کد خبر: 29161 A

«معادل سه چهارم حقیقت» از دنیایی که قطعی نیست / نازنین زادمهر از نمایشگاه آثارش در گالری ویستا می‌گوید

«معادل سه چهارم حقیقت» از دنیایی که قطعی نیست / نازنین زادمهر از نمایشگاه آثارش در گالری ویستا می‌گوید

نمایشگاه آثار نقاشی چند لتی نازنین زادمهر برای به چالش کشیدن باورهای ذهنی مخاطب برگزار می‌شود.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی نازنین زادمهر با عنوان «معادل سه چهارم حقیقت» این روزها در گالری ویستا برپاست. این هنرمند درباره عنوان آثار این نمایشگاه به ایران آرت توضیح داد: برای حقیقت هیچ عددی نمی‌توانیم پیدا کنیم زیرا ورای تصورات ماست. برای همین یک عدد انتخاب کردم و آن را برای مخاطب تعریف کردم. به بیان دیگر تلاش کردم این تضاد را در عنوان نمایشگاه بیاورم تا مخاطب به چالش کشیده شود.

وی افزود: حقیقت چیز واحدی نیست و از دید هر انسانی با انسان دیگر متفاوت است. برای همین خواستم با محدود کردن به عدد، این باور ذهنی که ممکن است برای حقیقت واحدی وجود داشته باشد، به چالش کشیده شود.

او گفت: روی هم رفته ۷ اثر پنج‌لت با ابعاد بزرگ در این نمایشگاه دارم. این هفت اثر با تکنیک اکریلیک کار شده است. شش اثر کوچک مستقل هم هست که تکنیک خلق آنها ترکیب مواد است.

زادمهر همچنین گفت: چهره‌هایی که نقاشی کرده‌ام انسان‌های اطرافم هستند؛ برخی از آنها را با هم ترکیب کردم ولی خود شخصیت زیاد برایم مهم نبوده و از آنها تنها به عنوان مدل استفاده کردم. برای اینکه با زن‌ها بهتر ارتباط برقرار می‌کنم، به همین دلیل چهره زنان را کشیده‌ام.

وی افزود: یک ویدئو نیز تهیه کردم که در آن از مخاطبان خواستم نقاشی‌هایم را از نو بچینند. در واقع خواستم این سوال را مطرح کنم که آیا ترکیب‌بندی یک چیز قطعی برای نقاش است یا نه. برای همین از مخاطبان خواستم هر یک با توجه به سلیقه خود ترکیب‌بندی کار را مشخص کنند.

این هنرمند درباره نتیجه کار خود توضیح داد: در نهایت هیچ‌کس به ترکیب‌بندی اولیه خودم نرسید و هر شخصی یک نوع تازه‌ای از ترکیب‌بندی را ایجاد کرد. این اتفاق می‌تواند تا همیشه ادامه داشه باشد و مدام ترکیب‌بندی‌های تازه‌ای از کارهایم ایجاد شود.

نازنین زادمهر در پایان گفت: در حال حاضر روی آثار دیگری کار می‌کنم که هنوز نهایی نشده‌اند ولی در ادامه همین مفاهیمی هستند که در این نمایشگاه به آن پرداخته‌ام.

نمایشگاه «معادل سه چهارم حقیقت» تا دوشنبه دوازدهم آذرماه در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان است.

 

گالری ویستا نازنین زادمهر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین