کد خبر: 20709 A

ببینید: عکس‌های نوستالژیک و خاص کارگردان افسانه‌ای

ببینید: عکس‌های نوستالژیک و خاص کارگردان افسانه‌ای

کوبریک پیش از آنکه وارد عرصه سینما شود، در 17 سالگی وارد مجله لوک شد و پنج سال عکاس آن مجله بود.

ایران آرت: "از دریچه یک لنز متفاوت: عکس‌های استنلی کوبریک؛" نام تازه‌ترین نمایشگاه موزه شهر نیویورک است

این نمایشگاه تا اوایل پاییز آینده هنر عکاسی یکی از مهم‌ترین چهره‌های سینمایی قرن ۲۰ را در معرض تماشا قرار می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کوبریک پیش از آنکه وارد عرصه سینما شود و کارگردانی را تجربه کند، در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم در 17 سالگی وارد مجله لوک شد و پنج سال عکاس آن مجله بود. مهم‌ترین ویژگی کارهای عکاس جوان آن روزها و فیلمساز نامدار سال‌های بعد به تصویر کشیدن برشی از پستی‌ها و بلندی‌های زندگی روزانه مردم شهر نیویورک بود که در قالب مقاله‌های تصویری در مجله منتشر می‌شد.

استن در 13 سالگی نوجوانی بود که در محله برانکس نیویورک زندگی می‌کرد و بیشتر وقت و توان او را تمرین‌های نوازندگی موسیقی جاز می‌گرفت تا رسیدن به تکالیف مدرسه. پدرش پزشکی بود که عکاسی را هم در حد آماتور می‌دانست و یک روز برای استن کوچولو دوربینی خرید که زندگی‌اش را دگرگون کرد؛ یک دوربین گرافلکس که در دهه 1940 دست بسیاری از عکاسان حرفه‌ای دیده می‌شد. استنلی از لنز همان دروبین به زندگی روزانه مردم شهرش نگریست و سال‌ها بعد شد کوبریک کبیر سینما.

آنچه این روزها در موزه شهر نیویورک به نمایش درآمده، 120 قطعه تصویر برگزیده از آرشیو مجله لوک است که از دریچه دوربین کوبریک برای همیشه ثبت و ماندگار شده است. این آرشیو شامل 129 گزارش تصویری و بیش از 12 هزار نگاتیو مربوط به پنج سال فعالیت استن در تحریریه یکی از نشریه‌های مهم آن دوران می‌شود.

2ffcd8a0c6276b8ebdbdee44e45efdd8

4134

2705

4072

photographs-by-stanley-kubrick-look-magazine-life-in-new-york-40s-3 (1)

vintage-photographs-new-york-street-life-stanley-kubrick-15-59a91d091386d__700

عکاسی عکس استنلی کوبریک کوبریک نمایشگاه عکاسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین