کد خبر: 69434 A

سهام عدالت| سود سهام عدالت| واریز سود سهام عدالت

سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ سه مرحله‌ای شد | واریز مرحله اول سود سهام عدالت در مرداد ۱۴۰۲

سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ سه مرحله‌ای شد | واریز مرحله اول سود سهام عدالت در مرداد ۱۴۰۲

به طور رسمی اعلام شده که سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ در دو مرحله واریز می‌شود اما باقیمانده سود سهام عدالت سهام گذشته را فراموش نکنید!

ایران آرت: سهام عدالت که بنابر نظر دولت محمود احمدی‌نژاد از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود نوعی یارانه است. سود سهام عدالت هر ساله به سهامداران پرداخت می شود. در سال 1401 بنا بود سود سهام عدالت طی دو مرحله واریز شود که مرحله نخست واریز شد اما مرحله دوم هنوز واریز نشده است. حدود 20 میلیون ایرانی سهام عدالت ندارند که به آنها جاماندگان سهام عدالت گفته می شود. دولت برای نوزادان متولد 1401 به بعد سهام عدالت در نظر گرفته است. 

به طور رسمی اعلام شده که سود سهام عدالت در سال 1402 در دو مرحله واریز می‌شود اما باقیمانده سود سهام عدالت سهام گذشته را فراموش نکنید!

در واقع با توجه به این که واریز  سود سهام عدالت سال 1402 در دو مرحله انجام می شود و همین طور باقی مانده سود سهام عدالت سال گذشته نیز در سال جاری پرداخت خواهد شد بر این اساس سهامداران عدالت امسال 3 مرحله واریز سود خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال گفت: با توجه به الزامات 4 ماهه شدن مهلت پرداخت سود سهام اگر شرکت ها به این الزامات عمل کنند امیدواریم که بتوانیم امسال سود سهام عدالت را زودتر پرداخت کنیم.

سهام عدالت

واریز مرحله اول سود سهام عدالت در مردادماه

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: پس از برگزاری مجامع شرکت‌های پذیرنده، سود سهام عدالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

عشقی افزود: قرار است تا آخر تیرماه این مجامع برگزار شود.

خبرگزاری مهر اعلام کرده است سود مجامع بورسی احتمالاً از مرداد ماه واریز خواهد شد.

رییس سازمان بورس گفت: زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سهام عدالت به چهار ماه کاهش می‌یابد.

مجید عشقی افزود: براساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس، زمان پرداخت سود نقدی شرکت‌ها از طریق ناشران به سهامداران چهار ماه کاهش یافت.

عشقی تصریح کرد: زمان بَر شدن پرداخت این سودها تا بازه زمانی حتی یکساله، موجب کاهش ارزشِ آن می‌شد که به ضرر سهامداران بود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: با مشورت مجموعه‌های سازمان بورس و فعالان بازار سرمایه، مصوب شد تا اساسنامه شرکت‌های پذیرفته در بورس و فرابورس تغییر کند.

عشقی همچنین گفت، این تغییرات و پرداخت سود نقدی شامل همه سهامداران می‌شود که پرداخت سود سهام عدالت را هم در بر می‌گیرد.

سود سهام عدالت

کلاهبرداری با پیامک سود سهام عدالت

در چند روز گذشته پیامکی برای برخی از مردم ارسال شده که برای ثبت‌نام سهام عدالت ثبت نام کنند و در این پیامک گفته می‌شود سود دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی برای ثبت‌نام‌کنندگان واریز می‌شود. اما ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، پیامک ثبت نام سهام عدالت یک نوع کلاهبرداری جدید است. چون تا این لحظه هیچ خبری از ثبت نام سهام عدالت برای افراد منتشر نشده است و دولت فعلا هیچ برنامه‌ای برای تخصیص سهام عدالت جدید به مردم ندارد.

از طرف دیگر اگر اولویتی برای ثبت نام سهام عدالت وجود داشته باشد با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است و نه دیگران. این در حالی است که در پیامک ثبت نام سهام عدالت اینگونه ادعا شده که همه افراد می‌توانند ثبت نام کنند و سایت برای همه گروه‌ها باز است.

در متنی که برای افراد ارسال شده آمده: «سایت سهام عدالت که امروز توی اخبار اعلام کردن، حتما برید ثبت نام کنید. به هر چی دوست و آشنا دارید بفرستید. تا ۱۲ فردا ظهر سایت بازه.» پس از آن هم آدرسی را برای ثبت نام اعلام کرده‌اند که کاملا اشتباه است.

آدرس درست سامانه ثبت نام سهام عدالت samanese.ir است اما در این پیامک سامانه دیگری معرفی شده است.

سهام عدالت

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت چه زمانی انجام می‌شود؟

مهدی حاجی‌وند در خصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان اظهار کرد: فعلاً هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد و تاکنون فقط صحبت‌هایی برای تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، صورت گرفته است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت در ادامه بیان کرد: البته این دسته از افراد نباید اقدامی انجام دهند و در صورت نهایی‌شدن این تصمیم، اطلاعات افراد مشمول از کمیته امداد و سازمان بهزیستی گرفته و به سازمان خصوصی‌سازی منتقل می‌شود؛ بنابراین هیچ فردی، به هیچ جایی برای ثبت‌نام دریافت سهام عدالت نباید مراجعه کند و هیچ مبلغی را نباید در این خصوص پرداخت کند.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود خود باید مبلغی پرداخت کنند و یا به جایی مراجعه کنند؟" نیز گفت: برای واریز سود سهام عدالت، هیچ ثبت‌نامی نباید توسط دارندگان سهام عدالت صورت بگیرد و این دسته از افراد نباید به هیچ سایتی مراجعه کنند و لزومی ندارد مبلغی را هم در این زمینه پرداخت کنند.

حاجی‌وند تصریح کرد: کسانی که طی سالیان گذشته، سود سهام عدالت خود را دریافت کردند، امسال هم به همان شماره شبای بانکی که پیش‌تر معرفی کرده‌اند، سود واریز خواهد شد؛ بنابراین اگر پیامکی دریافت کردند مبنی بر ثبت‌نام جهت دریافت سود سهام عدالت، کلاهبرداری است و روی هیچ لینکی کلیک نکنند، چرا که​ ممکن است اطلاعاتشان توسط کلاهبرداران هک شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت افزود: افراد می‌توانند خبرهای رسمی سهام عدالت را از مبادی رسمی مانند خبرگزاری‌ها، سایت شرکت سپرده‌گذاری و سامانه سهام عدالت پیگیری کنند.

سهام عدالت سود سهام عدالت سهام عدالت متولدین 1402 سهام عدالت جاماندگان واریز سود سهام عدالت سهام عدالت 1402 ارزش سهام عدالت سود سهام عدالت ۱۴۰۲ سهام عدالت سال ۱۴۰۲
نظرات خوانندگان
  • کمالی
    پاسخ

    تاکی دروغ قراربودعیدقربان سودسهام واریززشه حالا شدمرداد

  • مرتضی زحمتکش
    پاسخ

    قوچان

  • احمدی
    پاسخ

    گفته بود 6تیر حالا رفته برای مردا چقدر دروغ دروغ به جهنم میره بسه دیگه کلا سر مردم بدبخت نزارین

  • ناشناس
    پاسخ

    لطفا اینقدر دروغ نگویید درباره سهام عدالت مردم سر کارنزارید

  • ناشناس
    پاسخ

    لطفا وعده الکی ندین شایدکسی نیازداره منتظره تا این پول بیاد دستش

  • ناشناس
    پاسخ

    فقط دروغ میگید همین یه خورده پول میخواید به مردم بدید هی یه ماه یه ماه با دروغ میرید جلو شیکمتون با پولو حق ماها سیره یخورده پولم زورتون میاد بدید کشور ماله همه مردمه اما ماهارو کردید گداهو خودتون پادشاهی. بالاخره صبح بیداری میرسه

  • سعید
    پاسخ

    سلام گفتین نیمه دوم تیر ماه اما خبری نشد الان باز میگید مرداد ماه الان مرداد ماهیم تورو به خدا لازم داریم اجاره خانه داریم واریز کنید چقد سرکار میزارید خدارو خوش نمیاد همش وعده الکی

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین