کد خبر: 70248 A

استقلال

رکورد هزارتایی استقلال در لیگ برتر | گل تاریخی استقلال را کدام بازیکن می‌زند؟ | ماجرای سه گل جنجالی

رکورد هزارتایی استقلال در لیگ برتر | گل تاریخی استقلال را کدام بازیکن می‌زند؟ | ماجرای سه گل جنجالی

ایران آرت: استقلال در دومین بازی خود در فصل جاری فرصت دستیابی به رکورد هزار گل زده در تاریخ لیگ برتر را از دست داد تا در بازی (های) آینده به این مهم دست یابد.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت به احتمال زیاد اولین تیم تاریخ لیگ برتر لقب خواهند گرفت که از مرز هزار گل زده در این رقابت‌ها عبور می کنند. در جدول رده‌بندی کلی این رقابت‌ها، استقلال تا کنون 999 گل زده به نام خود ثبت کرده و تنها یک گل با رسیدن به این رکورد جالب توجه فاصله دارد. 

996 بار عبور توپ از خط دروازه

با توجه به جدول رقابت‌های لیگ برتر، استقلال در 674 بازی موفق به ثبت 999 گل زده شده و تنها یک گل تا هزار تایی شدن فاصله دارد. اما آنچه در مستطیل سبز و در زمین فوتبال رخ داده، متفاوت از این آمار است؛ در بازی‌های استقلال تاکنون 996 بار توپ به سود این تیم از خط دروازه حریف عبور کرده و داور اعلام به سود استقلال اعلام گل کرده است. بسیاری از رسانه‌های ورزشی هم تعداد گل‌های زده این تیم را همان 999 اعلام می‌کنند اما دلیل وجود اختلاف 3 گله چیست؟

دلیل وجود اختلاف 3 گل چیست؟

استقلال تهران در دوره بیست‌ویکم لیگ برتر در دیدار رفت برابر گل‌گهر سیرجان به تساوی بدون گل دست یافت. پس از پایان این بازی، باشگاه استقلال نسبت به حضور اریک باگناما بوکوم بازیکن گابنی حریف به کمیته انضباطی شکایت کرد. شکایت استقلال حاکی از آن بود که این بازیکن که طبق قانون باید حداقل 4 بازی در تیم ملی بزرگسالان کشورش داشته باشد، از این شرایط برخوردار نیست. در نهایت رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به سود سه تیم سپاهان، پیکان و استقلال اعلام شد و نتیجه بازی گل‌گهر برابر این سه تیم، 3 بر صفر به سود حریفان ثبت شد. برد 3 بر صفر با رأی کمیته انضباطی باعث شد تا با وجودی که این تیم در میدان مسابقه 996 گل به ثمر رسانده، اما در جدول مسابقات 999 گل به نام این تیم ثبت شده باشد. 

گلزن تاریخ‌ساز استقلال کدام بازیکن خواهد بود؟

در دقیقه 84 بازی استقلال برابر ملوان، در حالی‌که محمدحسین اکبرمنادی از دروازه خود خارج شده بود، توپ به آرمان رمضانی و در ادامه به مهرداد محمدی رسید؛ محمدی در حالی‌که تنها دو مدافع ملوان را پیش روی خود داشت، می‌توانست اولین گل خود و در واقع هزارمین گل لیگ برتری استقلال را به‌ثمر برساند اما ضربه او توسط ملوانی‌ها دفع شد تا این فرصت طلایی برای او از دست برود. 

اما علاوه بر مهرداد محمدی، بازیکنان دیگری هم هستند که می‌توانند زننده هزارمین گل استقلال در ادوار مختلف لیگ برتر لقب بگیرند. امیرارسلان مطهری که به نظر می‌رسد در فصل جاری بار اصلی خط حمله استقلال به دوش او خواهد بود و در هفته اول هم توانست با یک ضربه سر زیبا دروازه صنعت‌نفت آبادان را باز کند، در صورت حضور در برابر سپاهان شانس زیادی برای زدن هزارمین گل استقلال خواهد شد. 

آرش رضاوند هم دیگر بازیکنی است که در 2 بازی ابتدایی فصل عملکرد خوبی برای تیمش داشته و زننده اولین گل استقلال در این فصل است، در دیدار با ملوان در چندین موقعیت به سمت دروازه این تیم شوت‌زنی کرد که توپ‌های این بازیکن راهی به دروازه نداشت اما نمایش خوب او بیانگر آن است که میتواند در نقش گلزن بعدی استقلال ظاهر شود. 

محمدحسین مرادمند که آخرین گل فصل گذشته استقلال را در آخرین ثانیه‌های فینال جام حذفی وارد دروازه پرسپولیس کرد و در دیدار برابر ملوان هم تک گل سه امتیازی تیمش را به‌ثمر رساند، به مهره ارزشمندی در ضربات شروع مجدد بدل شده و می‌تواند روی این توپ‌ها خطرناک ظاهر شده و باز هم گلزنی کند. 

اما زیبایی فوتبال به اتفاقاتی است که هرگز قابل پیش‌بینی نیستند؛ چه بسا شاید زننده هزارمین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر، از بین بازیکنانی باشد که کمتر آن‌ها را در نقش گلزن مشاهده کردیم، یا کمتر به بازی گرفته می‌شوند. پیش‌بینی شما درباره نام بازیکن زننده هزارمین گل استقلال در ادوار لیگ برتر چیست؟

 

استقلال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین