کد خبر: 68597 A

قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز| قیمت خودرو سامانه یکپارچه خودرو

قیمت خودرو تیبا، کوییک، پژو 207، دنا، شاهین چند؟ | جدول قیمت خودرو دوشنبه 8 خرداد

قیمت خودرو تیبا، کوییک، پژو 207، دنا، شاهین چند؟ | جدول قیمت خودرو دوشنبه 8 خرداد

نوسانات قیمتی در بازار خودرو از چهارشنبه گذشته تا امروز متوقف شده‌ است و تنها تعداد انگشت‌شماری از خودروهای موجود در بازار در این مدت کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند.

ایران آرت: قیمت خودرو طی دو سال گذشته حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است. پیش بینی می شد که قیمت خودرو در ماه های نخست سال 1402 نیز با افزایش شدید همراه شود اما برخلاف پیش بینی ها روند قیمت خودرو کاهشی شده است. کارشناسان معتقدند که طرح سامانه یکپارچه خودرو باعث افت قیمت خودرو شده است. پیش بینی های مختلفی در مورد آینده قیمت خودرو وجود دارد و کارشناسان معتقدند تا اتفاق مهمی در سیاست های کلان از جمله برجام رخ ندهد قیمت خودرو با کاهش چشمگیر مواجه نخواهد شد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

نوسانات قیمتی در بازار خودرو از چهارشنبه گذشته تا امروز متوقف شده‌ است و تنها تعداد انگشت‌شماری از خودروهای موجود در بازار در این مدت کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند.

به گزارش خبرآنلاین، تنها تعداد محدودی از خودروهای موجود در بازار از چهارشنبه گذشته تا امروز ارزان شدند، از بین خودروهای گروه پژو موجود در بازار تنها پژو پارس مدل 1401 در این مدت ارزان شده‌ است و از 645 میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به 640 میلیون تومان رسیده‌است.

سایر خودروهای موجود در بازار در این مدت از نوسانات قیمتی در امان بودند.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده‌ است:

بازار خودرو سکته کرد/ جدول قیمت‌ها

ریزش قیمت خودرو مونتاژی در بازار

روز هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲، قیمت خودرو در بسیاری از محصولات داخلی، با ثبات بوده اما در محصولات مونتاژی اکثرا با ریزش همراه بود. طوری‌که ریسپکت پرایم بهمن تا ۷۰ میلیون تومان در یک روز کاهش قیمت را تجربه کرد.

در بازار خودروهای خارجی، قیمت خودرو به‌نوعی یکی از پرتلاطم ترین روز در هفته اخیر را پشت‌سر گذاشته و با کاهش‌های چند درصدی، متقاضیان بیش‌تری را از بازار فراری داد.

برای مثال ام وی ام X22 PRO که در چند روز اخیر به قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله می‌شد، امروز با ۵۴ میلیون تومان کاهش به قیمت یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان رسید.

جک J4 ساخت ۱۴۰۲ به زیر کانال ۹۰۰ میلیون تومان سقوط کرده و به ۸۸۰ میلیون رسید.

ریزش قیمت خودروهای مونتاژی در بازار؛ این خودرو یک روزه ۷۰ میلیون تومان ارزان شد | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

اما بیش‌ترین کاهش قیمت شاید مربوط به ریسپکت پرایم بهمن موتور باشد. این خودرو با ۷۰ میلیون تومان کاهش تنها در یک روز، به قیمت یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان رسید.

فردا SX5 شاید جزو معدود خودروهای مونتاژی باشد که در این بازار رکودی، افزایش اندکی را تجربه کرد. این خودرو نسبت به روز گذشته ۲۷ میلیون تومان افزایش داشته و به قیمت یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان معامله شد.

ریزش قیمت خودروهای مونتاژی در بازار؛ این خودرو یک روزه ۷۰ میلیون تومان ارزان شد | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازار خودرو در هفته گذشته و اولین روز هفته جاری، روند آرامی را پست سر گذاشت. در اکثر خودروها، کاهش جزئی و یا درجا زدن قیمت را شاهد بودیم. در اولین روزهای هفته دوم خرداد ماه نیز، این ثبات بازار ادامه‌دار بود.

اما یکشنبه در بازار خودروهای مونتاژی، کاهش قیمت‌ها اندکی شدیدتر بوده است. دلیل این امر شاید کمبود تقاضا به‌دلیل قیمت‌های بالای محصولات مونتاژی باشد. قیمت خودروهای داخلی کاهش خوبی در هفته‌های اخیر تجربه کرده و با بالا رفتن شیب کاهش قیمت در خودروهای مونتاژی، این محصولات نیز کم کم به منطقه اشباع کاهش قیمتی رسیده و عملا با نبود خریدار در بازار، فقط درجا خواهند زد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو اطلس، شاهین اتوماتیک، کوییک GL و ساینا GL چرا اعلام نمی شود؟ 

 

در حالی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای انتخاب ۵ اولویت خودرویی فعال شده که هنوز قیمت ۴ خودرو نهایی نشده و همچنان در سازمان حمایت در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش مهر، از صبح امروز سامانه یکپارچه فروش خودرو به آدرس https://esalecar.ir/ برای انتخاب ۵ اولویت خودرویی برای متقاضیانی که از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۰۰ میلیون تومان به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وکالتی و مسدود کرده باشند، فعال شده است.

در این بین از ۲۳ خودروی عرضه شده، قیمت نهایی ۴ محصول سایپا شامل ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک، کوئیک مدل GX و اطلس هنوز مشخص نشده و حتی زمان تحویل نیز شفاف نیست و عبارت «تحویل از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بعد» نوشته شده است.

شرایط فروش شاهین اتوماتیک برای اولین بار اعلام شد | اسب بخار

این در حالیست که متقاضیان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو در حساب بانکی خود مسدود کرده‌اند با این حال نمی‌دانند خودروی مدنظر را با چه قیمتی قرار است تحویل بگیرند؛ در واقع مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

‌نکته مهم اینکه در حالی این محصولات در سامانه یکپارچه در معرض فروش گذاشته شده‌اند که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

خودرو اطلس سورپرایز سایپا در طرح پیش فروش/ خودرویی جذاب‌تر از کوییک که قیمت آنچنانی ندارد/ مشخصات و قیمت خودرو اطلس | ایران آرت

سازمان حمایت در حال بررسی قیمت خودرو اطلس و سه خودروی دیگر

در این راستا پی گیری های خبرنگار مهر از شورای رقابت حکایت از آن دارد که با توجه به اینکه این ۴ خودرو، خودروهای جدید محسوب می‌شوند و صورت‌های مالی حسابرسی شده ندارند در چرخه بررسی قیمت در سازمان حمایت هستند.

در حال حاضر سازمان حمایت در حال بررسی قیمت این خودروها است و بعد از اعلام به کارگروه خودروی شورای رقابت، قیمت‌ها از سوی شورا ابلاغ و در نهایت اعلام می‌شود.

قیمت خودرو کاهش قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو قیمت خودرو داخلی قیمت خودرو سایپا قیمت خودرو ایران خودرو قیمت خودرو امروز قیمت خودرو کوییک GL قیمت خودرو شاهین اتوماتیک قیمت خودرو اطلس قیمت اطلس سایپا قیمت خودرو سامانه یکپارچه خودرو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین