کد خبر: 31567 A

گل‌های آفتاب‌گردان ونگوگ نباید جابه‌جا شوند

گل‌های آفتاب‌گردان ونگوگ نباید جابه‌جا شوند

بر اساس برخی از مطالعات، "گل‌های آفتاب‌گردان" ون‌گوگ نباید با تغییرات آب و هوایی و جابه‌جایی روبه‌رو شود.

ایران آرت: ان ال. تایمز در گزارشی به بررسی وضعیت اثر مشهور "گل‌های آفتابگردان" ونسانون‌گوگ پرداخته است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: سال‌ها مطالعه بر روی اثر معروف "گل‌های آفتاب‌گردانِ" ون‌گوگ که در موزه‌ای به نام خود این هنرمند واقع در آمستردام نگهداری می‌شود، نشان داده است که این اثر در یک شرایط پایدار ولی آسیب‌پذیر قرار دارد. به همین دلیل مدیر موزه ون‌گوگ بیان کرده که تصمیم دارند برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی، اثر "گل‌های آفتاب‌گردان" را از موزه جابه‌جا نکنند.

این اثر مهمِ موزه "ون‌گوگ" همه روزه در آمستردام در معرض دید بازدیدکنندگان خواهد بود.

از سال ۲۰۱۶ یک تیم کارشناس بر روی وضعیت نقاشی "گل‌های آفتابگردان" در حال مطالعه هستند. آنها جدیدترین تکنیک‌ها را برای جمع‌آوری حداکثری اطلاعات درباره موادی که در نقاشی استفاده شده، ترمیم‌هایی که برای نقاشی لازم و ممکن است و همچنین کارهایی که باید برای حفظ اثر تا جای ممکن انجام شود، به کار برده‌اند.

یکی از نتایج مهم این تحقیقات این است که لایه‌های زیرین نقاشی و رنگ‌های آن در وضعیت ثابت اما در برابر هر گونه لرزش و تغییرات آب و هوایی بسیار حساس هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که نقاشی تا جایی که ممکن است جابه‌جا نشود و در یک وضعیت آب و هوایی پایدار به نمایش گذاشته شود.

اثر "گل‌های آفتابگردان" در طول تاریخ ۴۶ ساله اقامتش در موزه ون‌گوگ تنها شش بار جا به جا شده که آخرین دفعه به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد؛ زمانی که در گالری ملی لندن به نمایش گذاشته شد.

این اثر که متعلق به سال ۱۸۸۹ میلادی و تحت حفاظت استودیوی موزه ون‌گوگ است، در تاریخ ۲۲ فوریه به نمایش گذاشته خواهد شد. اثر "گل‌های آفتابگردان" بین ۲۱ ژوئن تا یکم سپتامبر جایگاه اصلی را در نمایشگاه "ون‌گوگ و گل‌های آفتابگردان" از آن خود خواهد کرد.

 

ونگوگ ونسان ون گوگ گلهای آفتاب گردان گل های آفتاب گردان ونگوگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین