کد خبر: 68666 A

دربی

پس از دربی 101 بلافاصله منتظر دربی 102 باشید! | جدال مجدد پرسپولیس و استقلال در دربی سوپرکاپ

پس از دربی 101 بلافاصله منتظر دربی 102 باشید! | جدال مجدد پرسپولیس و استقلال در دربی سوپرکاپ

دربی شماره 101 امروز چهارشنبه 10 خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار شود و نکته جالب احتمال تکرار دربی در فاصله بسیار کوتاهی پس از این مسابقه است.

ایران آرت: دربی تهران مهمترین فوتبال باشگاهی در ایران است که میان استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. این دو تیم تاکنون صد مسابقه در قالب دربی برگزار کرده اند که استقلال 26 برد و پرسپولیس 26 برد کسب کرده اند. همچنین 48 مسابقه دربی با نتیجه مساوی به پایان رسیده که در نوع خود عجیب و در سطح دربی های معتبر فوتبال جهان کم سابقه به نظر می رسد. صد و یکمین دربی در فینال جام حذفی برگزار می شود و حواشی آن از همین حالا آغاز شده است. تازه ترین خبر درباره  دربی را در ادامه از ایران آرت بخوانید. 

در صورت برد استقلال در بازی روز چهارشنبه دربی در ماه های پیش رو و حتی شاید پیش از شروع لیگ برتر در قالب سوپر جام تکرار شود.برد استقلال، دربی را تکرار می کند! 

در صورتی که در بازی روز چهارشنبه پرسپولیس پیروز و قهرمان شود بازی سوپر جام برگزار نمی‌شود، چون هم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده است و هم قهرمان جام حذفی و طبق قانون بازی سوپر جام برگزار نمی شود. اما اگر در بازی چهارشنبه شب استقلال برنده شود، این تیم به عنوان قهرمان جام حذفی در سوپر جام با پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر بازی خواهد کرد.

فصل گذشته سوپر جام بین استقلال قهرمان لیگ برتر و نساجی قهرمان جام حذفی در کرمان و بعد از هفته یازدهم برگزار شد که تیم استقلال با گل امیر ارسلان مطهری تیم مازنی را یک بر صفر شکست داد و قهرمان شد. این بار بر اساس خبرهای رسیده از سازمان لیگ، این سازمان تلاش خواهد کرد، بازی سوپر جام را یک هفته پیش از شروع بازی‌های لیگ برتر که احتمالا 10 یا 11 مرداد ماه خواهد بود، برگزار کند.

متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها هنوز زمان برگزاری سوپر جام در تقویم فوتبال ایران نهایی نشده است و سازمان لیگ بعد از نظر خواهی از تیم‌های قهرمان این مسابقه را برگزار می‌کند. طبیعتا زمانی برگزاری این مسابقه به خود نظم می‌گیرد که در تقویم فوتبال ایران گنجانده شده و یا به عبارت ساده تر سازمان لیگ تقویم برگزاری این بازی را نهایی کند. به طور مثال بگوید؛ هر فصل سوپر جام یک هفته پیش از شروع بازی های لیگ برتر برگزار می شود.

دربی

ترکیب پرسپولیس در دربی فینال جام حذفی

تیم پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال خواهد رفت که در این بازی هیچ بازیکن محرومی ندارد و تنها در غیاب لئاندرو پریرا به مصاف حریف خواهد رفت تا یحیی گل‌محمدی ترکیب نسبتا کاملی از بازیکنان بزرگسال و چند نفر از امید و جوانان را در اختیار داشته باشد.

با این حال نکته مهم در مورد ترکیب پرسپولیس این است که یحیی در سال جدید تغییرات زیادی را در ترکیب ایجاد نکرده و تقریبا می‌تواند نفرات اصلی او برای بازی با استقلال را حدس زد. شاید حدس دشوار در مورد لیست 20 نفره سرخپوشان برای بازی باشد که احتمالا علاوه بر سیامک نعمتی، یکی از مهاجمان این تیم خارج از لیست خواهد بود.

در مجموع یحیی احتمالا علیرضا بیرانوند را در درون دروازه خواهد داشت و در مقابل او گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافعان مرکزی هستند. علی نعمتی در سمت چپ به ثبات رسیده، دانیال در سمت راست درخشیده، سرلک در هافبک دفاعی مهره موثر است و سروش این روزها به بازیساز اصلی تبدیل شده. سعید صادقی و مهدی ترابی هافبک کناری‌های پرسپولیس هستند و در خط حمله وحید امیری و عیسی آل‌کثیر، بازیکنان موردنظر یحیی به شمار می‌روند.

ترکیب پرسپولیس برای دربی 100 مشخص شد | خبرگزاری فارس

اینجا نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس بررسی می‌شوند:

علیرضا بیرانوند

دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس و تیم‌ملی در اولین فصل بازگشت به قفس توری قرمزها، عملکرد درخشانی داشته و به زعم بسیاری از پیشکسوتان این تیم، مهره کلیدی یحیی برای برد در دربی محسوب می‌شود. بیرانوند 18 کلین‌شیت در لیگ برتر داشته و دستکش طلایی را تصاحب کرده اما جالب است بدانید تاکنون در جام حذفی نتوانسته کلین‌شیت کند.

گئورگی گولسیانی

مدافع گرجستانی قرمزها این فصل با ... دقیقه حضور در ترکیب پرسپولیس، باثبات‌ترین بازیکن قرمزها بعد از بیرانوند بوده است. گئورگی در کمال تعجب و به واسطه عملکرد خوب در پنالتی، بهترین گلزن این فصل قرمزها به حساب می‌آید. او همچنین دو گل به استقلال در بازی رفت زد اما چیزی که او را متمایز می‌کند، وجه تدافعی اوست که این بازیکن را در زمره مدافعان درخشان قرار می‌دهد.

مرتضی پورعلی‌گنجی

پورعلی به عنوان ستاره نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس پیوست و به خصوص در 9 بازی اخیر، ستاره تمام عیار خط دفاعی پرسپولیس بوده است. مرتضی با هوش بالا و توانایی ویژه، یک مدافع کامل برای پرسپولیس محسوب می‌شود که کم اشتباه و پرتلاش، در خط دفاعی این تیم می‌درخشد و حالا برای سومین بار باید مهاجمان بهترین خط حمله لیگ برتر را کنترل کند.

دربی

دانیال اسماعیلی‌فر

دانیال با شش پاس گل، دومین گلساز برتر این فصل لیگ بیست و سوم است. او در دربی قبلی جدال جذابی با مهدی قایدی داشت و حالا تقابلش با ستاره استقلال، جذاب و تماشایی خواهد بود. بسیاری بر این عقیده هستند که اگر اسماعیلی‌فر موفق به کنترل قایدی شود، پرسپولیس گام بلند برای قهرمانی در جام حذفی را برخواهد داشت.

علی نعمتی

مدافع چپ‌پای پرسپولیس، این فصل فراز و نشیب زیادی داشته اما حالا تبدیل به مهره موردنظر یحیی شده و خیال او را از سمت چپ راحت کرده تا امیری را به خط حمله بفرستد. نعمتی در دربی قبلی درخشان و پرتلاش ظاهر شد و حالا امیدوار است علاوه بر عملکرد خوب در دفاع، همچون شهرآورد 98 دروازه حریف سنتی را هم باز کند.

میلاد سرلک

سرلک این فصل 26 بار برای پرسپولیس به میدان رفته تا یکی از بازیکنان باثبات تیم یحیی گل‌محمدی باشد. سرلک نبض خط مرکزی پرسپولیس را در اختیار دارد و یک مهره کلیدی در تیم یحیاست. باتوجه به پایان قرارداد، شاید این آخرین بازی سرلک باشد و او امیدوار است در این بازی به پیروزی و قهرمانی برسد.

سروش رفیعی

هافبک شماره 7 سرخپوشان در تمام بازی‌های امسال فیکس بوده و شاید یکی از عوامل تحول بنیادین در تیم پرسپولیس نیز باشد. وجه بازیسازی سروش، نمایش پرسپولیس را به آرامش و تعادل خاصی رسانده است. او علاوه بر این وجه، تلاش کرده به دفاع نیز اضافه شود و دوندگی خود را بالا ببرد. پرسپولیس امیدوار است سروش در آخرین بازی فصل هم همچون سایر بازیهای امسال، درخشان باشد.

دربی

سعید صادقی

آخرین گل پرسپولیس با پاس گل او به ثمر رسید. صادقی یک مهره خطرناک، سرعتی و تکنیکی در لیگ بیست و دوم بوده و توانسته جلوتر از سیامک نعمتی و امید عالیشاه، جایگاه خود در ترکیب اصلی را پیدا کند. فراموش نکنید پرسپولیس او را در یک دوئل نقل و انتقالاتی به خدمت گرفت و حالا زمانی است که سعید ارزش های خود را بیشتر به نمایش بگذارد.

مهدی ترابی

ترابی موثرترین بازیکن این فصل پرسپولیس بوده است. ترابی در بازی قبلی یک پنالتی گرفت و در صحنه گل دوم نیز اثرگذار بود. او که شاید بتوان لقب فوق ستاره را برایش اطلاق کرد، در دربی قبلی پاس گل مهم را به عیسی داد و حالا باید دید در این دربی چه خواهد کرد.

او 7 گل تاکنون برای پرسپولیس به ثمر رسانده اما شاید حالا زمان گل دربی فرا رسیده باشد.

وحید امیری

رهبر و کاپیتان داخل زمین پرسپولیس، کسی نیست جز بازیکنی که شماره 19. امیری به جز مدتی که به دلیل جراحی از زمین دور بود، مهره اصلی پرسپولیس بوده است. او در پست دفاع چپ، هافبک چپ و مهاجم بازی کرده و حالا در نقش پشت مهاجم، کارآمدترین بازیکن ممکن برای پرسپولیس به شمار می‌رود.

عیسی آل‌کثیر

عیسی زننده گل سوم پرسپولیس در دیدار با هوادار است. جالب اینکه مهاجم جنوبی سرخپوشان در دو بازی دیگر جام حذفی برابر گل‌گهر و سپاهان هم موفق به گلزنی شده تا برترین گلزن سرخپوشان در این مسابقات باشد. او حالا آماده است تا سومین گل خود در دربی را هم بزند.

ترکیب استقلال در دربی فینال جام حذفی

ترکیب استقلال در دربی حذفی به نسبت دربی دور برگشت سه تغییر احتمالی خواهد داشت.

دیدار پایانی جام حذفی این فصل چهارشنبه هفته جاری از ساعت 19:45 با سوت اشکان خورشیدی در استادیوم آزادی آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد ریکاردو ساپینتو با سه تغییر احتمالی تیمش را راهی میدان خواهد کرد.

اولین تغییر در قلب خط دفاعی است. محمد حسین مرادمند در کنار رافائل سیلوا. مرادمند در بازگشت دوباره به ترکیب تیم آبی نشان داد، چه مهره موثری می‌تواند برای استقلال در خط دفاعی باشد. او در بازی با مس رفسنجان و تراکتور علاوه بر نمایش خوب در خط دفاعی 2 گل هم زد تا نشان دهد، می‌تواند به تیم در فاز تهاجمی هم کمک کند. به خصوص در فاز دفاعی. البته که عارف غلامی هم با کمی مصدومیت مواجه است و دیروز نتوانست آخرین جلسه تمرین تاکتیکی تیم را به پایان ببرد.

احتمالی | ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس در دربی 100 | سرخ نیوز

دیگر بازیکنی که به نظر از ابتدا در ترکیب تیم استقلال به میدان می‌آید، صالح حردانی است. مدافع راست استقلال که بعد از مصدومیت کوین یامگا به بازیکن ثابت استقلال تبدیل شده است. کوین در روزهای اخیر با وجود حضور در تمرین استقلال نشان داد، هنوز شرایط بازی پیدا نکرده و تنها به تهران سفر کرده تا در روزهای پایانی این فصل و بازی نهایی جام حذفی در کنار تیمش باشد. دیگر تغییر احتمالی تیم استقلال برای دربی روز چهارشنبه حضور امیر ارسلان مطهری در ترکیب ثابت تیم است. او در بازی برگشت دو تیم در هفته بیست و هفتم به عنوان مهره جانشین به میدان آمد اما بعد از این بازی ریکاردو ساپینتو یک بار دیگر به این نتیجه رسید، امیر ارسلان مطهری برای شروع بهترین گزینه در خط حمله استقلال است. کما اینکه بعد از دربی در همه بازی‌های استقلال از ابتدا به میدان آمد.

دربی وریا غفوری دربی دربی وریا غفوری وریا غفوری دربی تهران علیرضا بیرانوند دربی مهدی قائدی دربی دربی استقلال دربی پرسپولیس داور دربی دربی 101 دربی جام حذفی دربی فینال جام حذفی دربی استقلال و پرسپولیس دربی پرسپولیس و استقلال دربی شهرآورد تهران شهرآورد تهران داور دربی اشکان خورشیدی اشکان خورشیدی داور دربی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین