کد خبر: 11037 A

33 سال پس از درگذشت آثار رئیس هنرستان تجسمی در گالری ویستا

33 سال پس از درگذشت آثار رئیس هنرستان تجسمی در گالری ویستا

نقاشی ها و مجسمه های زنده یاد اصغر محمدی 33 سال پس از درگذشتش در گالری ویستا به تماشا درمی آید.

ایران آرت : این نخستین نمایشگاه انفرادی او محسوب می شود که با ارائه 25 نقاشی و مجسمه،  جهان بینی و روند کاری او را به تماشا می گذارد.

سرور محمدی، خواهر این هنرمند فقید در این باره گفته است:" از سال 63 که برادرم فوت کرد، آثار وی را با عشق نگهداری کردم زیرا این آثار برای من به‌اندازه فرزندانم باارزش هستند اما از آن‌جایی‌که من اصغر محمدی را یک هنرمند مردمی می‌دانم طی این سال‌ها سعی کرده‌ام که همواره آثار وی را در نمایشگاه‌های جمعی از جمله موزه هنرهای به نمایش بگذارم تا دوستداران وی بتوانند از این آثار بهره‌مند شوند."

وی افزود:" هیچگاه آثار او را برای فروش ارائه نکردم اما از آن‌جایی‌که نگهداری این آثار به دلایل امنیتی برای من سخت شده است، قصد دارم که در نخستین نمایشگاه انفرادی که پس از فوت ناگهانی برادرم در سال 1363 گالری ویستا برگزار می شود این آثار را برای فروش ارائه کنم."

IMG_20171002_130429

اصغر محمدی، متولد 18 شهریور سال 1317 در بروجرد است. وی در سال 1340 به دانشکده هنرهای زیبای تهران راه یافت و در سال 1343 موفق به شرکت در چهارمین دوسالانه منطقه‌ای تهران شد. این هنرمند پس‌ از آن نیز در دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های بسیاری شر کت کرد که ازجمله آن‌ها می‌توان به دوسالانه پاریس اشاره کرد.

محمدی بعد از گرفتن لیسانس در سال 1343 در انستیتو تربیت مربیان هنری و دانشگاه‌ها به تدریس مشغول شد و در سال 1354 به ریاست هنرستان تجسمی پسران منصوب شد. این هنرمند در سال 1356 برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک دکترا در رشته تاریخ هنر به دانشگاه سوربن پاریس رفت و در آنجا نمایشگاه‌های متعددی برگزار کرد.

محمدی پس از بازگشت به ایران مجدداً به‌عنوان رئیس هنرستان تجسمی پسران به فعالیت پرداخت و در دانشگاه هنر نیز مشغول به تدریس شد. این هنرمند در 18 اسفندماه سال 1363 براثر سکته قلبی درگذشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار اصغر محمدی از 14 لغایت 24 مهر به گالری ویستا واقع در خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم ،پلاک11 مراجعه کنند.

 

اصغر محمدی گالری ویستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین