کد خبر: 65949 A

گالری مژده، آرت فر وپ آرت سوئیس ، احد قدیری، لوگانو

گالری مژده در آرت فر وپ آرت سوئیس/ احد قدیری با سلبریتی ها در لوگانو

گالری مژده در آرت فر وپ آرت سوئیس/ احد قدیری با سلبریتی ها در لوگانو

گالری مژده با ارائه آثار احد قدیری در آرت فر وپ آرت سوئیس حضور دارد.

ایران آرت: آرت‌فر wopart در شهر لوگانو، سوئیس اول تا سوم مهر ( ۲۳ تا ۲۵ سپتامبر ) برگزار می‌شود و گالری مژده با ارائه آثار هنرمند جوان احد قدیری در این رویداد حاضر است.

وپ آرت‌فر که به آثار هنری کاغذی اختصاص دارد چند سالی ست جای خود را در اروپا باز کرده و با استقبال شایان توجه دیلرها و گالری های معتبر روبرو است.

احد قدیری آثاری در این نمایش به تماشا می گذارد که همگی با متریال چوب و کاغذ و با تکنیک کلاژ و نقاشی شکل گرفته‌اند.

احد قدیری هنرمند تبریزی متولد ۱۳۶۶ است که با به تصویر کشیدن نشانه‌های نوستالژیک دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، با رویکرد پاپ‌آرت و نشانه‌های بارز این سبک که نزدیک‌ترین حال و هوای آن‌ روزهای مردم را تداعی می‌کند، دست به خلق این آثار زده است، او راوی حال و هوای جمعی مردم به مثابۀ حجمی کوچک از تاریخچۀ خاطرات بر مکعب‌های چوبی‌ست که به شکل چیدمان ارائه می شود.

گالری مژده به بهانه نمایش این آثار متن زیر را منتشر کرده است:

گالری مژده با احد قدیری در آرت فر وپ آرت سوئیس

از سال ۱۹۵۰ و همزمان با ورود تلویزیون به جوامع انسانی و شکل گرفتن وسائل ارتباط جمعی، دنیایی از شخصیت‌های تازه اما دور از دسترس به زندگی انسان‌ها راه یافتند در ابتدا ارتباط با آن‌ها به طرز شگفت‌آوری برای انسان‌های این سوی جعبۀ جادویی عجیب بود و با گذشت زمان و به تدریج این ارتباط تبدیل به یک نوع رابطۀ دوستی، همزادپنداری، دنباله‌روی و حتی تقلید بدل شد و این شخصیت‌ها به محبوبیتی عام و ویژه در زندگی آدمی دست پیدا کردند و همان‌طور که با شکل‌گیری هر پویشی ادبیات هم به کمک تکمیل فرهنگ آن پویش می‌آید، اصطلاح «سلبریتی» به معنای مانند ستاره درخشیدن (اشاره به معروف بودن شخص) به این شخصیت‌ها اطلاق شد. شخصیت‌هایی که خواه ناخواه در تمامی ادوار زندگی انسان‌ها تاثیرگذار بودند و بنا بر همین تاثیرگذاری در تمام ابعاد رسانه‌ای از جمله سینما، تئاتر، مدلینگ، عکاسی و تبلیغات وسائل روزمره نیز راه یافتند. حال که نزدیک به هفت دهه از ورود این شخصیت‌ها به زندگی انسان‌ها می‌گذرد آن‌چه رخ داده است پیوند نوستالژی چندین نسل با آن‌هاست. خاطرات جمعی که محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌شوند و تاثیری شگرف بر تمام انسان‌های دنیا گذاشته‌اند و هریک به نحوی از آن‌چه به ما منتقل کرده‌اند بازتابی عظیم به جا گذاشته‌اند و حتی نمادهای بصری آن‌روزهای ما نیز جدایی ناپذیر از این شخصیت‌ها نیستند. احد قدیری با به تصویر کشیدن همان نشانه‌ها، با رویکرد پاپ‌آرت و نشانه‌های بارز این سبک که نزدیک‌ترین حال و هوای آن‌روزهای مردم را تداعی می‌کند، دست به خلق این آثار زده است، او راوی حال و هوای جمعی مردم به مثابۀ حجمی کوچک از تاریخچۀ خاطرات بر مکعب‌های چوبی‌ست.

آرت‌فر wopart در شهر لوگانو سوئیس جمعه اول تا سوم مهر ( ۲۳ تا ۲۵ سپتامبر ) برگزار می‌شود

گالری مژده احد قدیری آرت فر وپ آرت سوئیس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین