کد خبر: 10224 A

تابلوی ۷۰ میلیونی که مثل آب خوردن دزدیده شد/ بهرام دبیری از واقعه‌ای عجیب می‌گوید

تابلوی ۷۰ میلیونی که مثل آب خوردن دزدیده شد/ بهرام دبیری از واقعه‌ای عجیب می‌گوید

دبیری معتقد است که سهل انگاری گالری دار باعث به سرقت رفتن این تابلو شده است.

ایران‌آرت: یکی از آثار بهرام دبیری با عنوان «آناهیتا، الهه باران» از مقابل در کارگاهش به سرقت رفت. او در توضیح این واقعه گفت: مدیر یک گالری تازه تأسیس از من خواست تا یکی از آثارم را برای شرکت در یک نمایشگاه گروهی به امانت بسپارم و من هم تابلو «آناهیتا، الهه باران» را که سال ۸۴ کار کرده بودم در اختیار این گالری گذاشتم. دو هفته پیش نمایشگاه به پایان رسید و بعد از آن که برای بازگرداندن تابلو با مدیر گالری تماس گرفتم، خانم گالری دار، این تابلو ۱۳۰ در ۱۸۰ سانتی متری را به وانت باری می سپارد که هیچ گونه اطلاعی از چگونگی حمل و تحویل آن نداشت. همین راننده جلوی در کارگاهم برای مطلع کردن ما به داخل ساختمان آمد و در این فاصله کوتاه چند دقیقه ای که به سمت وانت برگشت، اثری از تابلو نبود.

وی افزود: این تابلو حدود ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد و سرقت آن با این ابعاد بزرگ، در این مدت کوتاه کمی مساله را پیچیده می کند.

دبیری همچنین گفت: با خانم گالری‌دار تماس گرفتم و ماجرا را توضیح دادم و ایشان معتقد است که تابلو را تحویل داده و دزدیده شدن آن ربطی به او ندارد.

این هنرمند نقاش درباره پیگیری این موضوع از مراجع قانونی توضیح داد: یادداشتی برای آقای ملانوروزی ارسال کردم و ایشان هم قول پیگیری دادند، اما تصمیم گرفتم خودم هم از طریق رسانه ها و فضای مجازی این موضوع را اطلاع رسانی کنم تا مدیران گالری های تازه تأسیس چگونگی رفتار با اثر هنری و یک هنرمند را یاد بگیرند.

دبیری معتقد است که سهل انگاری گالری دار و سپردن تابلو هنری به یک راننده وانت که هیچ آشنایی نسبت به اثر هنری و قیمتی بودن آن ندارد، باعث به سرقت رفتن این تابلو شده است.

وی در گفت و گو با مهر تاکید کرد: وانت بار متعلق به پیک بادپا ست و قیمتی بودن تابلو را به اطلاع راننده نرسانده بود تا بتوان در صورت خسارت از امکان بیمه آن استفاده کرد.

 

بهرام دبیری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین