کد خبر: 62532 A

پیتر جکسون استودیوی جلوه‌های ویژه‌اش را به یک شرکت تولید بازی‌های ویدیویی فروخت

پیتر جکسون استودیوی جلوه‌های ویژه‌اش را به یک شرکت تولید بازی‌های ویدیویی فروخت

استودیویی که جلوه‌های ویژه تعدادی از بزرگ‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخ را ساخته حالا به یک شرکت تولید بازی‌های ویدیویی فروخته شده است.

 ایران آ رت: استودیوی جلوه‌های ویژه تاسیس شده توسط پیتر جکسون که تا به حال پشت پروژه‌های عظیمی از جمله «ارباب حلقه‌ها» و «بازی تاج و تخت» بوده به قیمت بیش از ۱.۶ میلیارد دلار فروخته شده که می‌تواند ضربه‌ای دیگر به صنعت فیلم و تلویزیون نیوزیلند باشد.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، شرکت ویتا دیجیتال طبق یک قرارداد ترکیبی نقدی و فروش سهام به ارزش ۱.۶۳ میلیارد دلار به شرکت تولید بازی‌های کامپیوتری آمریکایی یونیتی سافت‌ور فروخته شده است.

این اتفاق تنها چند ماه پس از این افتاده که آمازون در تصمیمی تعجب‌برانگیز گفت می‌خواهد پروژه ساخت اقتباسی تلویزیونی از «ارباب حلقه‌ها» جی‌آرآر تولکین به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را تنها پس از فیلمبرداری یک فصل از نیوزیلند به بریتانیا منتقل کند.

شرکت یونیتی گفت ابزارهای جلوه‌های ویژه‌ای که توسط ویتا دیجیتال خلق شده‌اند و مسئول خلق شخصیت‌ها و صحنه‌های «آواتار»، «زن شگفت انگیز» و «سیاره میمون‌ها» بوده‌اند حالا «دموکراتیزه» می‌شوند و در اختیار میلیون‌ها خالق و هنرمند در سراسر جهان قرار می‌گیرند.

پیتر جکسون در بیانیه‌ای گفت: ابزارهای ویتا دیجیتال امکانات نامحدودی به ما دادند تا به دنیاها و مخلوقانی جان ببخشیم که در تصورات‌مان زندگی می‌کردند. با هم، یونیتی و ویتا دیجیتال می‌توانند راهی برای هنرمندان از تمام صنایع باز کنند تا بتوانند از این ابزارهای به شدت خلاقانه و قدرتمند بهره ببرند.

یونیتی همچنین گفته ابزارهای ویتا دیجیتال که مسئول خلق شخصیت گالوم در «ارباب حلقه‌ها» و همچنین جلوه‌های «بیوه سیاه» و «جوخه خودکشی» بوده‌اند داخل پلتفرم خودش یکپارچه‌سازی می‌شوند و برای توسعه بازی‌های ویدیویی و واقعی‌تر کردن آن‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یونیتی گفته ۲۷۵ نفر از مهندسان ویتا دیجیتال که مرکز آن واقع در ولینگتون است را به جمع نیروهای کاری خودش استفاده می‌کند. با این حال این قرارداد می‌تواند یک ضربه دیگر به صنعت پرکار فیلم و تلویزیون نیوزیلند باشد که مالکیت یکی از بزرگ‌ترین بازیگران خود در این عرصه را از دست داده است.

جکسون این شرکت را در سال ۱۹۹۳ برای خلق جلوه‌ای ویژه «مخلوقات بهشتی» تاسیس کرد. از دیگر سهامداران آن می‌توان از همسرش فرن والش، پرم آکاراجو مدیر شرکت و شان پارکر موسس شرکت نپستر نام برد.

 

پیتر جکسون بازی تاج و تخت ارباب حلقه‌ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین