کد خبر: 71031 A

محمد احمد ابراهیم | لاوری شبیبی | آرت ابوظبی ۲۰۲۳

محمد احمد ابراهیم با لاوری شبیبی در آرت ابوظبی ۲۰۲۳/ عکسها

محمد احمد ابراهیم با لاوری شبیبی در آرت ابوظبی ۲۰۲۳/ عکسها

محمد احمد ابراهیم هنرمند مشهور اماراتی که تم هایی از آثارش لوگوهای متفاوت آرت ابوظبی ۲۰۲۳ هستند با پروژه ای جالب از سوی گالری لاوری شبیبی در این رویداد بین المللی حاضر است.

ایران آرت: رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayME نوشته است: محمد احمد ابراهیم  MOHAMED AHMED IBRAHIM یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر امارات ، با پروژه ای با نام ارتفاع ELEVATION از سوی گالری پیشرو امارات  لاوری شبیبی Lawrie Shabibi در غرفه A32 این روزها در آرت ابوظبی ۲۰۲۳ حاضر است.

محمد احمد ابراهیم کیست؟

محمد احمد ابراهیم متولد 1962، امارات متحده عربی است، او بخشی از اولین نسل از هنرمندان معاصر امارات از اواخر دهه 1980 است،

صحنه ای آوانگارد که شامل عبدالله السعدی، حسین شریف، محمد کاظم و مرحوم حسن شریف می شود.

ابراهیم نماینده امارات در سال 2022 در بینال ونیز بود؛ او در این رویداد با ارائه اینستالیشنی بزرگ و چشمگیر با عنوان محمد احمد ابراهیم: بین طلوع و غروب خورشید نگاه‌ها را به خود جلب کرد؛ این نمایشگاه مجموعه جدیدی از آثار ایجاد شده برای غرفه ملی امارات را به سرپرستی مایا آلیسون، مدیر اجرایی گالری هنر دانشگاه نیویورک ابوظبی ارائه شده بود.

محمد احمد ابراهیم در پالت رنگی خود رنگ‌ها و الگوهایی را انتخاب می‌کند که با اثری که او خلق می‌کند هماهنگ است و به هر قطعه حس شگفتی کودکانه و منظره‌ای از جهان پر از شور و نشاط را القا می‌کند.

با این حال، در درون این بازیگوشی، حس عمیق تری از تعمق و تأمل پدیدار می شود. هر اثر هنری به عنوان یک بوم برای علایق او در باستان شناسی، روانشناسی، و تفسیر مجدد اشیاء آشنا عمل می کند. با انجام این کار، هنرمند روشی را که ما از محیط اطراف مان درک می کنیم و با آن درگیر می شویم، دوباره ابداع می کند. هنگامی که بینندگان در غرفه حرکت می کنند، از آنها دعوت می شود تا به شکل بازیگوشی با اشکال آنامورفیک درگیر شوند. کار را به روش های منحصر به فرد خود تفسیر کنید و از رنگ هایی لذت ببرید که هر گوشه از فضا را اشباع می کند.

پروژه ارتفاع Elevation یک کاوش چند وجهی است در مورد اینکه چگونه هنر می تواند الهام بخش بازیگوشی، تفکر و ارتباط مجدد با دنیای اطراف ما باشد.

محمد احمد ابراهیم پیوسته پیوند عمیق خود را با چشم انداز طبیعی زمین کوهستانی خور فکان در آثار استودیویی خود بررسی می کند.

این ارتباط در چیدمان‌های مجسمه‌سازی، نقاشی‌ها، آثار روی کاغذ و موادی که بیش از سی سال به کار گرفته است، قابل تشخیص است.

اشیاء دست ساز او به شکل ابزارهای اولیه، استخوان ها یا قسمت هایی از درختان است و به نظر می رسد که به جای ساخت دست ساز، از یک لانه باستانی کشف شده اند. عنوانی که برای جمع‌بندی مجدد آثار هنری استفاده می‌شود، هم به فاصله جغرافیایی تا سطح دریا و هم به رویکرد معنوی هنرمند به عمل خود اشاره می‌کند.

این پیش فرض ها را به چالش می کشد، و بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا جایگاه خود را در جهان بیندیشند. هنرمند از طریق نقاشی‌های خود اغلب فرم زبان خود را آشکار می‌کند - کتیبه‌ها، خطوط و اشکال انتزاعی که یادآور نقاشی‌های غار باستانی هستند - زمان و حافظه را از طریق تکرار مراقبه نشان می‌دهند.

اینجا بینندگان شاهد همگرایی هماهنگ آثار دوبعدی و سه بعدی ابراهیم هستند. نقاشی ها و مجسمه ها در کنار هم قرار می گیرند تا رابطه همزیستی بین این دو شکل را نشان دهند. این انتخاب نشان می دهد که چگونه نقوش نمادین او در هر دو رسانه طنین انداز می شود و شکاف بین ابعاد را پر می کند.

آثار محمد احمد ابراهیم توسط مجموعه های بین المللی مهمی از جمله بنیاد هنر شارجه، موزه هنر شارجه،  مجموعه هنر جمیل دبی؛ بنیاد هنری بارجیل در شارجه؛ Mathaf موزه هنر مدرن عرب در دوحه، Kunstcentrum Sittard, Sittard; موزه بریتانیا، لندن و  ژرژ پمپیدو پاریس و ... نگهداری می شود.

درباره لاوری شبیبی گالری Lawrie Shabibi

گالری Lawrie Shabibi در سال 2010 توسط اسماء الشبیبی Asmaa Al-Shabibi و ویلیام لاوری William Lawrie تأسیس شد و درهای خود را در اوایل سال 2011 در  السرکال اونیو  دبی باز کرد.

لاوری شبیبی گالری Lawrie Shabibi یک گالری هنر معاصر است.

این گالری از توسعه بلندمدت حرفه هنرمندان جوان بین المللی معاصر با تمرکز بر هنرمندان خاورمیانه و شمال آفریقا پشتیبانی می کند. این گالری همچنین نمایشگاه‌های تاریخ هنری را با همکاری نسل قدیمی‌تر هنرمندان منطقه برگزار می‌کند.

ارتباط با متصدیان، موسسات، موزه ها و مجموعه داران، در زمره فهرست موفقیت های گالری لاوری شبیبی است. این گالری هنرمندان بین المللی را به منطقه و در عین حال هنرمندان خاورمیانه را به جامعه بین المللی هنر معاصر معرفی می کند.

لاوری شبیبی با برگزاری منظم نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها و گفتگوها، انتشار کاتالوگ و شرکت در نمایشگاه‌های هنری بین‌المللی، در توسعه صحنه هنر معاصر در دبی پیشرو بوده است.

آرت ابوظبی آرت ابوظبی 2023 حسن شریف محمد احمد ابراهیم Lawrie Shabibi Gallery لاوری شبیبی گالری عبدالله السعدی حسین شریف محمد کاظم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین