کد خبر: 13838 A

باز هم جشنواره فیلم فجر و حاشیه‌هایی برای پوستر

باز هم جشنواره فیلم فجر و حاشیه‌هایی برای پوستر

روز گذشته پوستر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد و مانند سالهای گذشته حاشیه ساز شد.

ایران آرت: حمیدرضا بیدقی طراح پوستر سی‌وششمین جشنواره  فیلم فجر درباره طراحی پوستر این دوره جشنواره که روز گذشته رونمایی شد، در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، گفت: «با توجه به جلساتی که با مسئولان این دوره جشنواره در زمینه پوستر صورت گرفت، تصمیم برآن شد تا از سمبل سیمرغ در طراحی پوستر استفاده کنیم و با توجه به اتودهای زیادی که برای پوستر زده شد، بالاخره به اجماع فکری برای پوستر نهایی رسیدیم.»

بیدقی با اشاره به طرح اصلی پوستر جشنواره که نشان از جزء به کل رسیدن است، اظهار داشت: «اگر هنر ایران را همانند دریا فرض کنیم،  سینما یک موج از این دریا است. همچنین من از رنگ‌هایی که مفهوم و سمبل عشق، عقل و منطق هستند، استفاده کردم و نگاهی هم به رنگ‌های حاصل از تفکیک نور در منشور -که به نوعی الفبای سینما از آن است- داشتم. در عین حال از مفهوم نور و حرکت  که مرتبط با سینماست، بهره بردم.»

اما با فاصله کمی پس از انتشار پوستر، سایت سینما دیلی از سوتی های این طرح خبر داد.

در این متن آمده است: 

ساعاتی قبل از پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. پوستری که پیش بینی می شد با توجه به حواشی پوسترهای دو سال گذشته با دقت و کیفیت بالاتری طراحی شود. با وجود ظاهر خوش آب و رنگ پوستر امسال،به نظر می رسد این پوستر با الگو گرفتن از ساده ترین طرح های آماده فوتوشاپی که با یک سرچ گوگل در دسترس است طراحی شده. همانطور که در تصویر می بینید بالهای سیمرغ عینا از یک طرح آماده اینترنتی کپی-پیست شده است و طرح کلی برداشتی ساده از آبجکت های آماده است و به نظر می رسد باز هم وقت و انرژی لازم برای پوستر جشنواره فجر صرف نشده.

پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

طراحی پوستر جشنواره فجر با سرچ گوگل

طراحی پوستر جشنواره فجر با سرچ گوگل

 

 

 

جشنواره فیلم فجر حمیدرضا بیدقی سیمرغ
نظرات خوانندگان
  • سلام . دیدم خلوته گفتم بیام بگم و از این اشتباه بیارمتون بیرون .
    طراحی پوستر با آبجکت کار اشتباهی نیست!!!
    با سرچ ساده هم طراحی نمیشه پوستر.
    حماقت این سایت زرد خودش رو خراب کرد فقط .
    کارشناسان رد کردن این ادعا رو .
    باعث تاسفه

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین