کد خبر: 68645 A

دربی| دربی تهران| دربی 101| دربی پرسپولیس و استقلال

علیرضا بیرانوند و مهدی قائدی در دربی از خجالت هم در می آیند | جنگ بیرانوند و قائدی در دربی 101

علیرضا بیرانوند و مهدی قائدی در دربی از خجالت هم در می آیند | جنگ بیرانوند و قائدی در دربی 101

بیرانوند پس از بازی قبلی مقابل هوادار، در میکسدزون نیز خطاب به مهدی قایدی و هرچند به شوخی، جملاتی را بیان کرد که شاید انگیزه ستاره استقلال را برای این بازی بیشتر کرده باشد.

ایران آرت: دربی تهران مهمترین فوتبال باشگاهی در ایران است که میان استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. این دو تیم تاکنون صد مسابقه در قالب دربی برگزار کرده اند که استقلال 26 برد و پرسپولیس 26 برد کسب کرده اند. همچنین 48 مسابقه دربی با نتیجه مساوی به پایان رسیده که در نوع خود عجیب و در سطح دربی های معتبر فوتبال جهان کم سابقه به نظر می رسد. صد و یکمین دربی در فینال جام حذفی برگزار می شود و حواشی آن از همین حالا آغاز شده است. تازه ترین خبر درباره  دربی را در ادامه از ایران آرت بخوانید. 

علیرضا بیرانوند سومین دروازه‌بان برتر شهرآورد پایتخت است. او شش بار دروازه خود را بسته نگه داشته و اگر تا پایان قراردادش ۴ بار دیگر موفق به این کار شود، بالاتر از عابدزاده و رحمتی، بهترین در تاریخ خواهد شد.

او همچنین با دو سیو پنالتی، بهترین آمار را دارد اما برای اینکه رکورد خود را انفرادی کند، باید یک پنالتی دیگر در جریان بازی از استقلالی‌ها بگیرد.

با این حال بیرانوند فراتر از رکورد و آمار، این دربی چهره مورد توجه زمین خواهد بود. از یک سو حمایت ویژه پیشکسوتان پرسپولیس و اعتباری که به این دروازه‌بان دادند و از سوی دیگر اتفاقات شهرآورد قبلی، باعث شده تا گلر شماره یک پرسپولیس و تیم‌ملی، این بار ذره‌بین رسانه‌ها، هواداران و فوتبالیست‌های سابق را روی خود ببیند.

بیرانوند بعد از دربی قبلی، خوشحالی جالب و چه بسا عجیبی را انجام داد که با واکنش‌هایی در اردوی رقیب همراه شد و حتی وعده انتقام را هم متوجه خود دید.

او پس از بازی قبلی مقابل هوادار، در میکسدزون نیز خطاب به مهدی قایدی و هرچند به شوخی، جملاتی را بیان کرد که شاید انگیزه ستاره استقلال را برای این بازی بیشتر کرده باشد.

به هر حال بیرانوند باید خود را آماده سخت‌ترین بازی فصل کند. این دشوارترین کلین‌شیت او خواهد بود.

جریمه نقدی برای تیم های استقلال و پرسپولیس؛ محرومیت تعلیقی برای قایدی و بیرانوند

کری خواندن بیرانوند برای سرمربی استقلال: برای دربی داور پرتقالی بیاورید!

علیرضا بیرانوند کری خوانی برای دربی 101 را از خیلی وقت پیش آغاز کرده است.

او پیش از پیروزی برابر هوادار در نیمه نهایی جام حذفی در واکنش به اعتراض استقلالی ها به داوری و درخواست آنها برای آوردن داور خارجی گفت: ما می‌خواهیم بازی کنیم. خودمان را برای هر چیزی آماده کرده‌ایم. می‌جنگیم برای قهرمانی و تمام وجودمان را برای این پیراهن و هوادارانش می‌گذاریم و شکی نداریم که با روحیه و انگیزه و تمرکزی که داریم موفق خواهیم شد. آقای ساپینتو هم ناراحت نباشد و اگر دوست دارد داور پرتغالی بیاورد و ما به خودمان شک نداریم و می‌جنگیم برای خوشحالی هواداران.

مهدی قائدی، بیرانوند را 7 تایی کرد، سردار را 4 تایی! | طرفداری

مهدی قائدی در دربی 101 مهار می شود؟

استقلال به لحاظ مهره‌ای اگر سرتر از پرسپولیس نباشد، در جایگاه نازل‌تری نسبت به این تیم هم قرار ندارد. برخی بازیکنان استقلال به لحاظ تأثیرگذاری شانه به شانه سرخ‌ها هستند، برخی حتی بالاتر و شاید معدود بازیکنانی باشند که نسبت به هم پست‌های خود در تیم رقیب اندکی احساس ضعف کنند که اگر تاکتیک تیمی بدرستی اجرا شود حتی همین قلیل بازیکنان که نسبت به هم‌پست‌های خود در تیم رقیب عقب‌ترند، می‌توانند در قالب تیمی نمایش مطلوبی را از خود به‌جا بگذارند و به درجه بالایی از اثرگذاری برسند.

به گزارش اندیشه معاصر، میان بازیکنان استقلال، اما مهدی قایدی از بعد فنی یک سر و گردن بالاتر از دیگر بازیکنان است و به همین دلیل او در فاز هجومی تبدیل به تکیه‌گاه فنی استقلال شده است. در بازی‌های اخیر مهدی قایدی به عالی‌ترین شکل ممکن نقش خود را به‌عنوان یک بازیکن طراح و گلزن در استقلال پیاده کرده که مؤید آن نمایش فوق‌العاده او مقابل تراکتور است.

در واقع قایدی اساس حملات استقلال محسوب می‌شود و اگر چنین بازیکنی از کار نیفتد، شانس استقلال برای پیروزی و غلبه بر حریف بسیار بالا خواهد بود.

مهندس راهسازی دربی؛ قائدی استاد تونل! | ورزش سه

در دربی ۱۰۰، اما یحیی گل‌محمدی دقیقاً دست گذاشت روی نقطه قوت استقلال و با مهار منطقه‌ای مهدی قایدی به کلی استقلال را در خط حمله از نفس انداخت. حربه یحیی در آن بازی چسباندن دانیال اسماعیلی‌فر به قایدی بود. در عین حال سرمربی پرسپولیس از گولسیانی نیز خواسته بود نزدیک به اسماعیلی‌فر بازی کند تا احیاناً اگر دانیال روی دریبل‌های قایدی جا ماند، گولسیانی بتواند در نقش پوشش‌دهنده قایدی را مهار کند و مانع از موقعیت‌سازی یا گلزنی این بازیکن شود.

در تمام ۹۰ دقیقه دربی ۱۰۰ مهدی قایدی به جز یک مورد، در بند مدافعان پرسپولیس بود و یارگیری نقطه به نقطه با او موجب شد استقلال عملاً همه شانس‌هایش را برای پیروزی در دربی از کف بدهد. قایدی مهر‌ه‌ای است که ریکاردو ساپینتو برای باز کردن گره خط دفاع حریف به‌شدت روی او حساب می‌کند و دیگر بازیکنان گرایش قابل‌توجهی به محوریت قرار دادن او در فاز هجومی دارند و به طور مشهود زمانی که بازیکنان صاحب توپ می‌شوند در تلاشند قایدی را راه بیندازند تا شانس گلزنی استقلال بالا برود.

در دربی ۱۰۱ نیز یحیی گل‌محمدی به‌دنبال مهار مهدی قایدی خواهد بود. او باز هم با همان حربه‌ای که در دربی ۱۰۰ پیش گرفت به‌دنبال از کار انداختن بازیکن ریزنقش استقلال خواهد رفت تا شانس پیروزی‌اش را بالا ببرد. با توجه به اینکه از اردوگاه سرخ خبر می‌رسد که گل‌محمدی در حال برنامه‌ریزی تازه برای مهار قایدی است، این سؤال به وجود می‌آید که ریکاردو ساپینتو برای عبور از این ترفند چه نقشه‌ای در سر خواهد داشت؟ آیا او می‌تواند با ظرفیت‌شناسی صحیح و انتخاب روش مناسب اقبال استقلال را برای پیروزی در این بازی بالا ببرد و طوری برنامه‌ریزی کند که اگر قایدی مهار شد، دیگر بازیکنان بتوانند از لایه‌های دفاعی پرسپولیس عبور کنند؟

گرچه ساپینتو در حالی همزمان باید برای اختلال در چنین مکانیزمی، خود نیز برنامه منسجمی برای مهار تکنیکی‌هایی همچون ترابی، امیری و صادقی داشته باشد، اما تردیدی نباید داشت که اگر سرمربی استقلال نتواند راه حل مناسبی برای رودست زدن به ترفند‌های تاکتیکی یحیی بیابد، شانس استقلال برای عبور از پرسپولیس به حداقل خواهد رسید و چه بسا بار دیگر نتیجه‌ای رقم بخورد که باب میل هیچ یک از هواداران نباشد.

در عین حال لازم است سرمربی استقلال با جدیت تک‌محوری در خط حمله تیمش را خنثی کرده و برای دیگر بازیکنان نیز شرح وظایف هجومی تعیین کند. محمد محبی، آرش رضاوند و حتی ارسلان مطهری می‌توانند در صورت تفهیم درست تاکتیکی به مدد ساپینتو بیایند تا اگر قایدی بار دیگر در بند مدافعان پرسپولیس قرار گرفت، آن‌ها گره‌های به جا مانده در خط دفاع حریف را باز کنند و مانع از ناکامی استقلال در این میدان شوند.

دربی دربی تهران علیرضا بیرانوند دربی مهدی قائدی دربی دربی استقلال دربی پرسپولیس داور دربی دربی 101 دربی جام حذفی دربی فینال جام حذفی دربی استقلال و پرسپولیس دربی پرسپولیس و استقلال دربی شهرآورد تهران شهرآورد تهران داور دربی اشکان خورشیدی اشکان خورشیدی داور دربی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین