کد خبر: 68644 A

دربی| دربی تهران| دربی 101| داور دربی

داور دربی پرسپولیسی است؟! | ادعای جنجالی درباره داور دربی که لرزه بر تن استقلالی ها انداخت

داور دربی پرسپولیسی است؟! | ادعای جنجالی درباره داور دربی که لرزه بر تن استقلالی ها انداخت

در شرایطی که باشگاه استقلال خواستار استفاده از داور خارجی برای قضاوت دربی شده بود، فدراسیون فوتبال از اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی ۱۰۱ رونمایی کرد که این موضوع جنجال‌های فراوانی به پا کرده است.

ایران آرت: دربی تهران مهمترین فوتبال باشگاهی در ایران است که میان استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. این دو تیم تاکنون صد مسابقه در قالب دربی برگزار کرده اند که استقلال 26 برد و پرسپولیس 26 برد کسب کرده اند. همچنین 48 مسابقه دربی با نتیجه مساوی به پایان رسیده که در نوع خود عجیب و در سطح دربی های معتبر فوتبال جهان کم سابقه به نظر می رسد. صد و یکمین دربی در فینال جام حذفی برگزار می شود و بحث در مورد داور این مسابقه با حاشیه های مختلفی همراه بوده است. تازه ترین خبر درباره داور دربی را در ادامه از ایران آرت بخوانید. 

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه این هفته در دیدار فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

در شرایطی که باشگاه استقلال خواستار استفاده از داور خارجی برای قضاوت دربی شده بود، فدراسیون فوتبال امروز از اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی ۱۰۱ رونمایی کرد.

همچنین قرار است دو کمک داور اضافه پشت دروازه‌ها باشند تا اشتباهات داوری به حداقل برسد.

داور دربی 101 در فینال جام حذفی مشخص شد

اسامی داوران بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس به این شرح است:

داوران: اشکان خورشیدی، علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری، محمدحسین ترابیان

کمک داوران اضافه (پشت دروازه): محمدحسین زاهدی‌فر، سیدعلی اصغر مؤمنی

کمک داور ذخیره: محمد راهی

ناظر داوری: محمود رفیعی

ناظر ویژه داوری: علی خسروی

داور دربی 101 مشخص شد | خبرگزاری فارس

ادعای عجیب: داور دربی پرسپولیسی است!

ایران ورزشی نوشت: شاید کمیته داوران تصور می‌کرد با انتخاب اشکان خورشیدی به نوعی سبب آرامش استقلالی‌هایی شود که این روزها به شدت نگران داور دربی هستند، اما این تصمیم هم با نگرانی بسیاری از استقلالی‌ها همراه شده و بسیاری به سوابق پرسپولیسی اشکان خورشیدی اشاره می‌کنند ومعتقدند این داور به شدت طرفدار پرسپولیس است.

انتخاب اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی موجی از شگفتی را میان جامعه فوتبال ایران و حتی جامعه داوری به پا کرده است. در حالی که همگان منتظر انتخاب دکتر بیژن حیدری به عنوان داور دربی بودند، اما در نهایت اشکان خورشیدی به این سمت برگزیده شد.

داور دربی 101 مشخص شد | جنجال پرسپولیس و استقلال بر سر داور دربی | ایران آرت

شاید کمیته داوران تصور می‌کرد با انتخاب اشکان خورشیدی به نوعی سبب آرامش استقلالی‌هایی شود که این روزها به شدت نگران داور دربی هستند، اما این تصمیم هم با نگرانی بسیاری از استقلالی‌ها همراه شده و بسیاری به سوابق پرسپولیسی اشکان خورشیدی اشاره می‌کنند ومعتقدند این داور به شدت طرفدار پرسپولیس است.

حتی برخی هواداران استقلال در فضای مجازی به صحنه‌ای اشاره دارند که یحیی گل‌محمدی در یکی از بازی‌های لیگ برتر سر این داور فریاد می‌کشد، اما او به سادگی از کنار این موضوع می‌گذرد و حتی تصمیم خود را برمی‌گرداند. نگاه منفی نسبت به انتخاب اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی در اردوگاه استقلال اوج گرفته، اما به هر حال مسئولان این باشگاه در تلاشند بازیکنان و مربیان را بدون توجه به مسائل داوری راهی این میدان کنند تا شاید استقلال بتواند با شکست پرسپولیس جام قهرمانی را به دست آورد و انتقام دربی راهم بگیرد.

تکلیف داور دربی‌ ۱۰۱ رسماً مشخص شد

خوش یمنی خورشیدی داور دربی برای پرسپولیسی ها 

اشکان خورشیدی برای دومین مرتبه قضاوت دربی را برعهده خواهد داشت. در مسابقه قبلی این پرسپولیس بود که با یک گل پیروز از زمین خارج شد.

به گزارش ورزش‌ سه، دو تیم پرسپولیس تهران و استقلال تهران در روز چهارشنبه، دهم خرداد ماه از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی در دیدار نهایی جام حذفی در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که این بازی دومین تقابل دو تیم در فینال‌های جام حذفی به شمار می‌رود.  

از همین رو کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت این دیدار حساس را به اشکان خورشیدی داور 43ساله فوتبال ایران واگذار کرده است. علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری، محمدحسین ترابیان در این بازی حساس خورشیدی را همراهی خواهند کرد. 

خورشیدی  از سال ۱۳۷۶ داوری و قضاوت در بازی‌ها و مسابقات فوتبال را شروع کرده است‌. این داور در سال 1389 اولین قضاوت خود را در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انجام داده و 13 سال در سطح اول فوتبال ایران قضاوت می‌کند. وی از سال 2012 در لیست داوران بین المللی فوتبال ایران قرار دارد و این داور 43 ساله سابقه قضاوت در قاره آسیا را نیز در کارنامه خود دارد.  

تیم داوری دربی 101 مشخص شد | خبرگزاری ایلنا

خورشیدی تا پیش از این در شهرآورد هشتاد و چهارم پایتخت که با تساوی بدون گل دو تیم همراه بود، به عنوان داور چهارم بازی، حضور در دربی را تجربه کرده بود. اما این داور برای قضاوت در دربی نزدیک به 10 سال صبر کرد.   

این داور 43 ساله در شهرآورد نود در لیگ هجدهم در حالی برای نخستین بار قاضی بازی بود، که در پایان شاگردان برانکو ایووانکوویچ موفق شدند با تک گل احمد نوراللهی حریف خود را شکست دهند تا راه را برای قهرمانی خود هموار سازند.

تنها صحنه مشکوک در این بازی در جایی رخ داد که خورشیدی با سرنگون شدن منشا درون محوطه جریمه پرسپولیس به سود آبی پوشان پایتخت اعلام پنالتی کرد که فرشید اسماعیلی این موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد تا استقلال در تنها بازی که خورشیدی داور شهرآورد بود برابر حریف سنتی خود شکست بخورد. 

نکته جالب توجه در خصوص انتخاب خورشیدی به عنوان داور شهر آورد صد و یکم آنجاست که وی در این فصل در هیچ یک از بازی‌های پرسپولیس و استقلال داور بازی نبوده است.  

حالا باید دید این داور در دومین تجربه قضاوت خود در شهرآورد باز هم برای پرسپولیس خوش یمن خواهد بود یا این بار استقلال موفق خواهد شد پرسپولیس را شکست دهد.

دربی دربی تهران دربی استقلال دربی پرسپولیس داور دربی دربی 101 دربی جام حذفی دربی فینال جام حذفی دربی استقلال و پرسپولیس دربی پرسپولیس و استقلال دربی شهرآورد تهران شهرآورد تهران داور دربی اشکان خورشیدی اشکان خورشیدی داور دربی
نظرات خوانندگان
  • پژمان
    پاسخ

    یعنی کمیته داوران با این انتخاب هاشون فوتبال این‌ مملکت رو به نابودی کشوندن..
    داور بعد از بازی تو جشن قهرمانی تیم پرسپولیس شرکت کرد.....
    خجالت آور نیست؟؟؟؟؟

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین