمار می‌روند.

توکلی در مورد نحوه اجرای انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت اظهار داشت: عده‌ای دنبال اجرای مجامع به صورت الکترونیکی بودند که با 20 درصد مردم مجامع شرکت‌ها برگزار شود و برنامه‌ای پیشنهاد کردند که البته هم مغایر قانون تجارت و هم قانون بخش تعاون است، اما بهترین روش این است که بتوانیم بخش بیشتری از مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشارکت دهیم و آن از طریق شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است.

 

سود سهام عدالت

وی در توضیح بیشتر افزود: در مرحله اول شرکت‌های تعاونی شهرستانی بر اساس آگهی مجمع دعوت می‌شوند. مجامع باید از مرحله بخش و یا روستا به عنوان خط اول و پایین‌ترین سطح تشکیلات شرکت‌های تعاونی آغاز شود و نمایندگان بخش تعاون توسط مردم انتخاب شوند. به عنوان مثال در یک بخش و یا روستا به ازای هر 350 نفر و در برخی جاها به ازای هر هزار نفر یک نماینده به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شوند و این اعضا سپس در مجامع شرکت‌های تعاونی شهرستانی مشارکت می‌کنند و منتخبان آنها در مجامع ملی و یا همان کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی حضور پیدا خواهند کرد.

توکلی گفت: وقتی مجامع شرکت‌ها برگزار شود هم بازرس انتخاب می‌شود، هم هیات مدیره مشخص می‌شود و هم بر صورت‌های مالی شرکت‌ها نظارت می‌شود. چون منتخبان این مرحله توسط مدیران استانی انتخاب می‌شوند.

وی افزود: کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انتخاب می‌شوند که آنها هم خودشان از سوی شرکت‌های تعاونی شهرستان انتخاب شده‌اند و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مرتبط هستند که نمایندگان عضو هیات مدیره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آن شرکت‌ها معرفی می‌کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اظهار داشت: اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کار نظارت بر اتحادیه‌های استانی و شرکت‌های تعاونی شهرستانی و همچنین تأیید صلاحیت کاندیداهای بازرسی و هیات مدیره انتخابات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده دارند و عملکرد سالانه شرکت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم نظارت می‌کنند.

وی افزود: برای برگزاری هر یک از مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر عدالت دعوت‌نامه ارسال می‌شود و نمایندگان سهام عدالت برای این مجامع معرفی می‌شوند. قبلاً در دولت گذشته اجازه نمی دادند، نمایندگان بخش تعاون در این مجامع حضور داشته باشند و به‌جای نمایندگان مردمی، نماینده دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر قرار می‌دادند، اما در دولت سیزدهم قرار است، نمایندگان شرکت‌های تعاونی حضور پیدا کنند 

سهام عدالت سود سهام عدالت جاماندگان سهام عدالت ثبت نام سهام عدالت سهام عدالت 1402 سود سهام عدالت ۱۴۰۲ سهام عدالت سال ۱۴۰۲ سهام عدالت پاییز زمان واریز سود سهام عدالت
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    باتوجه به عملکرد دولت رییسی و بی ارزش شدن پول ملی این سود سهام ها کوچکترین تاثیری در وضعیت خرید کلت ندارد وصرفا اذرزش تبلیغاتی دارد ولی با تورم لی سابقه درطول تاریخ ایران این سود سهام ارزشی ندارد

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین