کد خبر: 68541 A

سامانه یکپارچه خودرو| سامانه یکپارچه تخصیص خودرو| سامانه تخصیص خودرو

آموزش ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودرو | کد منطقه شهرداری در سامانه یکپارچه خودرو را چگونه دریافت کنیم؟

آموزش ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودرو | کد منطقه شهرداری در سامانه یکپارچه خودرو را چگونه دریافت کنیم؟

سه روز از آغاز مرحله ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودرو می گذرد و هنوز بسیاری از هم میهنان که در این طرح ثبت نام کرده اند موفق به انتخاب خودرهای مد نظر خود نشده اند.

ایران آرت: دومین مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو در روزهای قبل آغاز شده و بسیاری از ایرانیان در این طرح شرکت کرده اند. در این مرحله سامانه یکپارچه خودرو، محصولات شرکت سایپا از جمله کوییک، شاهین، اطلس و ساینا عرضه شده است. انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از روز سوم آغاز شده و تا روز نهم خردادماه ادامه دارد. با این وجود اختلال سایت سامانه یکپارچه خودرو باعث شده که بسیاری از مشتریان نتوانند در سامانه ثبت نام کنند؛ مشکلی که هنوز رفع نشده و مدیر سامانه دلیل آن را استقبال زیاد مردم و هجوم کاربران عنوان کرده است. اما نکته ای که بسیاری از مردم در کامنت ها برای ایران آرت نوشته اند بحث نحوه ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودرو است که در این گزارش به طور مفصل به این موضوع و البته بحث کد منطقه شهرداری که ابهاماتی را ایجاد کرده است خواهیم پرداخت.

برای ثبت نام در این طرح باید به وبسایت Esalecar مراجعه کنید. پیشتر وبسایت sale.iranecar.com برای انجام این کار معرفی شده بود ولی براساس آخرین اظهارنظرهای معاون حمل‌ونقل وزارت صمت در مهر 1401 و همچنین در ماه‌های پس از آن توسط سخنگوی این وزارت خانه، این سایت دیگر در دسترس نیست و متقاضیان باید به سامانه جدید Esalecar مراجعه کنند.

سامانه یکپارچه خودرو همه را سورپرایز کرد | اعلام قیمت اطلس، شاهین اتوماتیک، کوییک GL و ساینا GL در سامانه یکپارچه خودرو؟

شما از 20 تا 29 اردیبهشت برای پیش ثبت‌نام و ایجاد حساب وکالتی فرصت داشتید. ثبت سفارش نیز از 3 خرداد شروع و تا 10 خرداد ادامه دارد. همچنین لیست خودروهای ثبت نامی در طرح یکپارچه نیز از 20 اردیبهشت در این سایت قابل مشاهده است.

1. مرحله اول ثبت نام خودرو در طرح یکپارچه (از 20 تا 29 اردیبهشت)

پس از مراجعه به این سایت، برای شروع فرایند ثبت نام باید روی دکمه آبی رنگ «ثبت نام» در بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید. لازم به ذکر است که حتما برای ثبت نام باید از قبل حساب خود را وکالتی کرده باشید.

آموزش ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو

در صفحه بعدی باید در کادر مربوطه، کد ملی خود را وارد کنید. در صورتی که حساب وکالتی نداشته باشید، مانند تصویر زیر پیام «اطلاعات حساب وکالتی یافت نشد» را مشاهده خواهید کرد.

نحوه ثبت نام سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

پس از ورود به این سامانه در مرحله اول به فرم ثبت نام دسترسی پیدا خواهید کرد. باید مشخصات خود را در این فرم وارد و همچنین یک رمزعبور برای حساب خود در این سامانه ایجاد کنید.

طریقه ثبت نام در سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

بعد از کلیک روی گزینه «ثبت نام» یک پیامک همراه با کد تایید به شماره موبایلی که در فرم وارد کرده‌اید ارسال خواهد شد. برای تکمیل ثبت نام باید کد پیامک شده را در کادر تایید شماره موبایل وارد کنید. اکنون پیش‌ثبت نام شما برای قرار گرفتن در لیست نوبت‌دهی تکمیل شده است و باید سفارش خود را ثبت کنید.

2. مرحله دوم ثبت نام خودرو در طرح یکپارچه (از 3 تا 10 خرداد)

پس از ایجاد حساب کاربری و تکمیل وجه در حساب بانکی، از 3 خرداد با ورود به این سامانه می‌توانید نام و لوگو شرکت‌هایی که در طرح حضور دارند را در صفحه اول سایت مشاهده کنید. در اینجا باید شرکت مدنظرتان را انتخاب کنید.

نحوه ثبت ماشین های طرح یکپارچه پس از انتخاب نام هر شرکت می‌توانید فهرست خودروهایی که از طرف آن شرکت در طرح قابل انتخاب هستند را مشاهده کنید. اما ابتدا باید طرح مدنظرتان را از میان طرح عادی، طرح جوانی جمعیت (مادران) و طرح تعویض خودروهای فرسوده انتخاب کنید.

پس از انتخاب طرح می‌توانید خودرو های عرضه شده در طرح یکپارچه را مشاهده کنید. از فهرست روی خودروی مدنظر خود کلیک کنید.

نحوه ثبت ماشین های طرح یکپارچه

یک پنجره جدید ظاهر خواهد شد. در این پنجره خلاصه‌ای از اطلاعات ثبت نام مثل نام و نام خانوادگی و خودرو انتخابی را مشاهده می‌کنید.

نحوه ثبت ماشین های طرح یکپارچه

بسته به طرحی که در آن شرکت کرده‌اید، باید شرایط و ضوابط طرح در پایین صفحه را تیک زده و قبول کنید. در انتها کافی است برای نهایی کردن ثبت نام روی دکمه «ثبت نهایی» کلیک کنید. پس از اتمام این مرحله، برای اینکه مطمئن شوید سفارش شما با موفقیت ثبت شده است، از بالای صفحه روی گزینه «حساب کاربری» کلیک و گزینه «جزئیات سفارش» را انتخاب کنید.

نحوه ثبت ماشین های طرح یکپارچه

در صفحه جزئیات سفارش می‌توانید خودروی انتخابی را مشاهده کنید. در صورتی که در بخش وضعیت پیام «ثبت سفارش اولیه با موفقیت انجام شد» را مشاهده کنید، سفارش شما ثبت شده است.

خودرو های عرضه شده در طرح یکپارچه سایپا

حالا باید منتظر مرحله سوم و اعلام لیست متقاضیان واجد شرایط و همچنین زمان‌بندی تحویل بمانید. موعد تحویل خودروی شما در تاریخ 24 خرداد در همین قسمت درج خواهد شد. براساس اطلاعیه‌ها، ثبت نهایی از تیرماه به بعد صورت می‌پذیرد. همچنین لازم به ذکر است که لیست قیمت ماشین های طرح یکپارچه بر مبنای قیمت روز خودرو در زمان انعقاد قرارداد اعلام می‌شود.

سخن پایانی

در مطلب آموزش ثبت خودرو در طرح یکپارچه به نحوه ثبت نام در این طرح و نکاتی که باید در مورد این فرایند بدانید پرداختیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما در مورد این طرح چیست؟ دیدگاه‌های خود را در مورد فرایند ثبت نام و همچنین شرایط این طرح، با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

کد منطقه در سامانه یکپارچه خودرو چیست؟

متقاضیان خرید خودرو برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه، باید اطلاعات مختلفی را وارد کنند. یکی از آنها «کد منطقه شهرداری» است. اما این کد چیست و کاربران چگونه می‌توانند کد منطقه خود را به دست آورند؟

فوری؛ فقط این افراد می توانند از سامانه یکپارچه خودرو بخرند

به گزارش تجارت‌نیوز، انتخاب نوع محصول درخواستی، در سامانه یکپارچه خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه از امروز سوم خرداد ماه آغاز شده است و به مدت یک هفته (تا ۱۰ خرداد) ادامه دارد. یکی از اطلاعاتی که که در مرحله ثبت‌نام خودرو از متقاضیان دریافت می‌شود «کد منطقه شهرداری» است. امکان دارد برخی کاربران، این کد را با کد پستی اشتباه بگیرند. در حالی که این دو مورد از هم جدا هستند و هر یک باید در کادر مخصوص به خود ثبت شوند.

آنگونه که سایت «سامانه‌ها» توضیح داده، منطقه شهرداری، عددی تک یا دو رقمی است که شهرداری برای تمامی بخش‌های شهر مشخص کرده و به هر محل سکونت از شرق تا غرب و شمال تا جنوب یک کد اختصاص داده است. کد منطقه شهرداری برای هر شهری متفاوت است و به عنوان مثال می توان گفت شهر تهران دارای ۲۲ منطقه است که برای هر منطقه یک کد تعریف شده.

با توجه به اینکه ثبت‌نام خودرو تنها در بازه زمانی مشخص شده انجام می شود، اطلاع از کد منطقه شهرداری برای ثبت‌نام خودرو و نحوه دریافت کد منطقه محل سکونت برای متقاضیان اهمیت زیادی دارد. البته برای کاربرانی که ساکن تهران هستند.

چرا ۴ خودروی سایپا در سامانه یکپارچه فروش خودرو، قیمت ندارند؟ - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

نحوه دریافت کد منطقه شهرداری برای ثبت‌نام خودرو

کاربران برای دریافت کد منطقه شهرداری برای ثبت نام خودرو می‌توانند از راه‌های مختلفی اقدام کنند. ساده‌ترین راه آن جستجو کردن در سایت گوگل است که به راحتی می توانند از این طریق کد منطقه محل سکونت خود را مشاهده کنند. اما برای دریافت کد منطقه شهرداری راه های دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها مراجعه به سامانه تهران من است.

در این سامانه کد منطقه شهرداری برای ساکنان هر نقطه از تهران مشخص شده است.

ساکنان شهرستان‌ها چه کنند؟

کد منطقه شهرداری برای مناطق تهران کد ۲۲ گانه مناطق است، اما برای سایر شهرستان‌ها متقاضیان باید عدد ۱ را وارد کنند. در واقع برای ساکنان شهرهایی غیر از تهران، یک کد واحد تعریف شده است.

سردرگرمی مردم در سامانه یکپارچه خودرو + جدول قیمت محصولات ارائه شده

ثبت نام 525 هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: از ۳ خرداد تاکنون ۵۲۵ هزار نفر توانستند در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام خود را نهایی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی تقدسی با بیان این که تا امروز 525 هزار نفر در سامانه یکپارچه فروش خودرو توانستند 5 اولویت خودرویی خود را انتخاب کنند گفت: تا شب گذشته 330 هزار نفر و امروز 195 هزار نفر توانستند ثبت نام خود را نهایی کنند. 

وی در ادامه افزود:این آمار ثبت نامی در حالی است که در برخی ساعات پیک، اختلالی در سایت وجود داشته است. 

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو با اشاره به نحوه اطمینان متقاضیان از ثبت نام گفت: به دلیل اینکه ترافیک در برخی ساعات بالاست ممکن است در گزینه جزئیات سفارش، ثبت نام متقاضیان نشان داده نشود، اما در اصل با بروزرسانی سایت، ثبت نام انجام شده است. 

تقدسی تشریح کرد: متقاضیان اگر در ساعات غیر پیک به سامانه مراجعه کنند، می‌توانند بدون مشکل ثبت نام خود را نهایی کنند؛ با توجه به اینکه ثبت نام تا 10 خرداد ادامه دارد متقاضیان نگران تکمیل فرایند ثبت نامی نباشند. 

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در این دوره 23 خودرو از 4 خودروساز عرضه شده است و متقاضیان می‌توانند در زمان ثبت نام، اولویت پنج خودرویی خود را از محصولات شرکت سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کنند.

سامانه یکپارچه خودرو سامانه یکپارچه تخصیص خودرو سامانه خودرو تخصیص خودرو یکپارچه خودرو اخلال در سامانه یکپارچه خودرو پیش فروش خودرو سامانه تخصیص خودرو سایپا سامانه تخصیص خودرو اطلس قیمت اطلس سامانه یکپارچه خودرو قیمت خودرو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین