کد خبر: 24010 A

«سپید دندان» مفهومی در گالری ویستا / روایت آوا بهرامی از آموزش در سکو تا برپایی اولین نمایشگاه

«سپید دندان» مفهومی در گالری ویستا / روایت آوا بهرامی از آموزش در سکو تا برپایی اولین نمایشگاه

نمایشگاه نقاشی‌های آوا بهرامی برای نخستین بار در گالری ویستا برپا شد.

ایران‌آرت: نمایشگاه نقاشی آوا بهرامی به همت موسسه سکو در گالری ویستا برپاست. این هنرمند درباره آثارش به ایران آرت گفت: نمایشگاهم «سپید دندان» نام دارد که برگرفته از داستان جک لندن است. این نام را با توجه به وجوه تشابه آثارم به این داستان انتخاب کردم. زیرا در آثار  به راحتی نمی‌توان تشخیص داد عنصر اصلی کدام است.

او گفت: البته همخوانی‌های شکلی وجود دارد ولی نآثار این مجموعه از نظر مفهومی ارتباطی با کتاب جک لندن ندارند. درواقع قصدم بازآفرینی یا اشاره به داستان نبوده است. مثلا در نقاشی‌های من نیز تشابه میان انسان و حیوان وجود دارد. طبیعت نقش پررنگی دارد و انسان و مخصوصا حیوان در این بستر حضور پررنگی دارند.

بهرامی گفت: در نقاشی‌هایم هیچ چیز انتزاعی وجود ندارد و همه عناصر کاملا مشهود و قابل درک هستند. اما تخیل نیز در آنها نقش پررنگی دارد و به نوعی سورئال است.

این هنرمند گفت: سال‌هاست نقاشی می‌کنم و در آموزشگاه‌های خصوصی زیر نظر استادان بزرگی تعلیم دیدم اما این نخستین نمایشگاه انفرادی‌ام است. برای آینده تصمیم‌های جدی دارم و حتما شاهد برگزاری نمایشگاه‌های دیگری از بنده خواهید بود.

او ادامه داد: این نمایشگاه بازتاب‌های بسیار خوبی داشت و حضور و نظر امیدوارکننده استادان برایم بسیار ارزشمند بود. ضمن اینکه راستش از فروش هم بسیار راضی و خوشحال هستم.

آوا بهرامی گفت: از سال ۸۶ مشغول نقاشی هستم ولی همواره گرفتاری‌های شخصی مثل درس و دانشگاه وقفه‌هایی ایجاد می‌کرد. اما پنج سال گذشته را به صورت مستمر به هنر پرداختم که نتیجه‌اش را در این نمایشگاه می‌بینید.

او گفت: من در دانشگاه هنر نخواندم و نمی‌توانم قضاوت دقیقی داشته باشم. اما فکر می‌کنم ممکن است در دانشگاه هنرمند ترس بیشتری برای بروز خلاقیتش داشته باشد و در آتلیه‌های خصوصی این ترس کمتر باشد. البته این بستگی کاملی به استادانی دارد که هنرمند جوان با آنها کار نقاشی را آغاز می‌کند و می‌آموزد. من در موسسه سکو تجربه خوبی در زمینه آموزش داشتم.

نمایشگاه نقاشی آوا بهرامی با عنوان "سپید دندان" تا 12 مرداد در گالری ویستا برپاست. گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

 

گالری ویستا آموزشگاه سکو آوا بهرامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین