کد خبر: 29857 A

زباله‌هایی که نقاشی می‌شوند / عکس

زباله‌هایی که نقاشی می‌شوند / عکس

یک هنرمند اهل ساحل عاج با مواد بازیافتی الکترونیکی آثار هنری خود را خلق می‌کند.

ایران آرت: دیزایر کوفی اغلب در حومه شهر آبیجان (بزرگترین شهر و پایتخت پیشین ساحل عاج) قدم می‌زند تا موبایل‌های قدیمی را که از مردم مختلف با قیمت ناچیز می‌خرد، جمع‌آوری کند.

این هنرمند ۲۴ ساله اهل ساحل عاج (کشوری در غرب آفریقا) موبایل‌ها را با یک چکش خورد می‌کند تا اسکرین و کیبورد آنها را بیرون بکشد. او از صفحه و کیبورد موبایل‌ها در نقاشی‌هایش استفاده می‌کند. یک نقاشی می‌تواند به مدت سه یا پنج روز وقت او را بگیرد.

کوفی در محله کوماسی واقع در آبیجان بزرگ شده. او می‌گوید پس از اینکه متوجه تأثیر زباله‌های الکترونیکی بر روی محیط زیست شد به بازیافت و ترکیب زباله‌های الکترونیکی در هنرش جذب شده است.

او بیان کرده "در قدم اول هدف من این است که به نوبه خود برای کاهش زباله‌های الکترونیکی که در خیابان‌ها و یا مخازن پیدا می‌شوند تلاش کنم. کوماسی یکی از محبوب‌ترین بخش‌های حومه شهر است. جایی که افراد معمولا تلفن‌های قدیمی را پیدا می‌کنند که تعمیر آنها زمان زیادی نمی‌گیرد."

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شرکت پیاده‌سازی زباله‌های الکترونیکی که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی می‌شود، آبیجان با جمعیتی حدود ۵.۵ میلیون نفر سالانه به‌ طور کلی بیش از ۱۵۰۰ تن زباله الکترونیکی دارد. کوفی می‌گوید که یک مقدار قابل توجه از این زباله‌های الکترونیکی می‌تواند درآمدزایی کند.

کوفی با برگزاری چندین نمایشگاه خارجی و داخلی با هزینه خود، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از شخصیت‌های مهم هنرهای معاصر در ساحل عاج است.

57797749

یکی از هنرمندان کشور ساحل عاج درباره او چنین بیان کرده است، "به نظر من کارش عالی است. کوفی تصمیم گرفته با مواد بازیافتی کار کند و این کار او با دیگران متفاوت است."

نقاشی نمایشگاه نقاشی نقاش دیزایر کوفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین