کد خبر: 18005 A

هنرمندان رکورد دیوار سفارت ها را شکستند!

هنرمندان رکورد دیوار سفارت ها را شکستند!

حسین هاشم پور

حالا دیگر دیوار سفارت ها رکوردش را از دست داده و حمله به حریم هنرمندان به خط مقدم دلواپسان بدل شده است؛ دیروز ظریفی دیالوگ معروف سوته دلان زنده یاد حاتمی را مصادره کرده و می گفت:" هنرمند رو چه به روضه ، روضه خودتی ، گریه کن نداری ، وگرنه خودت مصیبتی ، دلت کربلاس هنرمند ! "

یک- دقت کرده باشین هنرمندان کیسه بوکس حاضر آماده ای اند، تقریبا هر پدیده ناهنجاری رخ دهد عده ای انگشت اتهام شان به سوی جامعه هنری ست که این ها کم کاری کرده اند، به طور مستمر از تهاجم فرهنگی تا محبوبیت فیلم های هالیوودی و ماهواره ای را توی سر هنرمندان می زنند که این ها عرضه ندارند... تقریبا جامعه هنری هم پذیرفته کوتاهی دیوارش در ایران را باید در کتاب گینس ثبت کند.

دو - در این سه سال اما توهین هایی به جامعه هنری شده که بارها صدای بزرگان را هم درآورده است، این فقره جدید نشریه ای که نامی مقدس هم بر پیشانی دارد شرم آورتر از همیشه است؛ ثابت می کند تخریب جامعه هنری امری برنامه ریزی شده است؛ حضور تعیین کننده هنرمندان در معادلات اجتماعی و قدرت جهت دهی افکار عمومی، دلواپسان را بر آن داشته به موازات تحدید رویدادهای هنری از تخریب شخصیتی هنرمندان غافل نباشند؛ در این راه به انواع تاکتیک ها هم دست می یازند از شایعه تا تهمت و افترا و اختلاف افکنی ها؛ موج فحاشی و ناسزا در فضاهای مجازی همیشه به راه بوده فقط نوع چاپی اش را ارائه نکرده بودند که چشم همه مان روشن، به این یکی هم منور شدیم!

سه - اگر علیه برهم زنندگان کنسرت ها، آنها که اجازه نوازندگی به زنان در شهرستان ها را نمی دهند، آنها که به خانم معتمدآریا حمله کردند... به جرم اخلال در رویدادهای قانونی اقامه دعوا می شد، محاکمه می شدند، شاید ششم مرداد آن نشریه اجازه چنین بی اخلاقی به خود نمی داد، از تاریخ مزبور تا همین دیروز سکوت وزیر فرهنگ و سخنگوی وزارت ارشاد در قبال این تیتر پذیرفتنی نیست، همچنانکه انتظار می رفت جامعه هنری با جلوداری همه انجمن های هنری بیانیه ای مشترک با امضاهای پرشمار انتشار دهند و این پرده دری را محکوم و خواهان برخورد قاطع قانون شوند.

-این یادداشت امروز 12 مرداد در روزنامه شرق ص14 به چاپ رسیده است.

 

حسین هاشم پور حسین عبدالهاشم پور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین