کد خبر: 21999 A

همزیستی انسان و حیوان در شهر / سارا سرمدی: طراحی مدیایی برای تمرکز است

همزیستی انسان و حیوان در شهر / سارا سرمدی: طراحی مدیایی برای تمرکز است

نمایشگاه طراحی سارا سرمدی در موزه طراحی برپاست.

ایران آرت: پناهگاه موزه طراحی میزبان آثار سارا سرمدی است. این هنرمند درباره آثارش به ایران آرت گفت: در مجموع ۱۱ تابلوی طراحی با تکنیک مداد روی مقوا در این نمایشگاه ارائه شده است. این تابلوها در ابعاد مختلف بزرگ و کوچک خلق شده‌اند.

سرمدی گفت: نمایشگاه «شهروند» نام دارد و ایده اولیه آن را از حقیقتی گرفتم که به تازگی ذهنم را مشغول کرده است. موضوع مورد علاقه‌ام، اشتراکات زندگی انسان و حیوان است. زیرا متوجه شدم که انسان و حیوان در برخی اعمال و مسائل اشتراکاتی دارند و آنها را در محیط مشترک شهری در کنار هم دنبال می‌کنند. مسائلی مثل تهیه غذا، حفاظت از فرزندان، تولید مثل و ...

او درباره ایده اولیه نمایشگاهش توضیح داد: البته برخی قید و بندهای زندگی مدنی انسان و جانوران را دچار محدودیت‌هایی می‌کند و زندگی او را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

وی توضیح داد: در طراحی این موضوع نگاهم به ایران بود ولی این اشتراک‌ها در همه جای دنیا وجود دارد. گاهی قدرت غلبه می‌کند و گاهی موجودات می‌توانند راه خودشان را بروند. روی هم رفته به دنبال ثبت اتفاق‌ها بودم و نه پیدا کردم نقاط مثبت و منفی. خوب و بد زندگی انسان و حیوان در کنار هم در آثارم بازتاب داده شده است.

سارا سرمدی درباره تجربه نمایشگاه انفرادی طراحی خود گفت: مدیای اصلی من نقاشی و فضای رنگی است ولی مدتی قبل در یک نمایشگاه گروهی طراحی کار ارائه دادم و این هنر برایم جذاب شد. برای همین کار طراحی را ادامه دادم.

او گفت: نقاشی و طراحی برتری به هم ندارند. هردو ابزاری برای بیان هستند. اما متوجه شدم که در نقاشی بیشتر فی‌البداهه کار می‌کنم ولی در طراحی وقت بیشتری می‌گذارم تا به جزئیات بپردازم. چون در طراحی زمان بیشتر است طبیعتا بیشتر هم فکر می‌کنم. این روش برایم جالب بود و در آینده هم به طراحی ادامه خواهم داد.

این هنرمند در پایان درباره نمایشگاه «طراحی به مثابه زیستن» که این روزها در خانه هنرمندان ایران برپاست نیز گفت: کارهای این نمایشگاه را دیدم. خیلی از آثار زیبا بودند و هنرمندان زیادی هم آثارشان را ارائه کرده بودند و تعدادی از هنرمندان بزرگ نیز غایب بودند. اما باید بگویم شخصا توقع بیشتری از نمایشگاهی با این حجم داشتم. به نظرم رسید برخی کارها پرزانته ضعیفی داشتند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا ۲۹ خرداد به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی، کوچه محمدپور، پلاک 9 مراجعه کنند.

 

 

موزه طراحی سارا سرمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین