کد خبر: 68621 A

ایران خودرو| قیمت ایران خودرو| ایران خودرو ثبت نام| ثبت نام ایران خودرو

ایران خودرو تولید محصولاتش را متوقف کرد! | گرانی شدید خودرو با توقیف ایران خودرو در راه است؟!

ایران خودرو تولید محصولاتش را متوقف کرد! | گرانی شدید خودرو با توقیف ایران خودرو در راه است؟!

تصویر نامه‌ای از مدیرعامل ایران‌خودرو خطاب به سرپرست وزارت صمت منتشر شده که در آن اعلام شده: «ایران خودرو، تولید را به دلیل نبود ارز متوقف کرده است!»

ایران آرت: ایران خودرو یکی از دو شرکت اصلی خودروسازی در ایران است که خودروهای تولیدی و مونتاژی به بازار عرضه می کند. پژو 206، پژو 207، پژو پارس، دنا و تارا از جمله خودروهای پرفروش ایران خودرو هستند. محصولات ایران خودرو نسبت به محصولات شرکت سایپا به طور نسبی قیمت بالاتری دارند. در حال حاضر ارزان ترین خودروی ایران خودرو سمند و پژو 405 و گران ترین خودرو تارا است. تازه ترین خبر درباره ایران خودرو را در ادامه می خوانید. 

اعتماد آنلاین نوشت تصویر نامه‌ای از مدیرعامل ایران‌خودرو خطاب به سرپرست وزارت صمت منتشر شده که در آن اعلام شده: «ایران خودرو، تولید را به دلیل نبود ارز متوقف کرده است!»

تاریخ این نامه مربوط به ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ است.

به نوشته اعتما آنلاین، برخی فعالان اقتصادی انتشار این نامه در شرایط فعلی را سیگنالی برای افزایش قیمت دلار دانسته‌اند.

توقف تولید خودرو می تواند باعث افزایش شدید قیمت خودرو شود. 

09755072-19e8-4e78-876d-25f5fb4961f5

اعلام رسمی توقف تولید 7 خودرو توسط ایران خودرو

آمار تجمیعی تولید شرکت ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد تولید ۷ خودرو در این شرکت خودروسازی متوقف شده است.

به گزارش تسنیم، آمار تجمیعی تولید شرکت ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه امسال حاکی است در کارخانه ایران‌خودروی مرکزی تهران تولید پژو 206 ،پژو پارس، پژو 207 دنده‌ای پانوراما، سمند ال‌ایکس، دنا، رانا گیربکس 6دنده و پژو 405 دوگانه‌سوز متوقف شده است.

البته در محصول پژوپارس تولید این خودرو در ایران خودروی ومرکزی تهران متوقف شده و در ایران خودرو خراسان و ایران خودرو مازندران این محصول تولید می شود.

چرا ایران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو شرکت نکرد؟

اگرچه ایران خودرو در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت داشت اما این شرکت خودروسازی در مرحله دوم این طرح شرکت نکرده است.

مدیران این شرکت، سه عامل را دلیل غیبت ایران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو عنوان کرده و گفته‌اند: استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری، اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را دلیل اصلی عدم حضور خود اعلام کرده‌اند.

در پی ایجاد شرایط تغییر زمان تحویل خودروهای فروش‌رفته سال آتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش قابل‌توجهی از متقاضیان، از مشتریان ایران‌خودرو بوده و به انتخاب مجدد محصولات ایران‌خودرو شامل رانا، تارا و آریسان برای تحویل در سال جاری اقدام کرده‌اند.

شگفتانه جدید ایران خودرو برای مردم | خبر خوش دولت برای متقاضیان خودرو

ایران خودرو حتی از عرضه هایما در این مرحله هم انصراف داد و علی رغم وعده‌هایی که داده بود خودروی هایما را هم در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو عرضه نکرد. این شرکت در توضیح این مساله هم گفته است: با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه به صورت اولویت‌بندی و بدون قرعه‌کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده و به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می‌ماندند و قطعا تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد.

البته قرار بوده که ایران خودرو تنها با طرح مادران در مرحله دوم فروش خودرو حضور داشته باشد. در این طرح آن دسته از مادرانی که دارای فرزند دوم و بیشتر هستند و پیامک ثبت نام از ایران خودرو گرفته‌اند می‌توانند از این خودروساز خودرو بگیرند.

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲

قیمت محصولات ایران خودرو امروز 8 خرداد

قیمت خودرو امروز هشتم خرداد ماه ۱۴۰۲ باتوجه به لیست قیمت‌های وب‌سایت کارنامه، با تغییراتی نسبت به روز گذشته همراه بود.

امروز نیز یکی از روزهای با آرامش بازار خودرو بود که در اکثر محصولات شاهد ثبات قیمتی نسبت به روزهای گذشته هستیم. البته در برخی موارد، خودروهایی مشاهده می‌شوند که نوسان ناچیزی را تجربه کردند.

نکته روشن، این است که پول از بازار خودرو خارج شده و در بازار دیگری سرمایه‌گذاری شده است. باتوجه به اینکه سایر بازارهای داخلی نیز شرایطی هم‌چون شرایط بازار خودرو را دارند، می‌توان گفت که سامانه یکپارچه، بزرگ‌ترین عامل وضعیت فوق است. چراکه طبق آخرین اخبار، بیش از یک میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کردند که در حساب وکالتی هرکدام‌شان، ۱۰۰ میلیون تومان پول بلوکه شده است.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

بر خلاف روزهای گذشته که قیمت پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ با هم‌دیگر تغییر می‌یافت؛ اما امروز پراید ۱۱۱ در همان قیمت ۳۵۵ میلیون تومان بدون تغییر مانده و پراید ۱۳۱، با حدود ۵ میلیون تومان کاهش، به ۳۴۰ میلیون رسید.

پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روز گذشته دو میلیون تومان کاهش قیمتی تجربه کرده بود، امروز هشتم خردادماه، با یک میلیون افزایش، به ۶۲۹ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا ۲۵ آبان - تابناک | TABNAK

پژو 207i دنده‌ای، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای گذشته کاهش چشم‌گیری تجربه کرده بود، همانند پژو پارس، با حدود ۴ میلیون تومان افزایش، به مبلغ ۶۵۹ میلیون تومان خرید و فروش شد.

اما شاید بتوان گفت که بیش‌ترین کاهش قیمت در خودروهای داخلی برای تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ بود. این خودرو با ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمتی نسبت به روز گذشته، به ۸۶۵ میلیون تومان رسید. دلیل کاهش ۱۰ میلیونی، شاید افزایش اندک قیمت آن در روز گذشته باشد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

امروز در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی نیز، روند آرام و بی‌تلاطمی تجربه کردیم.

ام وی ام X22 PRO که در روز گذشته با ۵۴ میلیون تومان کاهش به قیمت یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان رسیده بود، امروز با ۲۶ میلیون دیگر کاهش، به محدوده یک میلیارد تومان رسید.

جک J4 و جک S5 جزو محصولات مونتاژی محسوب می‌شوند که نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی تجربه نکردند. جک J4 در همان محدوده 880 میلیون و جک S5 در محدوده قیمتی یک میلیارد و 690 میلیون تومان معامله شد.

ریسپکت پرایم بهمن موتور که در روز گذشته کاهش قیمت ۷۰ میلیونی تجربه کرده بود، امروز نیز با ۱۶ میلیون دیگر کاهش،خود را به کانال یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان رساند.

فردا SX5 نیز که در روز گذشته افزایش قیمتی اندکی تجربه کرده بود، امروز با سه میلیون تومان دیگر افزایش، به قیمت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان معامله شد.

ایران خودرو پیش فروش ایران خودرو فروش فوق العاده ایران خودرو ثبت نام ایران خودرو قیمت ایران خودرو ایران خودرو ثبت نام سامانه ایران خودرو ایران خودرو سامانه یکپارچه خودرو ماشین ایران خودرو توقف تولید ایران خودرو قرعه کشی ایران خودرو فروش فوق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین