کد خبر: 16919 A

چهره فردین در یک نمایشگاه نقاشی / عکس

چهره فردین در یک نمایشگاه نقاشی / عکس

نقاش جوان ایرانی چهره متفاوتی از مشاهیر و ستاره‌های ایرانی را نقاشی کرده است.

ایران آرت: نمایشگاه تصویرسازی «سعیده واشقانی» روزهای پنجشنبه و جمعه ٢٦ و ٢٧ بهمن ماه در نگارخانه مؤسسه خیریه بهنام دهش‌پور برگزار می‌شود. تعداد آثار او در این نمایشگاه ١٨ اثر با استفاده از تکنیک ماژیک، آبرنگ و راپید است که طی ٢ سال خلق شده‌اند. به گفته این هنرمند، مضمون آثار، مشاهیر ایران است.

سعیده واشقانی در خصوص آثار خود به خبرگزاری «ایلنا» گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه مشاهیر، یادآوری جایگاه و ارزش شاعران، بازیگران و نویسندگان بزرگی است که هر کدام با خلق آثار ناب خود به نوعی اسطوره هستند.

وی ادامه داد: من دو سال پیش این پروژه را شروع کردم. ابتدا به سراغ غلامرضا تختی رفتم. همیشه شخصیت آقای تختی را دوست داشتم. بعد یک آن به ذهنم رسید که کنار تختی، آقای فردین را هم بکشم. وقتی این دو نفر را در یک قاب کشیدم برای خودم خیلی جالب شد و بعد وقتی به دیگران نشان دادم بقیه هم همین حس را داشتند. کارها روی مقوای بافت‌دار با گواش، ماژیک و راپید کار کرده‌ام. فرم لباس‌ها با دست و بدن‌هایی دفرمه هستند.

این نقاش افزود: این‌ 18 نفر کسانی بودند که به دلیل علاقه‌ام به آن‌ها و آثارشان آن‌ها را کشیدم و نه صرفاً معروفیت‌شان. مثلاً‌ بهمن محصص هم جزو این کارکترهاست. محصص خیلی شناخته شده نیست ولی به دلیل علاقه‌ی شخصی‌ام به آثارش او را کشیدم. شهرام ناظری، کیهان کلهر، محمود دولت‌آبادی، جلال آل احمد و ... ازجمله شخصیت‌هایی هستند که به سراغ‌شان رفته‌ام. این‌ کارکترها را در قالب‌هایی گذاشتم که به صورت‌هایشان نشست. استایل ایستادن‌ و موهایشان به کارم آمد.

سعیده واشقانی متولد سال ١٣٦٤ و دانش‌آموخته رشته گرافیک تصویرسازی در مقطع کارشناسی است.

نمایشگاه تصویرسازی «سعیده واشقانی» دومین تجربه همکاری او با نگارخانه موسسه خیریه بهنام دهش‌پور است.

1

3

2

4

جلال آل احمد سهراب سپهری کیهان کلهر محمود دولت آبادی محمدعلی فردین فرهاد مهراد غلامرضا تختی سعیده واشقانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین